WordPress 4.9.6 előzetes – beépített GDPR fejlesztések

A 2018. május 25-én életbe lépő GDPR-nek (Általános adatvédelmi szabályzat) megfelelően a WordPress fejlesztői készülnek egy alverzióval, ami kifejezetten az életbe lépő rendelet miatt jelenik meg. A megjelenés 2018. május 17-én (egy héttel a rendelet hatálybalépése előtt) várható. Milyen funkciói lesznek a WordPress 4.9.6-os verziónak? Videón is összefoglalom az újdonságokat: Ha nincs lehetőség videónézésre, szövegesen…

Google Keresőoptimalizálási (SEO) útmutató kezdőknek (2017. december)

2009 és 2011 után ismét kiadta a Google a Keresőoptimalizálási (SEO) útmutató kezdőknek című dokumentációját. Igaz a hír tavaly decemberi, de sajnos azóta elkallódott valahogy a cikk-ötlet, azért is írok csak most róla. Keresőoptimalizálási (SEO) útmutató kezdőknek – főbb témakörök Hogyan kerül egy weboldal a Google-be? Megbízzon-e egy SEO szakértőt? Hogyan tiltsuk ki a Google-t…

Gmail alapok 3. – Szűrők létrehozása

Az előző két cikkben megmutattam a legjobb Gmail postaláda-nézetet, illetve megmutattam, hogy mik azok a címkék és hogyan kell őket használni. A trilógia utolsó része a szűrők létrehozásáról és használatáról szól. Mik azok a Gmail szűrők? A szűrő egy olyan funkció, amellyel a levelek közötti keresésen túl egyből csoportosítani is lehet a találatokat, sőt, akár a…

Gmail alapok 2. – A címkék kezelése

Miután múltkor megismerkedtünk a leghatékonyabb Gmail postaládatípussal, most jöjjön a következő időnyerő Gmail tipp. A Gmailben lehetőség van ún. címkék létrehozására, majd ezek segítségével szűrők használatára. A címkék olyan, csoportosításra alkalmas kis jelölők, amelyekkel egyszerűen el tudjuk látni a beérkező leveleinket. Mire jók a címkék? Segít csoportosítani a leveleinket, pl.: témakör, project, feladó, teendő szerint.…

Gmail alapok 1. – A leghatékonyabb postaládatípus

Aki sokat levelezik, az tudja, hogy milyen áttekinthetetlenné tud válni a bejövő levelek mappája. Én tényleg sokat levelezek. Az utóbbi 6,75 évben összesen 121 400 e-mailt küldtem vagy fogadtam, így van tapasztalatom a “káoszból átlátható levezést szeretnék” témakörben. Postaládatípus kiválasztása Alapesetben úgy néz ki a postaládánk, hogy a beérkező levelek időrendben visszafelé vannak benne. Ez…

Elem eltüntetése a weboldalról gyorsan (nem elegáns megoldás)

Ha egy weboldal megjelenéséből valamit eltüntetnénk, a hagyományos módszer az lenne, hogy kikeressük az adott elemet a forráskódban, és a forráskódból törüljük az elem megjelenítését. Sokszor erre nincs idő, vagy hosszadalmas lenne – bár van gyorsabb módszer – ezért a legegyszerűbb megoldásra van szükségünk. A “display: none;” CSS elem A programozók “rémálma”, de ezzel most…

Prémium webes, digitális anyagok – ingyen

Írtam már korábban arról, hogy a feladataim rendszerezésére a Wunderlist szoftver használom. Hogy jön ez ide? Úgy, hogy van egy olyan rendszeres “feladatom” benne a hónap 2. napjára, hogy nézzem meg az Envato oldalain, hogy milyen aktuálisan ingyenesen letölthető termékeik vannak. Ugyanis hónapról-hónapra van néhány különösen hasznos digitális termék, amelyről nem is tudnék, de “jó…

174. hiba – másfajta URL hiba (számoknál)

A legutolsó hibánál szóltam arról, milyen bosszantó és/vagy félrevezető lehet, ha az url-eket nem módosítják akkor, ha a címsort módosítják. Hibáztam! Most egy saját példán keresztül mutatom be, hogy mire érdemes még figyelni az url-ek kapcsán. Van egy bejegyzésem, amelynek a címe: 1,5 órás előadás a céges blogokról – eddig ennek a cikknek az urlje…

Mit tegyen, ha egy ügyfele ismerősnek jelöli Facebook-on?

Biztos több vállalkozó, cégvezető olvasóm tette már fel a címben felvetett kérdést. Az alábbiakban a saját véleményemet és álláspontomat fejtem ki a kérdésről. Sokat gondolkoztam azon, hogy megírjam-e ezt a cikket, de úgy gondolom, hogy hasznos lehet azoknak, akiknek hasonló dilemmájuk van, illetve az ismerősnek jelölő, és elutasítást kapó ügyfeleim megértik a döntésem mögött meghúzódó…

100%-os elérés Facebook-on és YouTube-on

100%-os elérés nem lehetséges. De a számokon lehet javítani! Akinek van Facebook oldala és/vagy YouTube csatornája, bizonyára elkeserítőnek tartja, hogy a lájkolóihoz/feliratkozóihoz csupán 10-30%-os arányban jut el a megosztása, illetve új videóinak a megjelenése. Van “gyógyír” a jelenségre! Igaz, soha nem lehet 100%-os elérésünk, de a kezdő arányon sokat javíthatunk. Facebook-os megoldás A lájkolókat meg…