Vállalkozóként szuper, ha észrevesszük a piaci rést (pl.: COVID-19 kapcsán), és adott esetben csinálunk rá egy másik üzletágat, vállalkozást vagy webáruházat. De ne irreleváns módon tegyük!
Mutatom mi jött velem szembe a minap:
Kutyás webáruház, ahol hirtelen az “arcomba nyomnak” egy szájmaszkot.
Mi a baj a szájmaszk árulással a weboldalon?
Többek között:
- Irreleváns a kutyás webshopra nézve. Tényleg akkora árrés van 315 Ft-os eladási áron, hogy megéri kockáztatni a rólunk kialakult képet?
- Igénytelen. De komolyan: hogy néz már ki a kutyatápok közé behajítva ez a termék? Legalább lenne a lista végén, vagy pl. egy “egyéb” kategóriában. De inkább törölni kellene, hiszen egy állatos webshopban semmi keresnivalója még egy “egyéb” kategóriában sem egy orvosi szájmaszknak.
- Marketing és PR szempontból sem jó. A kialakult helyzetben nem így érdemes plusz bevételi lehetőség után nézni. Nem ezt keresi az oldal célközönsége, nem ezért jönnek fel a weboldalra. Nem gondolom, hogy annyian vennének belőle, mint a rágóból a boltok pénztárainál, ahol még “bedobjuk” a kosárba a plusz terméket. Mit kommunikál magáról ez a vállalkozás?
Az már csak a hab a tortán, hogy az ékezetes betűk sem megfelelőek.
Természetesen más, a COVID-19 kapcsán “jól jövő” terméket ne kínáljunk a témánktól távol eső webshopban/weboldalon. Se kézfertőtlenítőt, se hypót.
Mikor lehet indokolt a szájmaszk árulása?
Láttam olyan megoldást offline boltnál, hogy kötelezővé tették a maszkhasználatot, és ha véletlenül nem hoztál magaddal, belépés után azonnal, a bejárat mellől tudsz egyet venni 200 Ft-ért (igaz, nem volt darabonként csomagolva, de a szándék értékelendő és indokolt).