Bankkártyás fizetés integrálása

Általában webáruház készítése során szokott felmerülni, hogy legyen lehetőség bankkártyás fizetésre a pénztár oldalon. De ugyanilyen hasznos funkció az azonnali bankkártyás fizetés egy termék vagy szolgáltatás értékesítési oldalán.

A teljes, alább bemutatott folyamat során segítek az ügyintézésben!

A bankkártyás fizetés integrálás lépései:

1) Szerződéskötés egy bankkal

Az egyik megoldás: SimplePay
Az egyik népszerű fizetési megoldás: OTP SimplePay

Le kell szerződni egy bankkal (pl.: OTP SimplePay, Barion, CIB, K&H, UniCredit, OTP, Stripe, Paylike, B-Payment) az online fizetés integrálásához. A csatlakozási díjról és a feltételekről a választott bank ad ajánlatot. Az OTP Simple-nél 49 530 Ft a csatlakozási díj. (a 3. pontban mutatok egy tippet, amivel ez 35e Ft-ra csökken)

Egyszerű bankkártyás fizetés vs. ismétlődő fizetés

Amikor egy weboldalra való bankkártyás fizetés bekötéséről beszélünk, akkor ennek két fő iránya van:

  • Egyszerű bankkártyás fizetés: A bankkártyás fizetés „alapverziója”, amely a legtöbb vállalkozásnak, illetve legtöbb weboldalra elegendő. Amikor ilyet integrálunk, akkor a vásárló a rendelése véglegesítésekor simán kifizeti a megvásárolt terméket vagy szolgáltatást a weboldalon, és ezzel a tranzakcióból már csak a szolgáltató/kereskedő részéről történő teljesítés van hátra. Tipikus felhasználási terület: Webáruház készítés során szokott felmerülni, hogy a termékek azonnal legyenek kifizethetőek bankkártyával.
  • Ismétlődő bankkártyás fizetés: Olyan szolgáltatásoknál (esetleg előfizetésként értékesített termékeknél) jöhet szóba, ahol havi/negyedéves/éves díja van az adott szolgáltatás/termék igénybevételének. Ebben az esetben a vásárló felhatalmazást ad a szolgáltató/kereskedő rendszerének, hogy x időnként – pl.: havonta – megterhelje a kártyáját a szolgáltató a szolgáltatási díjjal. És így megy az egészen addig, amíg a szolgáltatást le nem mondja az előfizető. A szolgáltató soha nem ismeri meg a bankkártya adatait, csupán egy következő terhelésre vonatkozó engedélyt kap. Tipikus felhasználási terület: Online tanfolyamok, oktatási oldalak szoktak hasonlóval élni (pl.: x Ft havonta, és y videó megtekintése ezért cserébe).

2) Sandbox rendszerhez való hozzáférés

Ha a bankkal/szolgáltatóval való szerződés megtörtént, kell a banktól kapni egy ún. sandbox rendszerhez hozzáférést (felület elérhetősége, bejelentkezési név, jelszó). Az innen kinyert adatokkal és a egy partnercég szoftverével teszt üzemmódban elindul a bankkártyás fizetés a webshopban. Ha a sandbox rendszer adatai nem állnak rendelkezésre, a banki kapcsolattartó tudja megadni az adatokat.

3) Összekötő szoftver megvásárlása

Szükség lesz egy szoftverre, ami összeköti a banki felületet a weboldallal. Ennek a szoftvernek a díja 35 000 Ft. A szoftvernek van egy 30 napos díjmentes tesztidőszaka, így csak akkor kell fizetni érte, ha valóban működik a weboldalon (nem volt még vele gond). Ha még nincs szerződve az OTP Simple-el, akkor ezzel érdemes kezdeni a folyamatot, mert a szoftver üzemeltetői partneri kapcsolatban vannak az OTP Simple-el, és akik rajtuk keresztül köt szerződést a bankkártyás fizetésre annak csak 35 000 Ft a csatlakozási díj az eredeti 49 530 Ft helyett.

Díjmentes megoldás:
A Barion, PayPal fizetések integrációjánál nem kell megvásárolni külön szoftvert az összekötéshez.

4) Banki ellenőrzés

Az integráció után a bank megnézni, hogy technikailag és jogszabályilag megfelel-e a bekötés a weboldalba. Ha a bank ellenőrizte, és jóváhagyta a teszt rendszer integrálását, akkor utána élesítjük a bankkártyás fizetést. Ekkor érdemes megvenni az összekötésre szolgáló bővítmény liszenszkulcsát is, amely nekem való továbbítása után aktiválom az éles bankkártyás fizetés rendszert az oldalon.

