192. hiba: Nincs kapcsolatfelvételi űrlap a weboldalon

Annyira természetes, hogy minden weboldalon van kapcsolati űrlap, hogy még nem is írtam arról, hogy miért probléma az, ha valami miatt nem használja ezt a megoldást.

Weboldal karbantartás során, egy új ügyfél első karbantartásánál futottam bele, hogy nincs kapcsolati űrlap a weboldalán (mindig ellenőrzöm a működését frissítések után). Rákérdeztem, hogy miért? Erre a válasz az volt, hogy a marketingese (!!) azt mondta, hogy nem szükséges!

Miért jó ha van kapcsolati űrlap?

Több érvem is van az űrlapok mellett:

Szomorúan hangzik, de az e-mail cím szövege kiírása nem elegendő, mert nem mindenki képes egy e-mail címet hibamentesen bemásolni (betűzve vagy másolás funkcióval sem) a levelezőrendszerébe. Minden ilyen érdeklődőt elveszít az, aki nem használ űrlapot.

A kapcsolatfelvételi űrlapban az a nagyszerű, hogy hibamentesen megoldható az, hogy egy érdeklődő megadja – pl.: nevét, e-mail címét, telefonszámát, üzenetét – az adatait, majd egy vagy több megadott e-mail címre kézbesíti a rendszer ezeket az információkat.

A sima kapcsolatfelvételi űrlaptól kezdve az összetettebb megrendelési űrlapokig (akár kalkulátorral kiegészítve) bezárólag igaz az, hogy a szükséges információkat el lehet egyszerre kérni az érdeklődőktől kérni. Nem kell felesleges e-mailes vagy telefonos egyeztetési köröket futni utólag.

A kapcsolati űrlapon remekül lehet szegmentálni az érdeklődőket témakör szerint, pl. egy „mely szolgáltatásom érdekli?” mezővel.

Fentebb említettem az összetettebb űrlapokat. Érdemes szem előtt tartani, hogy csak annyi mezőt célszerű létrehozni (pláne kötelezően megválaszolandóvá tenni), amennyi ahhoz kell, hogy ön fel tudja venni a kapcsolatot az érdeklődővel. Hiszen a személyes/telefonos értékesítést a legtöbb esetben nem helyettesíti egy űrlap.

Lesz olyan személy, aki örülni fog az űrlapnak, mert pl. nem szeret szóban tárgyalni és/vagy így kényelmes neki. Vagy éppen külföldi érdeklődőként nem akar magas telefonszámlát fizetni.

Egy telefonszám + név mezővel ellátott „Kérjen visszahívást” űrlap is 100x jobb, mintha nem lenne. És a lehető legegyszerűbb kitölteni, és gyűlnek a lead-ek!

Hosszú távon a fentiek miatt jelentős mennyiségű pénzt lehet bukni az elveszített ajánlatkérések miatt. Ne higgye, hogy mindenki telefonálni fog, vagy éppen a levelezőjéből fog írni. Minél egyszerűbb a kapcsolatfelvétel, annál többen fognak élni vele.

És egy utolsó előny: ma már nem ördögtől való létrehozni egy űrlapot. WordPress weboldal készítés során a Contact Form 7-et szoktam használni, mert nagyon sokrétűen lehet hasznosítani. És természetesen van lehetőség spamvédelemre is benne.

Hogyan lehet megszüntetni ezt a hibát?

Létre kell hozni egy kapcsolatfelvételi űrlapot a weboldalon.

Egyéb űrlapos hiba:
161. hiba – Törlés gomb a kapcsolati űrlapon

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!