Nagy Webáruház Felmérés 2018

Idén is elkészítette a WebShop Experts a címben említett felmérést, idén 894 webshop tulajdonos válaszolt a kérdésekre. A felmérés eredményei itt találhatóak, pdf formátumban. Pár érdekes következtetés: Minél régebben működik egy webáruház, annál nagyobb egy átlagos tranzakció nagysága. Az átlagos konverziós ráta (vásárlás/látogatás) a háztartási és vegyiáru termékcsoportnál a legmagasabb (2,12%), míg az óra, ékszer, kiegészítők termékcsoportnál…

177. hiba – nem megfelelő SEO címsor és leírás

A weboldalon kitöltött META címsor és META leírás értékek megjelennek a Google találati listáján (kivéve, ha a Google úgy gondolja, hogy tud relevánsabb címsort és/vagy leírást). De ezekkel kapcsolatban is lehet hibázni, ezért nem árt tudni, hogyan is kell kitölteni ezeket a részeket a weboldalon. Hol jelenik meg a SEO címsor (title) és SEO leírás…

Mennyi tartalmat írt eddig a weboldalán?

Régóta mondom, hogy a folyamatos, keresőoptimalizált módon végrehajtott tartalomfejlesztés az, ami előre visz egy weboldalt. Gondolkozott már azon, hogy vajon mennyi tartalmat írt eddig a weboldalára? Ha WordPress oldala van, a következőkben bemutatott bővítménnyel pillanatok alatt megtudhatja, hogy mennyit írt eddig. Mutatom lépésről-lépésre, hogy mit tegyen: I. Telepítse fel a WP Word Count bővítményt. II.…

A jövő a biztonságos weboldalaké!

A Google biztonsággal foglalkozó blogján jelent meg a hír februárban, hogy 2018. július 1-től a nem https:// kezdetű weboldalak “nem biztonságos”-ként lesznek megjelölve a Google Chrome böngészőben. Így: A Google törekvése – hogy minden weboldal használjon https tanúsítványt – sikeresnek bizonyul: A tavalyi évben meredeken nőtt a http://-re váltók száma: A Chrome-on keresztül letöltött oldalak 68-78%-a…

Google Keresőoptimalizálási (SEO) útmutató kezdőknek (2017. december)

2009 és 2011 után ismét kiadta a Google a Keresőoptimalizálási (SEO) útmutató kezdőknek című dokumentációját. Igaz a hír tavaly decemberi, de sajnos azóta elkallódott valahogy a cikk-ötlet, azért is írok csak most róla. Keresőoptimalizálási (SEO) útmutató kezdőknek – főbb témakörök Hogyan kerül egy weboldal a Google-be? Megbízzon-e egy SEO szakértőt? Hogyan tiltsuk ki a Google-t…

Megéri hosszabb cikkeket írni?

2016-ban átlagosan hetente írtam egy-egy cikket ide is, és a WordPress videós oldalamra is. Ez elég sűrű volt, illetve akkor is volt már több mint 1400 cikkem, ezért úgy gondoltam, hogy nem probléma a Google szemében, ha a cikkeim gyakoriságát visszaveszem 2017-től 9 nap/1 cikk-re (mindkét oldalon, azaz 4,5 naponta írok átlagosan egy cikket), de…

Megújult a Google Search Console

Pár napja kaptam értesítést a Google-től, hogy megújult a Google Search Console: “A Search Console bemutatja újratervezett termékét, amely segítséget nyújt az Ön Google Keresésben való jelenlétének kezeléséhez. Az új Search Console szolgáltatást teljes egészében újjáépítettük, hogy a webhelytulajdonosok és a keresőoptimalizálók által kért eszközökkel és információkkal lássuk el. Mostantól ellenőrizheti, hogy mely oldalai indexeltek,…

Google rangsorolási szempontok, a mesterséges intelligencia szerint

Pár hete adott ki a Semrush egy érdekes tanulmányt, amiről szeretnék pár mondatban szólni: A mesterséges intelligenciát, a gépi tanulást is segítségül hívták a 600 000 kulcsszó vizsgálatán alapuló vizsgálatukhoz. Hol érem el a tanulmányt? Ide kattintva lehet letölteni: Semrush tanulmány. Mik a Google rangsorolás legfőbb szempontjai? A tanulmány szerint a következők kapnak kiemelt hangsúlyt…

A megfelelő specifikáció ismérvei

Összetettebb fejlesztéseknél, szerteágazó funkcionalitással rendelkező programozói munkáknál elengedhetetlen a megfelelő specifikáció létrehozása. Ez az ajánlatadás első lépése, e nélkül nem lehet beárazni a munkákat. Mit tartalmazzon a specifikáció? Össze kell gyűjteni az igényeket, folyamatokat, pl.: Milyen funkciókra lenne szükség? Ezek hogyan jelennek meg az “admin” (backend) és “felhasználó” (frontend) oldalon? Az egyes folyamatoknak mi a…

Google Digital Workshop: Online marketing alapjai kurzus

A Google által életre keltett Digital Workshop online tanfolyamán bárki elvégezheti a cég ingyenes, “Online marketing alapjai” című kurzust. A teljesítéshez csupán egy regisztrációra van szükség. A tanfolyam ugyan “csak” egy oklevelet ad, nem hivatalos végzettséget, ettől függetlenül azt gondolom, hogy mindenkinek érdemes elvégeznie. Miért ajánlom a tanfolyam elvégzését? Aki szeretne a digitális világban jobban eligazodni, a…