A koronavírus-járvány miatt sok vállalkozás manapság más feltételek mentén dolgozik, nem úgy, ahogy ezt megszokhattuk. Ennek oka lehet akár egy éppen kihirdetett újabb korlátozó/feloldó kormányrendelet, de akár a vállalkozás egyéni döntésének eredménye is. Hiba, ha az aktuális állapotot nem tüntetjük fel a weboldalon.
Mit kell aktualizálni járvány idején egy weboldalon?
Nyitvatartási idő:
Változott a nyitvatartási idő? Esetleg be is zárt? Minden esetben legyen aktualizálva! Ha esetleg hetente változik, akkor tessék szépen hetente frissíteni!
Telefonszám:
Eddig is probléma volt, ha a kiírt telefonszámon senki nem veszi fel a telefont. Elhiszem, hogy sokaknak egyszerűbb a bezárt bolt mellett otthon pl. Netflixezni, de azt azért nonszensznek tartom, hogy a telefont sem veszik fel, ennyire nem érdekli őket most az érdeklődők megkeresése. Ha valaki nem akar telefonos ügyfélszolgálatot fenntartani bezárt/korlátozott nyitvatartású bolt mellett, akkor inkább vegye le a telefonszámot erre az időre a weboldalról. A héten pl. kiégett egy speciális izzó a lakásban, és oda mentem el személyesen megvenni, ahol a telefont felvették, és meg tudták mondani, hogy van raktáron, illetve megtudtam azt is, hogy meddig vannak nyitva.
Fizetési feltételek változása:
Ideiglenesen megszűnt a készpénzes fizetési mód? Akkor ez legyen átvezetve a weboldalon is, és ne legyen leadható rendelés ezen mód választásával!
Szállítási feltételek változása:
Nőtt a várható szállítási idő? Ha igen, mennyivel? Van olyan átvételi pont, ami megszűnt? Érintésmentes az átadási procedúra? Plusz pénz a személyes átvétel a nyitva tartó boltban? Ha van egyéb egészségügyi védekezés, mi az? Ezek feltüntetése a korrekt tájékoztatás jegyében különösen fontosak, hiszen az online rendelések számának növekedésével különösen fontos szempontok lettek.
Raktárkészlet aktualizálása:
Azoknál a webshopoknál is érdemes figyelni a raktárkészlet szinkronizálására, amelyekben megnőtt a kereslet a termékekre. Belefutottam olyanba, ahol engedte kosárba rakni a terméket a rendszer, de a pénztár oldalra érkezve már azt az üzenetet kaptam, hogy nincs raktáron a termék.
Automata válasz e-mailek aktualizálása:
Ha be van állítva egy kapcsolati űrlap automata válasz e-mailjében pl. az, hogy 24 órán belül válaszol a szolgáltató, de ezt a kialakult helyzetben nem tudja tartani, annak mindenképpen érdemes ezt is módosítania egy olyan időtartományra, amelyet 100%, hogy be tud tartani.
Túlzásba is lehet esni?
Naná! Mondok két példát:
- Agresszív felugró ablak: Láttam olyan megoldást, ahol a weboldalon minden egyes aloldalon felugrott egy ablak, hogy ők bizony most nyitva vannak, elérhetőek. Ok, csak éppen a weboldalt nem tudom a felugró ablak nélkül böngészni…
- Panaszkodás a sok (!!) munka miatt: Ilyen is van, bizony. Van egy fonalas webshop/bolt, ahol a tulajdonos (?) rendszeresen tesz fel videót a Facebook oldalára, amelyben rendre panaszkodik, hogy ő most nagyon igyekszik, de rengeteg rendelés jött, nem győzi, még a polcra sem rakta fel az új fonalakat, és Isten bizony pár napon belül minden rendelést feldolgoz. Kérdezem én: miért? Nem, hogy örülne, hogy van elég megkeresése, és nem győzi. Tényleg azért kell ilyen videót készíteni, hogy mindenki lássa, mennyire nem skálázható a vállalkozása, hogy megroppan, ha több a rendelés? Szívesen linkelném, tanulságos…
Miért érdemes foglalkozni a fentiekkel?
Egyrészt látják a látogatók, hogy a vállalkozást továbbra is elérik, illetve milyen feltételekkel. Ezen felül kevesebb lesz a reklamáció, ha előre tájékoztatva vannak a vásárlók a pontos és AKTUÁLIS feltételekről.
Csak járványra igazak a fentiek?
Természetesen a cikk apropóját adó járvány elvonulása után is igaz lesz: ha bármilyen ok miatt változnak a működési feltételei egy vállalkozásnak, azt minden esetben a weboldalon is meg kell jeleníteni!
Van olyan dolog a weboldalakon, amelyek önt kifejezetten zavarják? Ossza meg velem egy hozzászólás formájában!