Nagy Webáruház Felmérés 2018

Idén is elkészítette a WebShop Experts a címben említett felmérést, idén 894 webshop tulajdonos válaszolt a kérdésekre. A felmérés eredményei itt találhatóak, pdf formátumban. Pár érdekes következtetés: Minél régebben működik egy webáruház, annál nagyobb egy átlagos tranzakció nagysága. Az átlagos konverziós ráta (vásárlás/látogatás) a háztartási és vegyiáru termékcsoportnál a legmagasabb (2,12%), míg az óra, ékszer, kiegészítők termékcsoportnál…

Mennyi tartalmat írt eddig a weboldalán?

Régóta mondom, hogy a folyamatos, keresőoptimalizált módon végrehajtott tartalomfejlesztés az, ami előre visz egy weboldalt. Gondolkozott már azon, hogy vajon mennyi tartalmat írt eddig a weboldalára? Ha WordPress oldala van, a következőkben bemutatott bővítménnyel pillanatok alatt megtudhatja, hogy mennyit írt eddig. Mutatom lépésről-lépésre, hogy mit tegyen: I. Telepítse fel a WP Word Count bővítményt. II.…

Elérhető a weboldala a világ minden tájáról?

Az UPTRENDS szolgáltatással bárki felmérheti, hogy a világ különböző pontjairól elérhető-e a weboldala, és ha igen, akkor milyen gyorsan. Használata nagyon egyszerű, 4 lépés után már a végeredményt láthatja. Meg kell nyitni az UPTRENDS.com oldalt. Az “I want to test” utáni mezőbe be kell írni a tesztelni kívánt weboldal url-jét. A “from” utáni legördülő menüből…

Ingyenes betűtípus ötletek a Google Fonts felhasználásával

A múltkori színséma generátoros ajánló után jöjjön egy hasonló, a betűtípus generátor. A Brandmark betűtípus generátorral tényleges weboldalba implementálás nélkül meg tudjuk nézni, hogy egy weboldalon hogyan mutatnánk együtt egymástól eltérő betűtípusok. Persze túl sok betűtípus együttes használata nem ajánlott, de ezt tudták az oldal készítői is, hiszen az eszköz segítségével max. 3-at választhatunk. Egyébként…

Színséma generátorok és minták

Ha egy cégnek nincs pontos arculati kézikönyve (ha van, egyszerű a képlet: követni kell az abban foglaltakat), akkor hasznunkra lehetnek az online színséma generátorok. Ezek vagy x színhez adnak passzoló árnyalatokat, vagy komplett színsémákat is adhatnak, amelyeket felhasználva egy szép megjelenésű, színekben harmonizáló weboldalt készíthetünk. Milyen színű legyen a weboldal? Nem szeretnék erről részletesen írni, mert…

Hogyan néz ki a weboldalunk a legnépszerűbb böngészőkben?

A Microsoft weboldalán van egy remek eszköz (a BrowserStack fejlesztése), amellyel meg lehet nézni, hogy a weboldalunk hogyan néz ki az egyes böngészőkön. Az eszköz ide kattintva érhető el: Böngésző képernyőképek Az eszköz ez után generál képernyőképeket, amelyek az alábbi böngészőkön megjelenő weboldal-megjelenést mutatják be: edge 15.0 IE 11.0 Chrome 50.0 Firefox 45.0 Safari 9.1…

A hamburger menü (weboldalakon) eredete

Régóta fejembe vettem, hogy utánajárok: miért pont hamburgermenü a hamburgermenü? Ki találta ki? Most végre volt időm a kérdéssel foglalkozni. Megtaláltam a választ. Mielőtt bárki erre gondolna: Semmi köze nincs a hamburger franchise rendszerekhez. Mit kell tudni a hamburger menüről? A 3 párhuzamos vonal – ami a listára utal – a grafikus felületek (jellemzően: weboldalak…

Gmail alapok 3. – Szűrők létrehozása

Az előző két cikkben megmutattam a legjobb Gmail postaláda-nézetet, illetve megmutattam, hogy mik azok a címkék és hogyan kell őket használni. A trilógia utolsó része a szűrők létrehozásáról és használatáról szól. Mik azok a Gmail szűrők? A szűrő egy olyan funkció, amellyel a levelek közötti keresésen túl egyből csoportosítani is lehet a találatokat, sőt, akár a…

Gmail alapok 2. – A címkék kezelése

Miután múltkor megismerkedtünk a leghatékonyabb Gmail postaládatípussal, most jöjjön a következő időnyerő Gmail tipp. A Gmailben lehetőség van ún. címkék létrehozására, majd ezek segítségével szűrők használatára. A címkék olyan, csoportosításra alkalmas kis jelölők, amelyekkel egyszerűen el tudjuk látni a beérkező leveleinket. Mire jók a címkék? Segít csoportosítani a leveleinket, pl.: témakör, project, feladó, teendő szerint.…

Gmail alapok 1. – A leghatékonyabb postaládatípus

Aki sokat levelezik, az tudja, hogy milyen áttekinthetetlenné tud válni a bejövő levelek mappája. Én tényleg sokat levelezek. Az utóbbi 6,75 évben összesen 121 400 e-mailt küldtem vagy fogadtam, így van tapasztalatom a “káoszból átlátható levezést szeretnék” témakörben. Postaládatípus kiválasztása Alapesetben úgy néz ki a postaládánk, hogy a beérkező levelek időrendben visszafelé vannak benne. Ez…