A megfelelő “Köszönöm” oldal ismérvei

Amikor valaki felveszi önnel a kapcsolatot, lead egy rendelést, vagy egyszerűen csak feliratkozik a hírlevelére, érdemes az ehhez használt űrlap helyett egy külön oldalra, egy ún. “Köszönöm” oldalra irányítani a látogatót/érdeklődőt/vásárlót, ahelyett, hogy ugyanazon az aloldalon hagynánk. Milyen előnye van egy Köszönöm oldalnak és mit tartalmazzon? Visszaigazolás arra nézve, hogy megtörtént az általa kezdeményezett művelet.…

Kintlévőségek kezelése, minimalizálása

Aki vállalkozást vezet, szakmától és ügyfélkörtől függően belefut néha egy-egy nem fizető ügyfélbe. Ez nem csak bosszúságot okozhat, hanem adott esetben egy egész vállalkozást romba is dönthet, ami magával rántja az alkalmazottak, cégvezetők családját is. Tisztában vagyok vele, hogy az alábbi cikkben lévő megoldás nem minden vállalkozásnál/vállalkozással szemben alkalmazható, ezért körültekintően kell eljárni, ha szeretné…

Webáruházakra vonatkozó adatvédelmi követelmények

Pár napja adott ki a NAIH egy állásfoglalást “Tájékoztató a webáruházakra vonatkozó adatvédelmi követelményekről” címmel.

A 21 oldalas tájékoztató az alábbiakat foglalja össze:

  • Jogszabályi háttér.
  • Az adatkezelés alapfogalmai.
  • A sütik (cookie-k) alkalmazása.
  • Az adatvédelmi nyilvántartás.
  • A hírlevél adatvédelmi vonatkozásai.

Letöltés:

2017-02-17-webaruhaz-tajekoztato-NAIH-2017-1060-V

Forrás:

http://www.naih.hu/files/2017-02-17-webaruhaz-tajekoztato-NAIH-2017-1060-V.pdf

Fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Lépten-nyomon hallani olyan esetekről, hogy a Gazdasági Versenyhivatal megbüntet egy-egy nagyobb céget, mert valamilyen módon megtévesztette a vásárlóit és/vagy szabályt szegett. Régebben hónapokig árultak úgy több boltban is a belvárosban, ahol a kirakaton ezer méterről is jól látható “VÉGKIÁRUSÍTÁS” felirat díszelgett. Olyan esetekről ne is beszéljünk, amikor a kínált áron nem elérhető egy termék, mert az…

167. hiba: 21 termék “TOP20 termék” címkével való ellátása

Ez egy rövid poszt lesz, mert a hiba egyértelmű! A webshop tulajdonosok sokszor kreatívak. Néha olyannyira, hogy a webáruházban “TOP20” címkével 21 terméket látnak el. Miért hiba? Nevetségessé teszi a vállalkozást. Főleg, hogy nem számolással, hanem kiírással is látható a hiba, pl.: “1-20 termék, ennyiből: 21.” Amatőr dolog, amit egy kis odafigyeléssel el lehet kerülni.…

166. hiba: kitalálható letöltési url használata

1-2 hónappal ezelőtt futottam bele Facebookon egy marketinges hirdetésébe. A hirdetésre kattintva előjött egy feliratkozó űrlap, ahol – mivel érdekelt a letölthető anyag – regisztráltam egy 10 perces e-mail címmel. Jött is a letöltési url, amely ehhez hasonlóan nézett ki: kitalaltdomain.hu/letoltes/001-ere.pdf – mondjuk azért, mert a letölthető tanulmány címének első szava ez volt: “Eredeti”. A…

Ár meghatározása Gauss görbével

Egy termék, szolgáltatás árának meghatározására sok módszer van, amelyek akár más-más módon közelítik meg a kérdést. Most egy profitmaximalizáló megoldást fogok mutatni, amelyet akkor érdemes/lehet használni, ha van egy olyan nagyobb közösség/tömeg/ügyfélbázis, akik felé tudunk kommunikálni az alábbiak szerint. Tegyük fel, hogy termékbevezetés előtt állunk, és nem tudjuk, hogy mennyi legyen az új termék ára. Mit lehet ilyenkor…

165. weboldal hiba: az olvasók igényeinek figyelmen kívül hagyása

Az alábbi esettanulmány segítségével szeretném megmutatni, hogy hiba lehet egy weboldal üzemeltetése során, ha kitalálunk egy általunk jónak vélt megoldást, de azt adott esetben nem “teszteltetjük le” az olvasókkal, ügyfelekkel, és csak később derül ki, hogy nem az olvasók igényeivel összhangban sincs az általunk kidolgozott megoldás. Az esettanulmányban nem derült fény ilyen hibára, de előfordulhatott…

Digitális Média Tények Könyve 2016

Idén is megjelent (immáron 9. alkalommal) a Neo Interactive gondozásában a Tények Könyve, amely nem más, mint: Hazai és nemzetközi adatok, statisztikák, elemzések a digitális médiapiacról több mint 50 oldalon. Ide kattintva érhető el. A kis- és középvállalatok által is hasznosítható információk a kiadványból: Leglátogatottabb magyar weboldalak. Felhasználói információk (pl.: operációs rendszerek {győztes: WIN7}, böngészők {győztes: Google…