Google Drive – az egyik legjobb alternatíva biztonsági mentéshez

Jó ideje előfizetője vagyok a Google Drive-nak, azon belül is az 1 TB-os (1024 gigabye) csomagjának, amely most még jobbá vált, változatlan áron. Miért jó a Google Drive? Korábban DVD-ken, pendrive-on, külső merevlemezeken tároltam mentéseket. Ezek egyrészt sérülékenyebbek, másrészt múlandóbbak, mint egy felhőbeli tárhely. Ezekkel ellentétben a Google-nél garantált, hogyha a számítógéppel/lakással bármi történik, a…

Jövőre megszűnik a Google Plus

Kb. 3 hete – stílusosan – a Google Plus felületén jelentette be a Google, hogy jövő augusztusban megszünteti a Google Plus szolgáltatást. Frissítés, 2019. február 4.: a most kapott e-mail alapján április 2-án fog megszűnni a Google plus: A cég a közleményében ezt közölte: “Megszüntetjük 2019 augusztusában a Google+ szolgáltatást. Nemrég bejelentettük a szolgáltatást megszüntetését.…

Google találati lista – minőségértékelői kézikönyv

Talán nem mindenki tudja, de vannak ún. “kézi ellenőrök” a Google-nél, akiknek az a feladatuk, hogy manuálisan ellenőrizzék a találati listákat, illetve az algoritmus működéséről is első kézből adjanak visszajelzést a cégnek. Google minőségértékelő útmutató A minőségértékelők számára egy elég részletes, 164 oldalas (angol nyelvű) dokumentumot készítettek, amely nyilvánosan elérhető. Ez minden weboldal tulajdonos számára…

Ingyenes betűtípus ötletek a Google Fonts felhasználásával

A múltkori színséma generátoros ajánló után jöjjön egy hasonló, a betűtípus generátor. A Brandmark betűtípus generátorral tényleges weboldalba implementálás nélkül meg tudjuk nézni, hogy egy weboldalon hogyan mutatnánk együtt egymástól eltérő betűtípusok. Persze túl sok betűtípus együttes használata nem ajánlott, de ezt tudták az oldal készítői is, hiszen az eszköz segítségével max. 3-at választhatunk. Egyébként…

A jövő a biztonságos weboldalaké!

A Google biztonsággal foglalkozó blogján jelent meg a hír februárban, hogy 2018. július 1-től a nem https:// kezdetű weboldalak “nem biztonságos”-ként lesznek megjelölve a Google Chrome böngészőben. Így: A Google törekvése – hogy minden weboldal használjon https tanúsítványt – sikeresnek bizonyul: A tavalyi évben meredeken nőtt a http://-re váltók száma: A Chrome-on keresztül letöltött oldalak 68-78%-a…

Google Keresőoptimalizálási (SEO) útmutató kezdőknek (2017. december)

2009 és 2011 után ismét kiadta a Google a Keresőoptimalizálási (SEO) útmutató kezdőknek című dokumentációját. Igaz a hír tavaly decemberi, de sajnos azóta elkallódott valahogy a cikk-ötlet, azért is írok csak most róla. Keresőoptimalizálási (SEO) útmutató kezdőknek – főbb témakörök Hogyan kerül egy weboldal a Google-be? Megbízzon-e egy SEO szakértőt? Hogyan tiltsuk ki a Google-t…

Megújult a Google Search Console

Pár napja kaptam értesítést a Google-től, hogy megújult a Google Search Console: “A Search Console bemutatja újratervezett termékét, amely segítséget nyújt az Ön Google Keresésben való jelenlétének kezeléséhez. Az új Search Console szolgáltatást teljes egészében újjáépítettük, hogy a webhelytulajdonosok és a keresőoptimalizálók által kért eszközökkel és információkkal lássuk el. Mostantól ellenőrizheti, hogy mely oldalai indexeltek,…

RGB és hexadecimális színkódok ide-oda váltása

Pár éve írtam már arról, hogy a weben hexadecimális színkódokkal határozzuk meg a színeket. Most mutatok egy nagyon egyszerű eszközt, amellyel ide-oda lehet váltani a két rendszer között a színkódokat. RGB to HEX Az eszköz eléréséhez a Google-be be kell írni ezt, idézőjelek nélkül: “rgb to hex”. Eredményül elő is jön a Google felületén belül…

Miért javaslom YouTube-ra feltöltött videók használatát?

Ugyan egyre ritkábban, de időről-időre még felmerül ügyfelek részéről az igény, hogy saját tárhelyre hadd tölthessenek fel videót, ne kelljen külön (pl. YouTube) csatornát létrehozniuk. Akit lehet azért megpróbálok rábeszélni arra, hogy mégis hozzon létre egy YouTube csatornát, és onnan ágyazza be a weboldalra a videóit. Miért? Íme az indoklás: A YouTube-ra feltöltött videó előnyei:…