170. weboldal készítés hiba: forráskódrészlet hibás implementálása

December óta nem írtam “újabb” weboldal készítés hibáról. Ennek egyik oka, hogy gyűjtögetem az ötleteket, és mindig van fontosabb, aktuálisabb, hasznosabbnak vélt téma is. Illetve sokszor ezek nagyon rövid cikkek, és próbálok elmenni a minőségibb, tartalmasabb cikkek felé, de most egy olyan hiba jött szembe, amelyről úgy érzem érdemes beszélni. Átmeneti otthon miatt írnak Januárban…

169. hiba: Regisztrációhoz kötött vásárlás webshopban

Miért hiba a regisztrációhoz kötött vásárlás? Kevesebben fognak vásárolni: nem mindenki hajlandó megadni annyi adatot egy termék miatt, mint amennyit “szokás” egy regisztráció alkalmával. Minél egyedibb a kínált termék, annál alacsonyabb lesz a lemorzsolódás a regisztráció miatt. De kérdés: megéri akár egy vevőt is veszíteni a kötelező regisztráció miatt? (Első alkalommal) lassabbá teszi a rendelést,…

168. hiba: Fekete Péntek (Black Friday) amatőr módon

A Fekete Péntek (hálaadást követő péntek, azaz november utolsó péntekje) kifejezés szinte mindenkire hat valahogyan. Van aki vásárolni indul, van aki akciót tervez, ugyanis azt mindenki tudja/sejti, hogy akár az év legnagyobb bevételét hozó napja lehet egy ügyes kampánnyal. Vagy akár százezreket spórolhat az, aki ügyesen menedzseli az idejét a “nagy napon”. Honnan ered a Fekete…

167. hiba: 21 termék “TOP20 termék” címkével való ellátása

Ez egy rövid poszt lesz, mert a hiba egyértelmű! A webshop tulajdonosok sokszor kreatívak. Néha olyannyira, hogy a webáruházban “TOP20” címkével 21 terméket látnak el. Miért hiba? Nevetségessé teszi a vállalkozást. Főleg, hogy nem számolással, hanem kiírással is látható a hiba, pl.: “1-20 termék, ennyiből: 21.” Amatőr dolog, amit egy kis odafigyeléssel el lehet kerülni.…

166. hiba: kitalálható letöltési url használata

1-2 hónappal ezelőtt futottam bele Facebookon egy marketinges hirdetésébe. A hirdetésre kattintva előjött egy feliratkozó űrlap, ahol – mivel érdekelt a letölthető anyag – regisztráltam egy 10 perces e-mail címmel. Jött is a letöltési url, amely ehhez hasonlóan nézett ki: kitalaltdomain.hu/letoltes/001-ere.pdf – mondjuk azért, mert a letölthető tanulmány címének első szava ez volt: “Eredeti”. A…

165. weboldal hiba: az olvasók igényeinek figyelmen kívül hagyása

Az alábbi esettanulmány segítségével szeretném megmutatni, hogy hiba lehet egy weboldal üzemeltetése során, ha kitalálunk egy általunk jónak vélt megoldást, de azt adott esetben nem “teszteltetjük le” az olvasókkal, ügyfelekkel, és csak később derül ki, hogy nem az olvasók igényeivel összhangban sincs az általunk kidolgozott megoldás. Az esettanulmányban nem derült fény ilyen hibára, de előfordulhatott…

164. weboldal hiba: nem szabályos formátum követelése adatbevitelkor

A cím egy kicsit értelmezhetetlen lehet, de sajnos nem találtam jobb kifejezést. Máris megmagyarázom mire gondolok, de előbb egy példa: az alábbi BMI kalkulátor úgy lett megalkotva, hogy csak “71.5” formátumban fogadja el a nem egész számként megadott testsúlyt, a magyar helyesírás által is előírt, és az elterjedt “71,5” formátum helyett. Számok helyesírása a http://www.helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/numerals alapján:…

162. hiba – igénytelen automata válasz üzenet

Ha van a weboldalán – remélem van! – kapcsolati űrlap, és a kitöltőknek megy a kitöltés után egy automatikus válasz e-mail – remélem igen! – ne kövesse el az alábbi hibákat: Nézzük meg, milyen 13 hibát találtam a fenti levélben? Gmail-es e-mail cím. Nem professzionális. A teljes tárgy ez, csak nem látszik a képen: “ez…

161. hiba – Törlés gomb a kapcsolati űrlapon

Minap futottam bele egy olyan megoldásba, ahol a kapcsolati űrlapra a “Küldés” gomb mellé tettek egy “Törlés” gombot. Így nézett ki (alatta mondom miért hiba): Miért hiba a “Törlés” gombnak a használata? Felesleges. Aki kitöltés közben rájön, hogy mégsem szeretne üzenetet küldeni, az majd elnavigál az oldalról/oldalon belül. Azonnali ügyfélvesztés: Aki ahhoz van szokva, hogy…