Google rangsorolási szempontok, a mesterséges intelligencia szerint

Pár hete adott ki a Semrush egy érdekes tanulmányt, amiről szeretnék pár mondatban szólni: A mesterséges intelligenciát, a gépi tanulást is segítségül hívták a 600 000 kulcsszó vizsgálatán alapuló vizsgálatukhoz. Hol érem el a tanulmányt? Ide kattintva lehet letölteni: Semrush tanulmány. Mik a Google rangsorolás legfőbb szempontjai? A tanulmány szerint a következők kapnak kiemelt hangsúlyt…

A megfelelő specifikáció ismérvei

Összetettebb fejlesztéseknél, szerteágazó funkcionalitással rendelkező programozói munkáknál elengedhetetlen a megfelelő specifikáció létrehozása. Ez az ajánlatadás első lépése, e nélkül nem lehet beárazni a munkákat. Mit tartalmazzon a specifikáció? Össze kell gyűjteni az igényeket, folyamatokat, pl.: Milyen funkciókra lenne szükség? Ezek hogyan jelennek meg az “admin” (backend) és “felhasználó” (frontend) oldalon? Az egyes folyamatoknak mi a…

Google Digital Workshop: Online marketing alapjai kurzus

A Google által életre keltett Digital Workshop online tanfolyamán bárki elvégezheti a cég ingyenes, “Online marketing alapjai” című kurzust. A teljesítéshez csupán egy regisztrációra van szükség. A tanfolyam ugyan “csak” egy oklevelet ad, nem hivatalos végzettséget, ettől függetlenül azt gondolom, hogy mindenkinek érdemes elvégeznie. Miért ajánlom a tanfolyam elvégzését? Aki szeretne a digitális világban jobban eligazodni, a…

Google Analytics – kampány url készítő

Egyéni kampányparaméterek létrehozása a hirdetési URL-ekhez. “Az URL-készítővel paramétereket adhat az internetalapú vagy e-mailes egyéni hirdetéskampányokban használt URL-ekhez. Az egyéni kampányok olyan hirdetéskampányok, amelyek nem használják az AdWords automatikus címkézési funkcióját. Amikor a felhasználó rákattint az egyik egyéni linkre, az egyedi paramétereket a rendszer elküldi a Google Analytics-fióknak; így meghatározhatja, hogy mely URL-címek vonzzák a…

Google büntetés felugró ablakok (popup) miatt

2017. január elején lépett életbe a Google algoritmusának új “büntetőeleme”, amely a popupukra van kihegyezve. A hivatalos közlemény lényege, röviden: “A mai naptól főleg telefonos kereséseknél – hiszen ott jelentősen zavaróbb a jelenség – azon oldalaknál, ahol a tartalom nem könnyen hozzáférhető, hátrasorolás várható.” A Google célja, hogy “eszköztől függetlenül a felhasználók gyorsan megtalálják az őket…

Mobilos sebesség: nagyobb felhasználói élmény, több bevétel

A Google kiadott egy dokumentumot, amelyben azt taglalja, miért is fontos a weboldalak gyors betöltődése mobiltelefonokon. A kérdés nagyon is időszerű, hiszen immáron itthon is elérhetőek pl. az ún. AMP oldalak a Google találati listán. A tanulmány szerint erősen függünk a telefonunktól, rengeteg mindent azon intézünk. Legyen szó szobafoglalásról, vagy tv-műsorról, sok esetben a mobilunkat hívjuk segítségül.…

Megszűnik a kulcsszótervező ingyenessége

A Google AdWords népszerű kulcsszótervező eszköze (használatáról itt olvashat) hamarosan megszűnik ingyenesnek lenni. Az eddigi információk alapján csak azok számára lesz ingyenes, akik bizonyos összeg felett költenek az AdWords-ben. A magyarországi, pontos, forintban kifejezett adatok még nem állnak rendelkezésre. Keresőoptimalizálás során fontos lépés a kulcsszavak összeírása, ezért sokan felháborodva értesültek a Google tervéről. A jövőben is…

200+ SEO (keresőoptimalizálás) szempont

3 összeállítást szeretnék megosztani, amelyek áttanulmányozása egy eléggé átfogó képet fog arról adni, hogy mennyire összetett, és sok tényezőtől függő dolog a keresőoptimalizálás.

Jöjjön az első:
seo-ranking-factors-info

Még egy lista, a Search Engine Land jóvoltából:sel

Ennek a 2012-es verziója (csak érdekességképpen) itt érhető el.

Még egy lista:
backlinko.com/google-ranking-factors

Megújult a Google Fonts!

A Google ingyenes betűtípus-gyűjteménye, a Google Fonts arculatot váltott, így még felhasználóbarátabb lett, mint eddig volt. Az elérhetősége nem változott, továbbra is a https://fonts.google.com/ címen érhető el. Egy gyors videó a használatáról, és egy tipp: hogyan találjunk olyan betűtípust, ami támogatja az ékezetes (pl.: ű,ő) karaktereket: Ui.: Fontos, hogy a meta charset=”UTF-8″ meta-elem szerepeljen azon…