Ha nincs PhpMyAdmin a szerveren

Ha nincs és/vagy nem férünk hozzá egy tárhelyen a PhpMyAdmin-hoz, akkor több lehetőség közül választhatunk. Bemutatom ezeket. Mi az a PhpMyAdmin? Röviden és tömören: egy MySQL adminisztrációt elősegítő program. Ennél jobban nem szeretnék belemenni, a cikknek nem ez a célja. Van olyan, hogy nincs PhpMyAdmin? Igen, előfordulhat, – bár szerencsére egyre ritkábban – hogy a…

177. hiba – nem megfelelő SEO címsor és leírás

A weboldalon kitöltött META címsor és META leírás értékek megjelennek a Google találati listáján (kivéve, ha a Google úgy gondolja, hogy tud relevánsabb címsort és/vagy leírást). De ezekkel kapcsolatban is lehet hibázni, ezért nem árt tudni, hogyan is kell kitölteni ezeket a részeket a weboldalon. Hol jelenik meg a SEO címsor (title) és SEO leírás…

Elérhető a weboldala a világ minden tájáról?

Az UPTRENDS szolgáltatással bárki felmérheti, hogy a világ különböző pontjairól elérhető-e a weboldala, és ha igen, akkor milyen gyorsan. Használata nagyon egyszerű, 4 lépés után már a végeredményt láthatja. Meg kell nyitni az UPTRENDS.com oldalt. Az “I want to test” utáni mezőbe be kell írni a tesztelni kívánt weboldal url-jét. A “from” utáni legördülő menüből…

Ingyenes betűtípus ötletek a Google Fonts felhasználásával

A múltkori színséma generátoros ajánló után jöjjön egy hasonló, a betűtípus generátor. A Brandmark betűtípus generátorral tényleges weboldalba implementálás nélkül meg tudjuk nézni, hogy egy weboldalon hogyan mutatnánk együtt egymástól eltérő betűtípusok. Persze túl sok betűtípus együttes használata nem ajánlott, de ezt tudták az oldal készítői is, hiszen az eszköz segítségével max. 3-at választhatunk. Egyébként…

Színséma generátorok és minták

Ha egy cégnek nincs pontos arculati kézikönyve (ha van, egyszerű a képlet: követni kell az abban foglaltakat), akkor hasznunkra lehetnek az online színséma generátorok. Ezek vagy x színhez adnak passzoló árnyalatokat, vagy komplett színsémákat is adhatnak, amelyeket felhasználva egy szép megjelenésű, színekben harmonizáló weboldalt készíthetünk. Milyen színű legyen a weboldal? Nem szeretnék erről részletesen írni, mert…

Hogyan néz ki a weboldalunk a legnépszerűbb böngészőkben?

A Microsoft weboldalán van egy remek eszköz (a BrowserStack fejlesztése), amellyel meg lehet nézni, hogy a weboldalunk hogyan néz ki az egyes böngészőkön. Az eszköz ide kattintva érhető el: Böngésző képernyőképek Az eszköz ez után generál képernyőképeket, amelyek az alábbi böngészőkön megjelenő weboldal-megjelenést mutatják be: edge 15.0 IE 11.0 Chrome 50.0 Firefox 45.0 Safari 9.1…

Az ügyfelek adatainak védelme – nem a GDPR alapján

A munkám során többször előfordul, hogy 3. (vagy 4., stb.) személyt kell bevonni egy-egy ügymenetbe. Vagy éppen nem “kell”, hanem egyszerre csak megjelenik egy addig ismeretlen fél a folyamatban. Két példa, hogy érthető legyen, mire is gondolok: Az ügyfél oldaláról változás történik a személyi állományban: vagy mást jelölnek ki webes kapcsolattartónak és/vagy a régi kapcsolattartó…

WordPress 4.9.6 előzetes – beépített GDPR fejlesztések

A 2018. május 25-én életbe lépő GDPR-nek (Általános adatvédelmi szabályzat) megfelelően a WordPress fejlesztői készülnek egy alverzióval, ami kifejezetten az életbe lépő rendelet miatt jelenik meg. A megjelenés 2018. május 17-én (egy héttel a rendelet hatálybalépése előtt) várható. Milyen funkciói lesznek a WordPress 4.9.6-os verziónak? Videón is összefoglalom az újdonságokat: Ha nincs lehetőség videónézésre, szövegesen…

Google Keresőoptimalizálási (SEO) útmutató kezdőknek (2017. december)

2009 és 2011 után ismét kiadta a Google a Keresőoptimalizálási (SEO) útmutató kezdőknek című dokumentációját. Igaz a hír tavaly decemberi, de sajnos azóta elkallódott valahogy a cikk-ötlet, azért is írok csak most róla. Keresőoptimalizálási (SEO) útmutató kezdőknek – főbb témakörök Hogyan kerül egy weboldal a Google-be? Megbízzon-e egy SEO szakértőt? Hogyan tiltsuk ki a Google-t…

Gmail alapok 3. – Szűrők létrehozása

Az előző két cikkben megmutattam a legjobb Gmail postaláda-nézetet, illetve megmutattam, hogy mik azok a címkék és hogyan kell őket használni. A trilógia utolsó része a szűrők létrehozásáról és használatáról szól. Mik azok a Gmail szűrők? A szűrő egy olyan funkció, amellyel a levelek közötti keresésen túl egyből csoportosítani is lehet a találatokat, sőt, akár a…