180. weboldal hiba: értékesítést csökkentő mondatok

Nemrég belefutottam egy Excel oktatással foglalkozó oldalba, ahol volt konzultációs lehetőség foglalására egy kapcsolati űrlap. Megdöbbentő üzenet fogadott felette, amely annyira szöget ütött a fejembe, hogy úgy éreztem, meg kell osztanom egy poszt formájában.

Miért rossz ez a mondat?

Azért, mert aki ezt olvassa, az már közel jár ahhoz, hogy elköteleződjön, és időpontot foglaljon egy konzultációra. Egy ilyen vásárlót, akinek már félig-meddig „nyitva a pénztárcája”, bűn elhessegetni. Az ilyen érdeklődőknél az AIDA modell (figyelem megragadása => érdeklődés => vágy felkeltése  => aktiválás, lezárás) szerint LEZÁRNI kell a folyamatot, ahol nem jöhet szóba az, hogy esetleg alternatív megoldást (ami ráadásul nem is olyan hatékony, mint egy személyes konzultáció) választva ne költsön pénzt. Ha a mondat hatására átmegy a fórumra, és ott próbál meg választ kapni a kérdésére, akkor 1) időt bukik 2) a szolgáltató pedig pénzt.

Azóta is ezen gondolkozok:
Miért baj az, ha valaki konzultációs űrlapon küld kérdést, és utána értékesíthetek neki egy konzultációt? Én örömmel teszem ezt meg, ha a konzultációs űrlapomon jön foglalás helyett kérdés. 🙂

Kiegészítő hiba a példaként felhozott oldalnál, hogy a fórum NEM új ablakban nyílik meg, így ha arra kattint valaki, akkor még kisebb eséllyel fog visszakeveredni a konzultációs időpont foglalására szolgáló oldalra.

Természetesen a hibát nem csak a kapcsolat/ajánlatkérés űrlapnál lehet elkövetni. Az értékesítési szövegeket úgy kell megírni, hogy az érdeklődőből megrendelőig tartó időintervallumban sehol ne találkozzon hasonló, az értékesítés csökkenését előidéző mondattal.

Önnél nincs ilyen, vagy ehhez hasonló hiba, ugye?

Két hasonló profitgyilkos sztori, offline világból:

  • Egyik karácsonykor grincsfát vettünk a kerületi piacon, amelynek az ára „X Ft” volt a kiírás szerint. Mondtuk, hogy kérjük, mire az eladó mondta, hogy az ára „X-500 Ft”, mivel utolsó darab. Beszélgettünk pár percet, és kiderült, hogy örült, hogy bejöttünk, mert annyira nem megy neki a bolt, annak ellenére, hogy kb. fél éve nyitott. Az ilyen felajánlások, mint az „olcsóbb, mert utolsó”, főleg már ELKÖTELEZŐDÖTT vevők irányába profitgyilkos cselekedetek. Hiszen kértük a fát, fizettük volna a teljes árat. Erre engedett 500 Ft-ot, amely 100%-osan az ő profitját csökkentette. A virágbolt azóta megszűnt.
  • Nemrég voltunk egy túrán, ahol az előnevezési díj 500 Ft volt, a helyszíni nevezés pedig 700 Ft. Nem volt előnevezésünk, ennek ellenére 500 Ft/fő díjat számláztak a túraszervezésért. Mínusz 200 Ft egy amúgy sem túl sok profittal járó szolgáltatásnál, és szintén egy „100%, hogy vevők leszünk” helyzetben.

Ne kövessen el hasonlót, ne riassza el az érdeklődőit, és ha már elköteleződött érdeklődővel, azaz „nyitott pénztárcájú” vevővel áll szemben, akkor ne redukálja a profitját a példákban szereplő dolgokkal, inkább egy jó upsell ajánlattal maximalizálja azt!

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!