168. hiba: Fekete Péntek (Black Friday) amatőr módon

A Fekete Péntek (hálaadást követő péntek, azaz november utolsó péntekje) kifejezés szinte mindenkire hat valahogyan. Van aki vásárolni indul, van aki akciót tervez, ugyanis azt mindenki tudja/sejti, hogy akár az év legnagyobb bevételét hozó napja lehet egy ügyes kampánnyal. Vagy akár százezreket spórolhat az, aki ügyesen menedzseli az idejét a “nagy napon”.

Honnan ered a Fekete Péntek kifejezés?

“1966. január – „Fekete péntek” nevet adta a Philadelphiai Rendőrség a hálaadást követő napnak. Azonban ez nem egy kedveskedő név. A fekete péntekkel indul meg a karácsonyi bevásárlószezon, ami hatalmas dugókkal, a belvárosi boltokhoz siető vásárlók miatt tömött járdákkal jár.” Forrás: Wikipedia

Itt is lehet hibázni?

Van egy hobbim, amely hobbi kiegészítőinek egy nagy magyarországi forgalmazója van. Bízva valami alkalmi vételben, felmentem ma a webshopjukba. A portfóliójuktól teljesen eltérő, állítom a vásárlóik 99%-ának haszontalan lomok közül van leakciózva pár “termék”. A 9 termékből 8 szigorúan 1000 Ft alatti, nehogy sokat bukjanak az akción.

  • Ha csinál Fekete Péntek akciót, ne olyan termékeket árazzon le, amelyeket senki nem vesz!
  • Láttam már Black Week kampányt is. Nekem ez valahogy “nem jön” át, hiszen ez az egész 1 napról szól, nem egy hétről (2-3 nap még előnyös lehet, lásd lejjebb).
  • Ha a népszerű termékekre nem tud több embert megmozgató akciót kínálni, ne szálljon be a Fekete Péntek elnevezésű “őrületbe”! Nem kötelező! Inkább maradjon ki belőle, mintsem amatőrnek tűnjön egy nevetséges akcióval!
  • Ha kuponkódot kínál a kedvezmény érvényesítéséhez, számoljon azzal, hogy lesznek elégedetlen vásárlók, akik nem vették észre a lehetőséget időben, és reklamálnak a kedvezőbb árért. Legyen jól lefektetve, hogy milyen feltételekkel és meddig él a kuponos lehetőség.

Hogyan kell jól csinálni? Profitnövelő tippek, ötletek:

  • Olyan termékre, szolgáltatásra kínáljon kedvezményt, amelyet vesznek az emberek. Persze nem mondom, hogy pár elfekvő termék ne kerüljön a kínálatba, de ne ezek domináljanak.
  • Akár legyen az összes terméken egy minimális kedvezmény.
  • Adjon ingyenes kiszállítást.
  • Legyen min. 20-90% kedvezmény a hagyományos árhoz. Az eszébe se jusson, hogy előtte “felárazza”, és pénteken le, ugyanis ez tisztességtelen kereskedelmi magatartásnak minősül, és a törvény bünteti.
  • Adjon ajándékba plusz terméket! Pl.: 2 cipő vásárlása esetén kap egy cipőpasztát.
  • Ne csak egy napos legyen a Fekete Péntek. Nem biztos, hogy a célközönség ráér pénteken, de szombaton és vasárnap nagyon sokat költene! Példa: “Nálunk a Black Friday egész hétvégén tart!” Azért az egy hét már sok, erről írtam is feljebb.

Ha beszáll a Black Friday-be, számoljon vele, hogy aznap kisebb árréssel ad el (beszerzés alatti áron semmiképpen ne adjon terméket, könnyen a visszájára fordulhat a dolog), cserébe reménykedhet, hogy a vásárlók közül páran visszatérnek önhöz. Azért mondom, hogy reménykedjen, mert személyes véleményem szerint a Black Friday-el is óvatosan kell bánni, mint a kuponokkal, és az akciókkal: nem feltétlenül a hűséges, visszatérő vásárlókat hozzák, hanem az árérzékeny, “a szomszéd bolt 10 forinttal olcsóbban adja, akkor ott veszem meg” fajtát.

2020 – mozgó banner – és jó!

Nem gondoltam volna 2010-ben, amikor mozgó szövegekről írtam, hogy ellenpéldát fogok hozni rá 10 évvel később. De így van. Az answear cserélte le a logóját a 2020-as Black Friday miatt, az alábbira (és bónuszpont, hogy arra is figyeltek, hogy a logó közvetlenül a Black Friday ajánlatra mutat, nem a főoldalra). Egyszerűen szuper. Főleg mobilon nagyon látványos, ott találkoztam vele először.

Így néz ki a weboldalon:

Pozitív példa, a Reflexshop oldalán:

Extra eladásösztönző az amúgy is időhöz kötött (péntek) ajánlathoz:

reflexshop

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Szólj hozzá!

*

code

A honlap cookie-kat használ. Részletek

A hatályos jogszabályok alapján kötelező tájékoztatni a látogatókat, hogy a weboldal ún. cookie-kat használ és tárol a számítógépén. Ha ezt nem szeretné, akkor a böngészője megfelelő beállításait használva tiltsa le a cookie-k tárolását, vagy zárja be a weboldalt. Mik azok a cookie-k? Hogyan tudja tiltani a tárolásukat? Hogyan kezelem a személyes adatokat? Mindenre választ ad a részletes adatvédelmi és cookie tájékoztatóm.

Bezárás