5) Automata számlázz.hu számlázás webáruházban:

NEM KÖTELEZŐ elem! Egy ~12 000 Ft-os kiegészítő megvásárlásával teljesen automatizálható a WordPress webáruházban leadott, és bankkártyával sikeresen kifizetett rendelésről a számla a számlázz.hu rendszerében. A kiegészítőnek van ingyenes verziója is, ahol a teljes automatizáció helyett pár kattintás a rendelési adatok alapján a számla kiállítása, vagy szükség szerinti sztornózása.

A bankkártyás fizetés integrálásának költségei* – bruttó összegek, SimplePay esetén:

*Megteszek minden tőlem telhetőt, hogy ezt az oldalt naprakészen tartsam. Ettől függetlenül a megadott – nem általam számlázandó – összegek tájékoztató jellegűek. A partnerek aktuális ajánlatairól mindig az adott partner tud naprakész felvilágosítást adni.

A weboldalba vagy WooCommerce webáruházba történő bankkártyás fizetés beépítésének költségei az alábbi tételekből tevődnek össze:

  • Banki csatlakozási díj: 49 530 Ft SimplePay esetén.
    • Vagy 35 000 Ft, lásd feljebb, a 3-as pontban.
  • Bővítmény az integrációhoz: 39 900 Ft.
    • Nem webáruház esetén (pl.: értékesítési oldalon) SalesAutopilot előfizetés vagy Gravity Forms kell helyette.
  • Számlázz.hu-s bővítmény: ~15 200 Ft. (30€+ÁFA)
    • Nem kötelező, csak az automatikus számlázáshoz kell.
    • Alternatív lehetőség: Billingo-t is össze lehet kötni a weboldallal a számlázás miatt.
  • Számla Agent szolgáltatás, számlázz.hu esetén: 1 500 Ft/hó+ÁFA összegtől. Aktuális árak itt.
    • Nem kötelező, de a teljes automatizációhoz kell.
  • Munkadíj: ~50 000 Ft. (nincs ÁFA, alanyi adómentes ár)
    • Az ár változhat az integráció során használt felülettől, és választott banktól (vagy fizetési szolgáltatótól) is.

Mit tartalmaz a bankkártyás fizetés munkadíja?

A bankkártyás fizetés munkadíja a következőket tartalmazza:

  • Felmerülő kérdések megválaszolása.
  • A weboldal vagy webshop kiegészítése annak megfelelően, amit az online fizetés biztosító kártyatársaság kér.
  • Bankkártyás fizetés bekötése a weboldalra vagy webáruházba. Bekötés után a szükséges banki tesztek elvégzése.
  • Technikai probléma esetén ügyintézés a szolgáltatókkal (pl.: SimplePay, számlázz.hu, szükséges bővítmények fejlesztői, stb.).
    • Ritkán, de előállhat olyan eset – amikor a weboldal készítés nem az én feladatom volt – hogy az online fizetés integrációja során előkerül a weboldal, webáruház kivitelezésére, választott technológiájára visszavezető hiba. Ennek az elhárítása külön megbízás tárgyát képezi.
  • Segítség a sikeres tesztek után a jóváhagyáshoz szükséges kommunikációban.
  • Fizetési szolgáltatás élesítése.

SimplePay alternatívák bankkártyás fizetésre

Szerintem ár/érték arányban a SimplePay az egyik legjobb megoldás a weboldal online fizetési lehetőségének kialakításakor. De ha valamiért a SimplePay nem megfelelő, még az alábbi szolgáltatók ajánlatait érdemes áttekinteni:

  • Barion,
  • K&H (bankkártya és szépkártya),
  • CIB Bank,
  • OTP Bank (szépkártya és Cafateria kártya)
  • UniCredit Bank,
  • PayPal,
  • Borgun,
  • Stripe.

A bankkártyás fizetés beüzemelésének átfutási ideje:

A legtöbb esetben 3-60 nap között. A pontos időtartam minden esetben a fizetési szolgáltató ütemezésétől függ főleg, a felső véglet ritkán fordul elő. Sokszor 2-3 hét alatt át tud futni egy új igény.

Bankkártyás fizetés integrálásának megrendelése:

Vegye fel velem a kapcsolatot telefonon vagy e-mailben egy ajánlatért, és segítek a WooCommerce WordPress webáruházába, vagy WordPress weboldalába beépíteni az online bankkártyás fizetést!

    Küldjön e-mailt az alábbi űrlap segítségével! Kérem adja meg az adatait az ajánlatkéréshez.

    Szolgáltatás kiválasztása:

    A munka/feladat leírása, egyéb üzenet:

    Ellenőrző kérdés: (robot kitöltések ellen)

    Adatkezelési hozzájárulás (kötelező):
    Az űrlap elküldésével hozzájárulok az adataim kezeléséhez.

    Adatvédelmi tájékoztató