175. hiba – számlálóhibák

Biztosan látott már olyat, hogy egy betöltődik egy weboldal, és számlálók vannak rajta. Nem azokra a számlálókra gondolok, ami nagyon régen volt trendi (bár sok oldalon ma is van sajnos), hogy mennyien látták eddig a weboldalt, hanem ennek a modernebb, “marketingközpontúbb” verziójára. Pár példa “értelmes” számlálóra (ezeket érdemes lehet szerepeltetni egy weboldalon): Ennyi ügyfelünk van,…

174. hiba – másfajta URL hiba (számoknál)

A legutolsó hibánál szóltam arról, milyen bosszantó és/vagy félrevezető lehet, ha az url-eket nem módosítják akkor, ha a címsort módosítják. Hibáztam! Most egy saját példán keresztül mutatom be, hogy mire érdemes még figyelni az url-ek kapcsán. Van egy bejegyzésem, amelynek a címe: 1,5 órás előadás a céges blogokról – eddig ennek a cikknek az urlje…

173. hiba – “nem illendő” fájlelnevezés, munkaurl-ek érintetlenül hagyása

“Nem illendő” fájlelnevezés: Facebook hirdetés útján jött szembe egy tanfolyamot ajánló weboldal, amelynek – “szakmai ártalomként” – megnéztem a forráskódját. A megfelelő fájlelnevezésről már itt írtam, ám akkor nem említettem, hogy nem érdemes olyan nevet adni a feltöltött fájloknak, amelyek megbontránkoztathatják a közönséget. Most szólok, hogy erre is érdemes figyelni. Példa, ami ami miatt a…

171. hiba: lejárt tanúsítványok, határidők megjelenítése

Ha van egy akciónk, akkor érdemes annak lejárata után törölni azt. Ez főleg akkor igaz, ha “nagyon szem előtt” van, pl. az egyik menüből is elérhető aloldalunkon. Ha egy bejegyzés tartalmaz ilyet, az nem olyan probléma, hiszen az idővel “eltűnik”, az új bejegyzések lejjebb tolják. Az utóbbi időszakban több olyanba is belefutottam, hogy nem figyeltek…

170. weboldal készítés hiba: forráskódrészlet hibás implementálása

December óta nem írtam “újabb” weboldal készítés hibáról. Ennek egyik oka, hogy gyűjtögetem az ötleteket, és mindig van fontosabb, aktuálisabb, hasznosabbnak vélt téma is. Illetve sokszor ezek nagyon rövid cikkek, és próbálok elmenni a minőségibb, tartalmasabb cikkek felé, de most egy olyan hiba jött szembe, amelyről úgy érzem érdemes beszélni. Átmeneti otthon miatt írnak Januárban…

169. hiba: Regisztrációhoz kötött vásárlás webshopban

Miért hiba a regisztrációhoz kötött vásárlás? Kevesebben fognak vásárolni: nem mindenki hajlandó megadni annyi adatot egy termék miatt, mint amennyit “szokás” egy regisztráció alkalmával. Minél egyedibb a kínált termék, annál alacsonyabb lesz a lemorzsolódás a regisztráció miatt. De kérdés: megéri akár egy vevőt is veszíteni a kötelező regisztráció miatt? (Első alkalommal) lassabbá teszi a rendelést,…

168. hiba: Fekete Péntek (Black Friday) amatőr módon

A Fekete Péntek (hálaadást követő péntek, azaz november utolsó péntekje) kifejezés szinte mindenkire hat valahogyan. Van aki vásárolni indul, van aki akciót tervez, ugyanis azt mindenki tudja/sejti, hogy akár az év legnagyobb bevételét hozó napja lehet egy ügyes kampánnyal. Vagy akár százezreket spórolhat az, aki ügyesen menedzseli az idejét a “nagy napon”. Honnan ered a Fekete…

167. hiba: 21 termék “TOP20 termék” címkével való ellátása

Ez egy rövid poszt lesz, mert a hiba egyértelmű! A webshop tulajdonosok sokszor kreatívak. Néha olyannyira, hogy a webáruházban “TOP20” címkével 21 terméket látnak el. Miért hiba? Nevetségessé teszi a vállalkozást. Főleg, hogy nem számolással, hanem kiírással is látható a hiba, pl.: “1-20 termék, ennyiből: 21.” Amatőr dolog, amit egy kis odafigyeléssel el lehet kerülni.…

166. hiba: kitalálható letöltési url használata

1-2 hónappal ezelőtt futottam bele Facebookon egy marketinges hirdetésébe. A hirdetésre kattintva előjött egy feliratkozó űrlap, ahol – mivel érdekelt a letölthető anyag – regisztráltam egy 10 perces e-mail címmel. Jött is a letöltési url, amely ehhez hasonlóan nézett ki: kitalaltdomain.hu/letoltes/001-ere.pdf – mondjuk azért, mert a letölthető tanulmány címének első szava ez volt: “Eredeti”. A…