Ha leáll a Facebook, megáll a vállalkozása? Az baj!

Pár napja órákra megállt a Facebook, amely a fennállása óta az egyik leghosszabb leállás volt. Ennek oka, hogy olyan probléma lépett fel, amelyet nem tudtak távolról megoldani, ezért több száz km-rre kellett utaztatni egy szakértő csapatot a megoldásért.

Elolvasom a cikket

Konkurenselemző Facebook funkciók

Megmutatom lejjebb két kedvenc funkciómat a Facebook-on, amellyel akarva-akaratlanul „elárul” a konkurensünk olyan információkat, amelyeket nem biztos, hogy elmondana nekünk, ha találkoznánk vele. I. Csoportok aktivitása Ha a konkurensnek van zárt Facebook csoportja, amelyhez csak ügyfelek tudnak csatlakozni, ez egy aranybánya. Havi 1x le kell jegyezni, hogy mennyi tagja van, …

Elolvasom a cikket

Egy hónap Facebook nélkül – teljesítve!

2018. március 03-án, 11:22-kor kiléptem Facebook-ról. Na persze nem töröltem magamat, csupán kijelentkeztem a fiókomból. Nem végleg, csupán 31 napra. Nekem egyáltalán nem szerves része az életemnek Zuckerberg mesterműve, mint azoknak, akik egész nap a telefonjukat nyomogatják, hogy mások idióta megosztásait nézegessék, de azért egy-egy szempont miatt érdekes kihívásnak gondoltam. …

Elolvasom a cikket

Facebook ellenérzések – egy sikeres vállalkozó tollából

Az egyik kedves ügyfelemmel leveleztem a közelmúltban. Tudni kell róla, hogy már több mint 15 éve vállalkozó, és az ügyfélkörét – ahogy én is – Facebook nélkül építette fel. Az alábbi dologgal keresett meg: „Fórum plugin-re van jó tapasztalatod? A háttér: Én nem vagyok az vállalkozásommal Facebook-on, és nem is …

Elolvasom a cikket

Facebook debugger – megosztások előnézetének módosítása

Mindannyiunkkal előfordulhatott már, hogy írtunk egy cikket, beállítottuk a címet, leírást, előnézeti képet, majd megosztottuk Facebookon, és csak a megosztás után vettük észre, hogy valamelyik adat hibás volt. Ebben az esetben hiába javítjuk a weboldalon a hibás adatot, ismételt megosztás esetén a korábbi állapottal lehet megosztani Facebookon, ugyanis a közösségi …

Elolvasom a cikket

Ajánlatkérés Facebook kampány létrehozására

Nemrég 14, Facebook kampányokkal foglalkozó cégnek küldtem azonos tartalmú levelet (10:33-kor), amely szerint a WordPress videók weboldalra szeretnék új csatornán, Facebook hirdetésen keresztül új ügyfeleket szerezni. Pontosan leírtam az igényeimet, elvárásaimat, és néhány kérdést fel is tettem a megkeresetteknek. Nem akartam cikket írni róla, valós igényem volt a szolgáltatásra. Ám …

Elolvasom a cikket

Facebook oldal nevének megváltoztatása

Egyszerűsödött a Facebook oldalak nevének megváltoztatására létrehozott procedúra. Mostantól tényleg néhány kattintás az egész, a Névjegy fülön „Az oldal adatai” részhez kell kattintani: Jött is hamar a visszaigazolás Facebook-on, és e-mailben egyaránt: Az oldalt kedvelők pedig ilyet kapnak, majd 7 napig az ő ismerőseik nem látják azt, hogy az adott …

Elolvasom a cikket

A Facebook jelenség, avagy az információs társadalom átalakulása

A rendszerváltás után, a 90-es évektől felgyorsult az élet a mobiltelefonok és digitális eszközök (pl.: fényképezőgép, videókamera) elterjedésével, a kereskedelmi televíziók és a rádióállomások térnyerésével, illetve a nyomtatott szakmai folyóiratok megjelenésével. Akkor még talán nem is sejtették az emberek, hogy ez csak valaminek, valami nagyobbnak, valami felfoghatatlannak az előszele, amit – ismerve a hatását – ma már így is hívhatunk: Facebook, vagy Facebook jelenség. Ez az egyetemi szobából indult szolgáltatás teljesen átalakította korunk társadalmát, emberi kapcsolatainkat, a szabadidőnket, szokásainkat.

Az alábbiakban szeretném összeszedni, hogyan hatott a XXI. század társadalmára a Facebook, hogyan „hálózott be” minket, így vonva be minket napjaink információs társadalmába. Részben a személyes tapasztalataimat, részben az engem körülvevő ismerősök, barátok, rokonok észrevételeit osztom meg alább.

Elolvasom a cikket

10 éves a Facebook! 10+ dolog, amelyek nélkül szegényebbek lennénk!

Napra pontosan ma lett 10 éves a Facebook. Korábban több cikk volt már a témában itt a blogon, ezek közül kettő fontosabb: Facebook sztori 1. – Az alapító: Mark Zuckerberg Facebook sztori 2. – Érdekességek a legnagyobb közösségi oldalról Mit adott hozzá a Facebook a weboldal készítéshez, valamint az online …

Elolvasom a cikket

Facebook hashtag

Mi az a Facebook hashtag?

A Facebook 2013. júniusában bejelentett újdonsága, amely segítségével megjelölhetjük – „címkézhetjük” – az állapotfrissítéseinket. Egy-egy ilyen címke egy-egy linkként fog működni, amelyre kattintva az adott címkével ellátott nyilvános posztokat láthatjuk. Igazából ezek is hírfolyamok, csak abban különböznek a megszokott hírfolyamtól, hogy ezek csak egy bizonyos témakör köré csoportosulnak.

Elolvasom a cikket