Manapság már többnyire elvárás, hogy legyen bankkártyás fizetési mód egy webshopban. De a kényelemért nem szerencsés felárat számolni.
Mutatom az ötletadó esetet, egy webshopban így oldották meg:
Mi a gond ezzel?
- A törvény ezt kifejezetten tiltja. A 2009. évi LXXXV. törvény a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról 36. § (4) alapján: “A kedvezményezett készpénz-helyettesítő fizetési eszköz használatáért díjat, költséget vagy egyéb fizetési kötelezettséget nem számíthat fel.”
- Nem túl szimpatikus megoldás. Ráadásul nem is fix díjas, hanem %-os. Tehát nincs felső határa a bankkártyás fizetés díjának.
- Marketing szempontból sem előnyös, hiszen nemcsak eltér a megszokottól, hanem kifejezetten a vásárló hátrányára teszi ezt. Jobban tennék, ha az árakba be lenne építve a vonatkozó költségük.
- Ha nagyobb forgalma van a shopnak, akkor a 2%-nál jóval kedvezőbb elszámolással is talál bankkártyás fizetési szolgáltatót. Ergo egy feltételezhetően rossz üzleti döntés (drága szolgáltatónál van) miatt fizet a vásárló, hogy fizethessen. Vagy ami még rosszabb: ezen is keresni akarnak…
Extra hibák a fenti képernyőképen
- Totál felesleges a “Vásárlói tájékoztató!” felütés, hiszen a képernyőkép egy hosszabb oldal része, annak is a 2. felében van.
- 6 sorba van törve az, ami 3-4 sorban is elférne.
- A “Tranzakciós díjat” kis “t” betűvel írandó.
- Az előbbi után következő “(” után nem kell szóköz.
- Az előbb említett “(” nincs lezárva egy “)” jellel valahol.
- Az “ennek költsége” után nem kell “,”.
- Az “értének 2%” helyesen így lenne: “értékének 2%-a”.
- A “Számlán,Nyugtán” részhez: a “,” után szóköz kell. A számla és nyugta szavak kisbetűvel írandók.
- A kép vége: “Vásárlói tájékoztatóhoz KLIKK IDE”: most akkor 2 “Vásárlói tájékoztató” van? Mert ugye az egész csúfság annak van nevezve….
Apróságoknak, sőt kötekedésnek tűnnek a fentiek, de ha tudatos vásárló valaki (mint én), akkor bizony ezt látva gyanút fogok, és megkérdezem magamban: vajon a szolgáltatásukra is olyan igényesek, mint a vásárló tájékoztatására? Vagy ha már az előzetes tájékoztatás ilyen, akkor milyen lenne egy esetleges jövőbeli panaszkezelés?
Ötlet:
Webshop üzemeltetés FB csoport.