Általában webáruház készítése során szokott felmerülni, hogy legyen lehetőség bankkártyás fizetésre a pénztár oldalon. De ugyanilyen hasznos funkció az azonnali bankkártyás fizetés egy termék vagy szolgáltatás értékesítési oldalán.
A teljes, alább bemutatott folyamat során segítek az ügyintézésben!
A bankkártyás fizetés integrálás lépései:
1) Szerződéskötés egy bankkal

Le kell szerződni egy bankkal (pl.: OTP SimplePay, Barion, CIB, K&H, Unicredit, OTP, Stripe, Paylike, B-Payment) az online fizetés integrálásához. A csatlakozási díjról és a feltételekről a választott bank ad ajánlatot. Az OTP Simple-nél 49 530 Ft a csatlakozási díj. (a 3. pontban mutatok egy tippet, amivel ez 35e Ft-ra csökken)
2) Sandbox rendszerhez való hozzáférés
Ha a bankkal/szolgáltatóval való szerződés megtörtént, kell a banktól kapni egy ún. sandbox rendszerhez hozzáférést (felület elérhetősége, bejelentkezési név, jelszó). Az innen kinyert adatokkal és a egy partnercég szoftverével teszt üzemmódban beüzemelem a bankkártyás fizetést a webshopba. Ha a sandbox rendszer adatai nem állnak rendelkezésre, a banki kapcsolattartó tudja megadni az adatokat.
3) Összekötő szoftver megvásárlása
Szükség lesz egy szoftverre, ami összeköti a banki felületet a weboldallal. Ennek a szoftvernek a díja 35 000 Ft. A szoftvernek van egy 30 napos díjmentes tesztidőszaka, így csak akkor kell fizetni érte, ha valóban működik a weboldalon (nem volt még vele gond). Ha még nincs szerződve az OTP Simple-el, akkor ezzel érdemes kezdeni a folyamatot, mert a szoftver üzemeltetői partneri kapcsolatban vannak az OTP Simple-el, és akik rajtuk keresztül köt szerződést a bankkártyás fizetésre annak csak 35 000 Ft a csatlakozási díj az eredeti 49 530 Ft helyett.
Díjmentes megoldás:
A Barion, PayPal fizetések integrációjánál nem kell megvásárolni külön szoftvert az összekötéshez.
4) Banki ellenőrzés
Az integráció után a bank megnézni, hogy technikailag és jogszabályilag megfelel-e a bekötés a weboldalba. Ha a bank ellenőrizte, és jóváhagyta a teszt rendszer integrálását, akkor utána élesítjük a bankkártyás fizetést. Ekkor érdemes megvenni az összekötésre szolgáló bővítmény liszenszkulcsát is, amely nekem való továbbítása után aktiválom az éles bankkártyás fizetés rendszert az oldalon.
5) Automata számlázz.hu számlázás webáruházban:
NEM KÖTELEZŐ elem! Egy 10 000 Ft-os kiegészítő megvásárlásával teljesen automatizálható a WordPress webáruházban leadott, és bankkártyával sikeresen kifizetett rendelésről a számla a szamlazz.hu rendszerében. A kiegészítőnek van ingyenes verziója is, ahol a teljes automatizáció helyett pár kattintás a rendelési adatok alapján a számla kiállítása, vagy szükség szerinti sztornózása.
A bankkártyás fizetés integrálásának költségei* – bruttó összegek, SimplePay esetén:
- Banki csatlakozási díj (Simple): 49 530 Ft (vagy 35e Ft, lásd feljebb, a 3-as pontban)
- Bővítmény az integrációhoz: 35 000 Ft [nem webáruház esetén (pl.: értékesítési oldalon) SalesAutopilot előfizetés kell helyette]
- Szamlazz.hu-s bővítmény: 10 000 Ft (nem kötelező, csak az automatikus számlázáshoz kell)
- Számla Agent szolgáltatás/szamlazz.hu: 1 905 Ft/hó + 6 Ft/számla – nem kötelező, de a teljes automatizációhoz kell.
- Munkadíjam: ~30-50 000 Ft (függ az integrálandó felülettől, és választott banktól is)
A bankkártyás fizetés beüzemelésének átfutási ideje:
A legtöbb esetben 3-60 nap között. (a fizetési szolgáltató ütemezésétől függ főleg, a felső véglet ritkán fordul elő)
Bankkártyás fizetés integrálásának megrendelése:
Vegye fel velem a kapcsolatot, és adok egy személyre szabott árajánlatot!
*Megteszek minden tőlem telhetőt, hogy ezt az oldalt naprakészen tartsam. Ettől függetlenül a megadott – nem általam számlázandó – összegek tájékoztató jellegűek. A partnerek aktuális ajánlatairól mindig az adott partner tud naprakész felvilágosítást adni.