Egy hónap Facebook nélkül – teljesítve!

2018. március 03-án, 11:22-kor kiléptem Facebook-ról. Na persze nem töröltem magamat, csupán kijelentkeztem a fiókomból. Nem végleg, csupán 31 napra. Nekem egyáltalán nem szerves része az életemnek Zuckerberg mesterműve, mint azoknak, akik egész nap a telefonjukat nyomogatják, hogy mások idióta megosztásait nézegessék, de azért egy-egy szempont miatt érdekes kihívásnak gondoltam. Ezeket szedtem össze lejjebb. Amúgy…

Gmail alapok 3. – Szűrők létrehozása

Az előző két cikkben megmutattam a legjobb Gmail postaláda-nézetet, illetve megmutattam, hogy mik azok a címkék és hogyan kell őket használni. A trilógia utolsó része a szűrők létrehozásáról és használatáról szól. Mik azok a Gmail szűrők? A szűrő egy olyan funkció, amellyel a levelek közötti keresésen túl egyből csoportosítani is lehet a találatokat, sőt, akár a…

Gmail alapok 2. – A címkék kezelése

Miután múltkor megismerkedtünk a leghatékonyabb Gmail postaládatípussal, most jöjjön a következő időnyerő Gmail tipp. A Gmailben lehetőség van ún. címkék létrehozására, majd ezek segítségével szűrők használatára. A címkék olyan, csoportosításra alkalmas kis jelölők, amelyekkel egyszerűen el tudjuk látni a beérkező leveleinket. Mire jók a címkék? Segít csoportosítani a leveleinket, pl.: témakör, project, feladó, teendő szerint.…

Gmail alapok 1. – A leghatékonyabb postaládatípus

Aki sokat levelezik, az tudja, hogy milyen áttekinthetetlenné tud válni a bejövő levelek mappája. Én tényleg sokat levelezek. Az utóbbi 6,75 évben összesen 121 400 e-mailt küldtem vagy fogadtam, így van tapasztalatom a “káoszból átlátható levezést szeretnék” témakörben. Postaládatípus kiválasztása Alapesetben úgy néz ki a postaládánk, hogy a beérkező levelek időrendben visszafelé vannak benne. Ez…

Wunderlist, a tökéletes naptár és listakezelő alkalmazás

Már írtam korábban arról, hogy számomra kiemelten fontos a hatékony időgazdálkodás, ezért is használok “saját fejlesztésű”, saját igényeimnek megfelelő heti tervezőt. A listákban rejlő erő Munkám és életem során számtalan listát használok: feladatok, teendők, visszatérő feladatok lépései, checklisták, bevásárlólista, jelszavak, hasznos linkek, bővítmények, cikk-ötletek, fontos dolgok, “választ várok” lista, heti feladatok, stb. Listák legnagyobb előnye, hogy…

Ajánló – MentorFM

Nemrég találtam rá a MentorFM-re, amelynek küldetése a saját bevallásuk szerint: “A MentorFM küldetése, hogy segítse a magyar vállalkozókat és vezetőket személyiségük és hatékonyságuk fejlesztésében – üzleti céljaik, és a munka-magánélet egyensúly elérése érdekében.” – Mivel ezen területek fejlesztése személyes célom és hobbim is, örömmel ajánlom olvasóimnak is ezt a weboldalt. Ehhez remek hanganyagokat lehet…

Hogyan kérjen tartalommódosítást?

Karbantartás és tartalomfeltöltés szolgáltatásom megrendelői gyakran elkövetik azt a hibát, hogy nem optimális módon kérik egy-egy szövegrész, aloldal, vagy akár teljes weboldal szövegezésének módosítását/feltöltését. Persze mondhatnám, hogy nekem mindegy, több pénzem lesz, ha több idő elvégezni a kért feladatot, de mindenkinek jobb, ha egy szolgáltatás csak annyiba kerül, amennyibe kerülnie kell, és nem a többszörösébe, ezért az…

David Allen – Intézz el mindent

david-allen-intezz-el-mindentMindent? Kérdezheti, hiszen rohanó világunkban ez nem tűnik könnyű feladatnak. De nem lehetetlen! Egy újabb időgazdálkodós/hatékonyságnövelős könyv? Mire jó ez? Ha ön megtervezi előre a következő hetét/napjait, illetve érdekli az időgazdálkodás, akkor ezt a könyvet el kell olvasnia!

Az életünk számtalan területből (pl.: vállalkozás, család, hobbi, önkéntesség, lakás – ház) áll, illetve ezeken belül is számtalan aktuális, rövid- és hosszútávú projectünk van. Ezeket 100%-osan fejben tartani nem lehet. Ha hatékonyan szeretnénk tölteni mindennapjainkat, jó ha a feladatainkat összegyűjtjük, megszűrjük, és egy jól működő “rendszerbe töltjük”, hogy az majd szóljon nekünk, ha eljön az ideje.

Hogyan kezeljük az aktuális projecteket, az 1-3 éven belül, 5-10 éven belül, és azon túli céljainkat? Hogyan építsük fel a napirendünket, szem előtt tartva életcélunkat?

A könyben minden kérdésre választ kap!

Hátlap, tartalom:

A következő hét megtervezése – ön csinál ilyet?

Jelen cikk a blogom 600. cikke, egy személyes bejegyzés, és egyben egy új kategória, az időgazdálkodás első cikke!

Ön egy ezerfelé kapkodó cégvezető, elfoglalt vállalkozó, vagy csak rengeteg teendővel rendelkező személy? Biztosan ismeri az érzést, amikor már azt se tudja hová kapkodjon, annyi teendője lenne, hogy örökké ezen “kattog” az agya, hogy mit és hogyan kellene elvégezni?

Az időgazdálkodásnak rengeteg módja, trükkje van, most ebből mutatok egyet, amely remélem segíteni fog. Ez nem más, mint a naptármódszer, de annak is speciálisan átalakított verziója, én úgy hívom: Heti tervező.