A megfelelő “Köszönöm” oldal ismérvei

Amikor valaki felveszi önnel a kapcsolatot, lead egy rendelést, vagy egyszerűen csak feliratkozik a hírlevelére, érdemes az ehhez használt űrlap helyett egy külön oldalra, egy ún. “Köszönöm” oldalra irányítani a látogatót/érdeklődőt/vásárlót, ahelyett, hogy ugyanazon az aloldalon hagynánk. Milyen előnye van egy Köszönöm oldalnak és mit tartalmazzon? Visszaigazolás arra nézve, hogy megtörtént az általa kezdeményezett művelet.…

Webáruházakra vonatkozó adatvédelmi követelmények

Pár napja adott ki a NAIH egy állásfoglalást “Tájékoztató a webáruházakra vonatkozó adatvédelmi követelményekről” címmel.

A 21 oldalas tájékoztató az alábbiakat foglalja össze:

  • Jogszabályi háttér.
  • Az adatkezelés alapfogalmai.
  • A sütik (cookie-k) alkalmazása.
  • Az adatvédelmi nyilvántartás.
  • A hírlevél adatvédelmi vonatkozásai.

Letöltés:

2017-02-17-webaruhaz-tajekoztato-NAIH-2017-1060-V

Forrás:

http://www.naih.hu/files/2017-02-17-webaruhaz-tajekoztato-NAIH-2017-1060-V.pdf

A linkek színének változtatása, áttűnés effekttel

Tudta? Ha a weboldalán be van állítva, hogy egy linknek másmilyen legyen a színe, amikor fölé viszi valaki az egeret, azt meg lehet oldani “áttűnés” effekttel is, egy nagyon egyszerű css kód segítségével. A szükséges css kód a következő: (kattintásra letölthető a kód) Hová kell ezt a kódot tenni a forráskódban, és hogyan működik? (a…

169. hiba: Regisztrációhoz kötött vásárlás webshopban

Miért hiba a regisztrációhoz kötött vásárlás? Kevesebben fognak vásárolni: nem mindenki hajlandó megadni annyi adatot egy termék miatt, mint amennyit “szokás” egy regisztráció alkalmával. Minél egyedibb a kínált termék, annál alacsonyabb lesz a lemorzsolódás a regisztráció miatt. De kérdés: megéri akár egy vevőt is veszíteni a kötelező regisztráció miatt? (Első alkalommal) lassabbá teszi a rendelést,…

Ingyenes képek a weboldalára!

Figyelmébe szeretném ajánlani a https://visualhunt.com/ weboldalt, ahol több, mint 350 millió kép közül lehet keresni. A keresőfelületen lehetőség van arra, hogy csak olyan képek látszódjanak, amelyek kereskedelmi célra (is) felhasználhatók, illetve a Google-ben is megtalálható szín szerinti keresés funkció is elérhető. Használjak képeket? Mindenképpen! Egy-egy kép nagyon sokat tud hozzáadni a tartalomhoz. Gondoljon csak bele: ön…

167. hiba: 21 termék “TOP20 termék” címkével való ellátása

Ez egy rövid poszt lesz, mert a hiba egyértelmű! A webshop tulajdonosok sokszor kreatívak. Néha olyannyira, hogy a webáruházban “TOP20” címkével 21 terméket látnak el. Miért hiba? Nevetségessé teszi a vállalkozást. Főleg, hogy nem számolással, hanem kiírással is látható a hiba, pl.: “1-20 termék, ennyiből: 21.” Amatőr dolog, amit egy kis odafigyeléssel el lehet kerülni.…

Miért javaslom YouTube-ra feltöltött videók használatát?

Ugyan egyre ritkábban, de időről-időre még felmerül ügyfelek részéről az igény, hogy saját tárhelyre hadd tölthessenek fel videót, ne kelljen külön (pl. YouTube) csatornát létrehozniuk. Akit lehet azért megpróbálok rábeszélni arra, hogy mégis hozzon létre egy YouTube csatornát, és onnan ágyazza be a weboldalra a videóit. Miért? Íme az indoklás: A YouTube-ra feltöltött videó előnyei:…

Mobilos sebesség: nagyobb felhasználói élmény, több bevétel

A Google kiadott egy dokumentumot, amelyben azt taglalja, miért is fontos a weboldalak gyors betöltődése mobiltelefonokon. A kérdés nagyon is időszerű, hiszen immáron itthon is elérhetőek pl. az ún. AMP oldalak a Google találati listán. A tanulmány szerint erősen függünk a telefonunktól, rengeteg mindent azon intézünk. Legyen szó szobafoglalásról, vagy tv-műsorról, sok esetben a mobilunkat hívjuk segítségül.…

164. weboldal hiba: nem szabályos formátum követelése adatbevitelkor

A cím egy kicsit értelmezhetetlen lehet, de sajnos nem találtam jobb kifejezést. Máris megmagyarázom mire gondolok, de előbb egy példa: az alábbi BMI kalkulátor úgy lett megalkotva, hogy csak “71.5” formátumban fogadja el a nem egész számként megadott testsúlyt, a magyar helyesírás által is előírt, és az elterjedt “71,5” formátum helyett. Számok helyesírása a http://www.helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/numerals alapján:…

A magyar piac 10 legnagyobb e-kereskedelemi cége

Két hete sem volt, hogy arról írtam, hogy 2016 a webáruházak éve lehet, ahhoz egy kis adalék: Az online kiskereskedelmen belüli TOP10 e-kereskedő értékesítésből származó összbevétele 92 milliárd forint volt tavaly! Ez forintban a teljes online kiskereskedelmi szektor 34%-a, és a vásárlások számát tekintve az összes vásárlás 21%-a (4,7 millió vásárlás). Íme a 2015-ös TOP10-es lista: Mi…