A karácsonyi szezonban megsűrűsödik azon üzenetek/hírlevelek* száma, amelyet úgy küldenek, hogy a címzettek látják egymást. Több gond is van ezzel, és természetesen van rá megoldás (sőt, a többség ismeri is).
*Hírlevélnek (vagy: hasznos üzenetnek) azért erős hívni azt, amikor egy e-mail lista tulajdonosának jön egy „jó lenne valamit kezdeni a listával, a karácsony jó apropó ehhez” típusú gondolata, mivel ez önmagában semmilyen haszonnal nem jár a fogadó félnek, ellenben elfér a sok hasonló üzenet mellett.
Miért óriási probléma ez?
Már a GDPR életbelépése előtt sem volt ildomos így küldeni levelet. Egyfelől gagyi megoldás, másfelől pedig jogellenes az gyakorlat, ahol az elektronikus levél címzettjei egymás előtt ismertté válnak.
Ha valaki jelzi ezt az illetékes hatóságnak, akkor bizony a küldő fél komoly bírságra számíthat. Igaz, ez már 2012-ben is „érhetett” 2 000 000 Ft-os adatvédelmi bírságot, és ehhez nem kellett sok címzettnek láthatóvá válnia egymás előtt, csupán 300-nak.
Hogyan lehet megelőzni ezt a hibát?
- A levelezőrendszer „titkos másolat” mezőjébe kell tenni a címzetteket. De ez nagy körültekintést igényel hosszú távon, és elég csak egyszer hibázni, máris megvan a baj. Ezért javaslom a 2. megoldást:
- Hírlevélszoftver használata: ezzel soha nem fordulhat elő ilyen banális hiba, és sok más dolgot is tud kezelni, ami egy hírlevelező vállalkozásnál elengedhetetlen. Pl.: feliratkozók kezelés, módosítása, törlése, le- és feliratkozás automatizálása, e-mail sablonok, követő levelek, hírlevél sorozatok, stb.
Hogyan lehet tetézni a bajt?
Ha a fentieken túl egy ilyen még kéretlen reklámlevél (spam) is, az csak hab a tortán! 🙂
Ahol „hasznos” egy ilyen funkció
Extra gondolat: amikor ajánlatot kérnek tőlem, akkor is előfordul néha, hogy nem csak nekem címzik az ajánlatkérést, hanem a címzettek között több pályatársam is megtalálható. „Szeretem” az ilyen hibákat, mert sok hasznos infót meg lehet tudni ebből, többek között, hogy legalább mennyi vetélytársam lesz, kik ők, stb.