Egy hónap Facebook nélkül – teljesítve!

2018. március 03-án, 11:22-kor kiléptem Facebook-ról. Na persze nem töröltem magamat, csupán kijelentkeztem a fiókomból. Nem végleg, csupán 31 napra. Nekem egyáltalán nem szerves része az életemnek Zuckerberg mesterműve, mint azoknak, akik egész nap a telefonjukat nyomogatják, hogy mások idióta megosztásait nézegessék, de azért egy-egy szempont miatt érdekes kihívásnak gondoltam. Ezeket szedtem össze lejjebb. Amúgy…

Facebook ellenérzések – egy sikeres vállalkozó tollából

Az egyik kedves ügyfelemmel leveleztem a közelmúltban. Tudni kell róla, hogy már több mint 15 éve vállalkozó, és az ügyfélkörét – ahogy én is – Facebook nélkül építette fel. Az alábbi dologgal keresett meg: “Fórum plugin-re van jó tapasztalatod? A háttér: Én nem vagyok az vállalkozásommal Facebook-on, és nem is leszek, ez elvi kérdés. 🙂…

100%-os elérés Facebook-on és YouTube-on

100%-os elérés nem lehetséges. De a számokon lehet javítani! Akinek van Facebook oldala és/vagy YouTube csatornája, bizonyára elkeserítőnek tartja, hogy a lájkolóihoz/feliratkozóihoz csupán 10-30%-os arányban jut el a megosztása, illetve új videóinak a megjelenése. Van “gyógyír” a jelenségre! Igaz, soha nem lehet 100%-os elérésünk, de a kezdő arányon sokat javíthatunk. Facebook-os megoldás A lájkolókat meg…

Facebook debugger – megosztások előnézetének módosítása

Mindannyiunkkal előfordulhatott már, hogy írtunk egy cikket, beállítottuk a címet, leírást, előnézeti képet, majd megosztottuk Facebookon, és csak a megosztás után vettük észre, hogy valamelyik adat hibás volt. Ebben az esetben hiába javítjuk a weboldalon a hibás adatot, ismételt megosztás esetén a korábbi állapottal lehet megosztani Facebookon, ugyanis a közösségi portál az első megosztáskor megjegyzi…

Ajánlatkérés Facebook kampány létrehozására

Nemrég 14, Facebook kampányokkal foglalkozó cégnek küldtem azonos tartalmú levelet (10:33-kor), amely szerint a WordPress videók weboldalra szeretnék új csatornán, Facebook hirdetésen keresztül új ügyfeleket szerezni. Pontosan leírtam az igényeimet, elvárásaimat, és néhány kérdést fel is tettem a megkeresetteknek. Nem akartam cikket írni róla, valós igényem volt a szolgáltatásra. Ám annyira tanulságos az eredmény, hogy…

Facebook újítás! Megjelent 5 másik gomb a LIKE mellett!

Fokozatosan élesítik mindenkinél, nálam ma jelent meg: már nem csak “like” gomb megnyomásával mondhatunk véleményt mások bejegyzéséről, állapotfrissítéséről, képéről, megosztásáról, hanem az alábbiak (Facebook reakciók) közül választhatunk: Magyarul: Tetszik, Imádom, Vicces, Hűha, Szomorú, Dühítő. Az új gombok úgy érhetőek el, hogy a “Tetszik” fölé kell vinni az egeret, és előjönnek a reakciógombok. A fejlesztés azért nagy…

Ritkán használt Facebook funkciók 8-9. Automata videólejátszás tiltása, adatlap blokkolása a Google-ben

(1) Facebook automata videólejátszás tiltása Nemrég egy idegesítő újdonság került be a Facebook funkció közé: Az idővonalunkon lefelé görgetve minden videó automatikusan elindul. Hogyan tiltsuk le ezt a funkciót? Nyissuk a meg a https://www.facebook.com/settings?tab=videos linket, és a “Videók automatikus lejátszása” funkciót állítsuk át erre: “Kikapcsolva”. Meg is vagyunk! (2) Facebook adatlap blokkolása a Google-ben Ha azt…

Facebook oldal nevének megváltoztatása

Egyszerűsödött a Facebook oldalak nevének megváltoztatására létrehozott procedúra. Mostantól tényleg néhány kattintás az egész, a Névjegy fülön “Az oldal adatai” részhez kell kattintani: Jött is hamar a visszaigazolás Facebook-on, és e-mailben egyaránt: Az oldalt kedvelők pedig ilyet kapnak, majd 7 napig az ő ismerőseik nem látják azt, hogy az adott oldalt kedvelik. Erre azért van…

A Facebook jelenség, avagy az információs társadalom átalakulása

A teljes cikk szerzője: B. Ildikó – Nemzeti Közszolgálati Egyetem

A rendszerváltás után, a 90-es évektől felgyorsult az élet a mobiltelefonok és digitális eszközök (pl.: fényképezőgép, videókamera) elterjedésével, a kereskedelmi televíziók és a rádióállomások térnyerésével, illetve a nyomtatott szakmai folyóiratok megjelenésével. Akkor még talán nem is sejtették az emberek, hogy ez csak valaminek, valami nagyobbnak, valami felfoghatatlannak az előszele, amit – ismerve a hatását – ma már így is hívhatunk: Facebook, vagy Facebook jelenség. Ez az egyetemi szobából indult szolgáltatás teljesen átalakította korunk társadalmát, emberi kapcsolatainkat, a szabadidőnket, szokásainkat.

Az alábbiakban szeretném összeszedni, hogyan hatott a XXI. század társadalmára a Facebook, hogyan „hálózott be” minket, így vonva be minket napjaink információs társadalmába. Így részben a személyes tapasztalataimat, részben az engem körülvevő ismerősök, barátok, rokonok észrevételeit osztom meg alább.