Webáruház tulajdonosok! Ezeket meg kell jeleníteni a weboldalon!

Az idei évben a fogyasztóvédelem kiemelt figyelmet fordít a webáruházak ellenőrzésének. Az alábbiakban összeszedtem a legáltalánosabb webáruház kötelezettségeket. A webáruházban fel kell tüntetni az alábbiakat: ÁSZF-ben írja le, hogy a Békéletető testülettel köteles együttműködni. Bele kell írni a székhely szerinti testület elérhetőségeit is. Ne lehessen az ÁSZF önkéntes és tevékeny elfogadása nélkül rendelést leadni. A…

Levélküldés visszavonása Gmailben

Biztos önnel is előfordult már, hogy elküldött egy e-mailt, és pont abban a pillanatban eszébe jutott valami, ami kimaradt belőle. Ha Gmailt használ, ez a bosszantó “hiba” a múlté, ugyanis a “Küldés visszavonása” funkcióval akár 30 mp-ig “visszavonhatjuk” az elküldött leveleinket. Miért idézőjeles a “visszavonhatjuk” kifejezés? Azért, mert technikailag úgy működik a “visszavonás”, hogy a…

Nagy Webáruház Felmérés 2017

10 éves hagyományt folytatva – 887 webáruház tulajdonos bevonásával – készítette el a WebShop Experts az idei “Nagy Webáruház Felmérést”.

A felmérés eredményei itt találhatóak, pdf formátumban.

Az eredményekből levont fontosabb következtetések:

A forgalom változása a fejlesztések függvényében

A webshopok mennyire elégedettek az általuk használt marketingeszközökkel?

Hogyan viszonyulnak a tartalommarketinghez?

Továbbiak, forrás:
http://www.webshopexperts.hu/downloads/Nagy_Webaruhaz_Felmeres_2017_eredmenyek.pdf

171. hiba: lejárt tanúsítványok, határidők megjelenítése

Ha van egy akciónk, akkor érdemes annak lejárata után törölni azt. Ez főleg akkor igaz, ha “nagyon szem előtt” van, pl. az egyik menüből is elérhető aloldalunkon. Ha egy bejegyzés tartalmaz ilyet, az nem olyan probléma, hiszen az idővel “eltűnik”, az új bejegyzések lejjebb tolják. Az utóbbi időszakban több olyanba is belefutottam, hogy nem figyeltek…

Google rangsorolási szempontok, a mesterséges intelligencia szerint

Pár hete adott ki a Semrush egy érdekes tanulmányt, amiről szeretnék pár mondatban szólni: A mesterséges intelligenciát, a gépi tanulást is segítségül hívták a 600 000 kulcsszó vizsgálatán alapuló vizsgálatukhoz. Hol érem el a tanulmányt? Ide kattintva lehet letölteni: Semrush tanulmány. Mik a Google rangsorolás legfőbb szempontjai? A tanulmány szerint a következők kapnak kiemelt hangsúlyt…

Mailtrack, az elküldött e-mailek nyomon követésére

Gondolkozott már azon, hogy milyen jó lenne, ha az elküldött e-mailekről rendelkezne az alábbi információkkal? Elolvasta-e már a címzett a levemet? Éppen csak rápillantott, vagy esetleg többször is megnyitotta az e-mailt? Ha utóbbi eset áll fent, hányszor és mikor? Kattintott az e-mailben található linkre vagy linkekre? Vajon asztali gépen, vagy telefonon nézte meg a levelet?…

RGB és hexadecimális színkódok ide-oda váltása

Pár éve írtam már arról, hogy a weben hexadecimális színkódokkal határozzuk meg a színeket. Most mutatok egy nagyon egyszerű eszközt, amellyel ide-oda lehet váltani a két rendszer között a színkódokat. RGB to HEX Az eszköz eléréséhez a Google-be be kell írni ezt, idézőjelek nélkül: “rgb to hex”. Eredményül elő is jön a Google felületén belül…

Domain regisztrációval kapcsolatos egyedi és elvi állásfoglalások

Egy magyar domain (.hu) név regisztrációja előtt van néhány tudnivaló/érdekesség, amelyekkel nem árt tisztában lenni. Ezt megkönnyítendő a domain.hu oldalon található néhány elvi és egyedi állásfoglalás, amelyeket érdemes megismerni. Elvi állásfoglalások Olyan állásfoglalások, amelyek elméleti szinten kezelnek egy-egy általános problémát. Ilyen például a “Magánszemélyek névkizárólagosságához fűződő jogai érvényesülésének biztosítása” kérdéskör, amely “magyarra” lefordítva a következőt jelenti: Csak…

Google Analytics – kampány url készítő

Egyéni kampányparaméterek létrehozása a hirdetési URL-ekhez. “Az URL-készítővel paramétereket adhat az internetalapú vagy e-mailes egyéni hirdetéskampányokban használt URL-ekhez. Az egyéni kampányok olyan hirdetéskampányok, amelyek nem használják az AdWords automatikus címkézési funkcióját. Amikor a felhasználó rákattint az egyik egyéni linkre, az egyedi paramétereket a rendszer elküldi a Google Analytics-fióknak; így meghatározhatja, hogy mely URL-címek vonzzák a…

A megfelelő “Köszönöm” oldal ismérvei

Amikor valaki felveszi önnel a kapcsolatot, lead egy rendelést, vagy egyszerűen csak feliratkozik a hírlevelére, érdemes az ehhez használt űrlap helyett egy külön oldalra, egy ún. “Köszönöm” oldalra irányítani a látogatót/érdeklődőt/vásárlót, ahelyett, hogy ugyanazon az aloldalon hagynánk. Milyen előnye van egy Köszönöm oldalnak és mit tartalmazzon? Visszaigazolás arra nézve, hogy megtörtént az általa kezdeményezett művelet.…