Hogyan néz ki a weboldalunk a legnépszerűbb böngészőkben?

A Microsoft weboldalán van egy remek eszköz (a BrowserStack fejlesztése), amellyel meg lehet nézni, hogy a weboldalunk hogyan néz ki az egyes böngészőkön. Az eszköz ide kattintva érhető el: Böngésző képernyőképek Az eszköz ez után generál képernyőképeket, amelyek az alábbi böngészőkön megjelenő weboldal-megjelenést mutatják be: edge 15.0 IE 11.0 Chrome 50.0 Firefox 45.0 Safari 9.1…

Az ügyfelek adatainak védelme – nem a GDPR alapján

A munkám során többször előfordul, hogy 3. (vagy 4., stb.) személyt kell bevonni egy-egy ügymenetbe. Vagy éppen nem “kell”, hanem egyszerre csak megjelenik egy addig ismeretlen fél a folyamatban. Két példa, hogy érthető legyen, mire is gondolok: Az ügyfél oldaláról változás történik a személyi állományban: vagy mást jelölnek ki webes kapcsolattartónak és/vagy a régi kapcsolattartó…

WordPress 4.9.6 előzetes – beépített GDPR fejlesztések

A 2018. május 25-én életbe lépő GDPR-nek (Általános adatvédelmi szabályzat) megfelelően a WordPress fejlesztői készülnek egy alverzióval, ami kifejezetten az életbe lépő rendelet miatt jelenik meg. A megjelenés 2018. május 17-én (egy héttel a rendelet hatálybalépése előtt) várható. Milyen funkciói lesznek a WordPress 4.9.6-os verziónak? Videón is összefoglalom az újdonságokat: Ha nincs lehetőség videónézésre, szövegesen…

Google Keresőoptimalizálási (SEO) útmutató kezdőknek (2017. december)

2009 és 2011 után ismét kiadta a Google a Keresőoptimalizálási (SEO) útmutató kezdőknek című dokumentációját. Igaz a hír tavaly decemberi, de sajnos azóta elkallódott valahogy a cikk-ötlet, azért is írok csak most róla. Keresőoptimalizálási (SEO) útmutató kezdőknek – főbb témakörök Hogyan kerül egy weboldal a Google-be? Megbízzon-e egy SEO szakértőt? Hogyan tiltsuk ki a Google-t…

Gmail alapok 3. – Szűrők létrehozása

Az előző két cikkben megmutattam a legjobb Gmail postaláda-nézetet, illetve megmutattam, hogy mik azok a címkék és hogyan kell őket használni. A trilógia utolsó része a szűrők létrehozásáról és használatáról szól. Mik azok a Gmail szűrők? A szűrő egy olyan funkció, amellyel a levelek közötti keresésen túl egyből csoportosítani is lehet a találatokat, sőt, akár a…

Gmail alapok 2. – A címkék kezelése

Miután múltkor megismerkedtünk a leghatékonyabb Gmail postaládatípussal, most jöjjön a következő időnyerő Gmail tipp. A Gmailben lehetőség van ún. címkék létrehozására, majd ezek segítségével szűrők használatára. A címkék olyan, csoportosításra alkalmas kis jelölők, amelyekkel egyszerűen el tudjuk látni a beérkező leveleinket. Mire jók a címkék? Segít csoportosítani a leveleinket, pl.: témakör, project, feladó, teendő szerint.…

Gmail alapok 1. – A leghatékonyabb postaládatípus

Aki sokat levelezik, az tudja, hogy milyen áttekinthetetlenné tud válni a bejövő levelek mappája. Én tényleg sokat levelezek. Az utóbbi 6,75 évben összesen 121 400 e-mailt küldtem vagy fogadtam, így van tapasztalatom a “káoszból átlátható levezést szeretnék” témakörben. Postaládatípus kiválasztása Alapesetben úgy néz ki a postaládánk, hogy a beérkező levelek időrendben visszafelé vannak benne. Ez…

Elem eltüntetése a weboldalról gyorsan (nem elegáns megoldás)

Ha egy weboldal megjelenéséből valamit eltüntetnénk, a hagyományos módszer az lenne, hogy kikeressük az adott elemet a forráskódban, és a forráskódból törüljük az elem megjelenítését. Sokszor erre nincs idő, vagy hosszadalmas lenne – bár van gyorsabb módszer – ezért a legegyszerűbb megoldásra van szükségünk. A “display: none;” CSS elem A programozók “rémálma”, de ezzel most…

Prémium webes, digitális anyagok – ingyen

Írtam már korábban arról, hogy a feladataim rendszerezésére a Wunderlist szoftver használom. Hogy jön ez ide? Úgy, hogy van egy olyan rendszeres “feladatom” benne a hónap 2. napjára, hogy nézzem meg az Envato oldalain, hogy milyen aktuálisan ingyenesen letölthető termékeik vannak. Ugyanis hónapról-hónapra van néhány különösen hasznos digitális termék, amelyről nem is tudnék, de “jó…

174. hiba – másfajta URL hiba (számoknál)

A legutolsó hibánál szóltam arról, milyen bosszantó és/vagy félrevezető lehet, ha az url-eket nem módosítják akkor, ha a címsort módosítják. Hibáztam! Most egy saját példán keresztül mutatom be, hogy mire érdemes még figyelni az url-ek kapcsán. Van egy bejegyzésem, amelynek a címe: 1,5 órás előadás a céges blogokról – eddig ennek a cikknek az urlje…