Konkurenselemző Facebook funkciók

Megmutatom lejjebb két kedvenc funkciómat a Facebook-on, amellyel akarva-akaratlanul “elárul” a konkurensünk olyan információkat, amelyeket nem biztos, hogy elmondana nekünk, ha találkoznánk vele. I. Csoportok aktivitása Ha a konkurensnek van zárt Facebook csoportja, amelyhez csak ügyfelek tudnak csatlakozni, ez egy aranybánya. Havi 1x le kell jegyezni, hogy mennyi tagja van, mennyi csatlakozott 30 nap alatt,…

Webshopok figyelem! December 3-tól tilos a diszkrimináció!

Az Európai Unió rendelete értelmében a tagországok online kereskedői 2018. december 3-ától nem alkalmazhatnak állampolgárság, lakóhely, illetve letelepedési hely szerint különböző árakat, értékesítési és fizetési feltételeket – hívja fel a figyelmet a Taylor Wessing nemzetközi ügyvédi iroda. Mit jelent ez a gyakorlatban? Az Európai Bizottság felmérése szerint az EU-ban üzemelő webshopok 63%-a csak az üzemeltetés…

YouTube csatornára feliratkoztatás, linkről

Egy egyszerű trükköt szeretnék mutatni, amellyel elő lehet segíteni, hogy linkről (pl. a weboldal oldalsávjáról) a YouTube csatornára érkezve több látogató iratkozzon fel a csatornára. Van ugyanis egy link-paraméter, amelyet a link mögé téve egyből egy olyan “verziója” jelenik meg a YouTube csatornának, amikor már az látszik, hogy “biztos fel akar-e iratkozni a csatornára”. Hogyan…

Nagy Webáruház Felmérés 2018

Idén is elkészítette a WebShop Experts a címben említett felmérést, idén 894 webshop tulajdonos válaszolt a kérdésekre. A felmérés eredményei itt találhatóak, pdf formátumban. Pár érdekes következtetés: Minél régebben működik egy webáruház, annál nagyobb egy átlagos tranzakció nagysága. Az átlagos konverziós ráta (vásárlás/látogatás) a háztartási és vegyiáru termékcsoportnál a legmagasabb (2,12%), míg az óra, ékszer, kiegészítők termékcsoportnál…

177. hiba – nem megfelelő SEO címsor és leírás

A weboldalon kitöltött META címsor és META leírás értékek megjelennek a Google találati listáján (kivéve, ha a Google úgy gondolja, hogy tud relevánsabb címsort és/vagy leírást). De ezekkel kapcsolatban is lehet hibázni, ezért nem árt tudni, hogyan is kell kitölteni ezeket a részeket a weboldalon. Hol jelenik meg a SEO címsor (title) és SEO leírás…

Az ügyfelek adatainak védelme – nem a GDPR alapján

A munkám során többször előfordul, hogy 3. (vagy 4., stb.) személyt kell bevonni egy-egy ügymenetbe. Vagy éppen nem “kell”, hanem egyszerre csak megjelenik egy addig ismeretlen fél a folyamatban. Két példa, hogy érthető legyen, mire is gondolok: Az ügyfél oldaláról változás történik a személyi állományban: vagy mást jelölnek ki webes kapcsolattartónak és/vagy a régi kapcsolattartó…

E-mail kampányok statisztikái a MailChimp felhasználói adatok alapján

Aki hírlevelezik, annak biztosan megfordult már a fejében, hogy vajon a pályatársaknak, hasonló szektorban lévőknek milyen e-mail marketing statisztikái vannak? A konkurenseknél jobban vagy rosszabbul teljesítünk? A MailChimp havonta több milliárd e-mailt küld 15 millió felhasználója által, ezért mondhatjuk, hogy rálát az adatokra. És nem csak rálát, hanem közzé is tett egy részletes statisztikát, iparágakra…

Amikor kivertem a grafikusoknál a biztosítékot…

A közelmúltban egy weboldal készítés kapcsán logóra volt szüksége az ügyfelemnek. Ahogy ilyenkor lenni szokott, embert akartam keresni a feladatra (nem vagyok grafikus), és így jött az ötlet, hogy a Facebookon két népszerű grafikus csoportba is feltettem a kérésemet. A Facebook kampányokkal foglalkozó cégek után újabb szakma képviselői viselkedtek véleményem szerint minősíthetetlenül egy ügyféljelölttel. A…

Megéri hosszabb cikkeket írni?

2016-ban átlagosan hetente írtam egy-egy cikket ide is, és a WordPress videós oldalamra is. Ez elég sűrű volt, illetve akkor is volt már több mint 1400 cikkem, ezért úgy gondoltam, hogy nem probléma a Google szemében, ha a cikkeim gyakoriságát visszaveszem 2017-től 9 nap/1 cikk-re (mindkét oldalon, azaz 4,5 naponta írok átlagosan egy cikket), de…