Google Keresőoptimalizálási (SEO) útmutató kezdőknek (2017. december)

2009 és 2011 után ismét kiadta a Google a Keresőoptimalizálási (SEO) útmutató kezdőknek című dokumentációját. Igaz a hír tavaly decemberi, de sajnos azóta elkallódott valahogy a cikk-ötlet, azért is írok csak most róla. Keresőoptimalizálási (SEO) útmutató kezdőknek – főbb témakörök Hogyan kerül egy weboldal a Google-be? Megbízzon-e egy SEO szakértőt? Hogyan tiltsuk ki a Google-t…

Megéri hosszabb cikkeket írni?

2016-ban átlagosan hetente írtam egy-egy cikket ide is, és a WordPress videós oldalamra is. Ez elég sűrű volt, illetve akkor is volt már több mint 1400 cikkem, ezért úgy gondoltam, hogy nem probléma a Google szemében, ha a cikkeim gyakoriságát visszaveszem 2017-től 9 nap/1 cikk-re (mindkét oldalon, azaz 4,5 naponta írok átlagosan egy cikket), de…

Megújult a Google Search Console

Pár napja kaptam értesítést a Google-től, hogy megújult a Google Search Console: “A Search Console bemutatja újratervezett termékét, amely segítséget nyújt az Ön Google Keresésben való jelenlétének kezeléséhez. Az új Search Console szolgáltatást teljes egészében újjáépítettük, hogy a webhelytulajdonosok és a keresőoptimalizálók által kért eszközökkel és információkkal lássuk el. Mostantól ellenőrizheti, hogy mely oldalai indexeltek,…

Google rangsorolási szempontok, a mesterséges intelligencia szerint

Pár hete adott ki a Semrush egy érdekes tanulmányt, amiről szeretnék pár mondatban szólni: A mesterséges intelligenciát, a gépi tanulást is segítségül hívták a 600 000 kulcsszó vizsgálatán alapuló vizsgálatukhoz. Hol érem el a tanulmányt? Ide kattintva lehet letölteni: Semrush tanulmány. Mik a Google rangsorolás legfőbb szempontjai? A tanulmány szerint a következők kapnak kiemelt hangsúlyt…

A megfelelő specifikáció ismérvei

Összetettebb fejlesztéseknél, szerteágazó funkcionalitással rendelkező programozói munkáknál elengedhetetlen a megfelelő specifikáció létrehozása. Ez az ajánlatadás első lépése, e nélkül nem lehet beárazni a munkákat. Mit tartalmazzon a specifikáció? Össze kell gyűjteni az igényeket, folyamatokat, pl.: Milyen funkciókra lenne szükség? Ezek hogyan jelennek meg az “admin” (backend) és “felhasználó” (frontend) oldalon? Az egyes folyamatoknak mi a…

Google Digital Workshop: Online marketing alapjai kurzus

A Google által életre keltett Digital Workshop online tanfolyamán bárki elvégezheti a cég ingyenes, “Online marketing alapjai” című kurzust. A teljesítéshez csupán egy regisztrációra van szükség. A tanfolyam ugyan “csak” egy oklevelet ad, nem hivatalos végzettséget, ettől függetlenül azt gondolom, hogy mindenkinek érdemes elvégeznie. Miért ajánlom a tanfolyam elvégzését? Aki szeretne a digitális világban jobban eligazodni, a…

Google Analytics – kampány url készítő

Egyéni kampányparaméterek létrehozása a hirdetési URL-ekhez. “Az URL-készítővel paramétereket adhat az internetalapú vagy e-mailes egyéni hirdetéskampányokban használt URL-ekhez. Az egyéni kampányok olyan hirdetéskampányok, amelyek nem használják az AdWords automatikus címkézési funkcióját. Amikor a felhasználó rákattint az egyik egyéni linkre, az egyedi paramétereket a rendszer elküldi a Google Analytics-fióknak; így meghatározhatja, hogy mely URL-címek vonzzák a…

Google büntetés felugró ablakok (popup) miatt

2017. január elején lépett életbe a Google algoritmusának új “büntetőeleme”, amely a popupukra van kihegyezve. A hivatalos közlemény lényege, röviden: “A mai naptól főleg telefonos kereséseknél – hiszen ott jelentősen zavaróbb a jelenség – azon oldalaknál, ahol a tartalom nem könnyen hozzáférhető, hátrasorolás várható.” A Google célja, hogy “eszköztől függetlenül a felhasználók gyorsan megtalálják az őket…

Mobilos sebesség: nagyobb felhasználói élmény, több bevétel

A Google kiadott egy dokumentumot, amelyben azt taglalja, miért is fontos a weboldalak gyors betöltődése mobiltelefonokon. A kérdés nagyon is időszerű, hiszen immáron itthon is elérhetőek pl. az ún. AMP oldalak a Google találati listán. A tanulmány szerint erősen függünk a telefonunktól, rengeteg mindent azon intézünk. Legyen szó szobafoglalásról, vagy tv-műsorról, sok esetben a mobilunkat hívjuk segítségül.…