Hogyan hat ránk a koronavírus? Keress bátran továbbra is!

A fenti tárggyal küldtem 3 napja az ügyfeleimnek egy levelet, és mivel pozitív visszajelzéseket kaptam, ezért megosztom itt is (kicsit ki is egészítettem, lett még pár gondolatom).

Ez egy hosszabb poszt lesz (~2 óráig írtam, 4+ Word oldal) a kialakult helyzet miatt, köszönöm, ha elolvasod, és ha reagálsz rá!

Hogyan hat rád a koronavírus?

  • Megteszed, hogy megírod, hogyan hat a rád, a piacodra és az ügyfeleidre a vírus?
  • Érzed a megkeresések számán, hogy visszaesés van?
  • Vannak visszamondott megrendelések a vírusra hivatkozva? Nagy mennyiségben?
  • Mit gondolsz, meddig fog tartani a helyzet, és mi lesz a mélypont?
  • Gondolkozol azon, hogy most nyiss webáruházat (tudok segíteni, vállalok webshop készítést – extrém gyors indulással, kiemelt prioritásként kezelem ezeket a megkereséseket), hogy a kieső forgalom részben pótolva legyen? A mostani megkereséseim egy része azt mutatja, hogy kezdenek felocsúdni az emberek, és B tervet kialakítani. >> Webáruház készítés ajánlatom. <<
  • Gondolkozol azon, hogy most indíts el egy online oktatási felületet (tudok segíteni, vállalok ilyen munkát is, sőt nekem is van ilyen felületem – extrém gyors indulással, kiemelt prioritásként kezelem ezeket a megkereséseket), ahol fizetnek a tudásodért? Azt is látom, hogy sokan indítanak most ilyen felületet, mert viszonylag gyorsan és olcsón beüzemelhető, és máris tudnak pénzt keresni vele (azok, akiknél piacképes kereslet van a kínált tudásra). >> Keress ajánlatért! <<
  • Gondolkozol azon, hogy hasznos, pénzt hozó képességek birtokába kerülj? Tanulj meg új képességeket, pl. a WordPress alapú weboldalak elkészítésének mikéntjét, és keress vele pénzt! Készítettem ehhez egy átfogó oktatóanyagot: >> WordPress videók. <<
  • Gondolkozol azon, hogy olyat alkoss az esetlegesen felszabaduló idődben, amely később hoz pénzt és hírnevet? Ilyen tevékenység pl. a könyvírás.

És rám hogyan hat?

Meg kell, hogy nyugtassalak, jórészt az eddig megszokott módon megy tovább nálam az élet, nagyobb változtatásokat nem tervezek, továbbra is számíthatsz rám és a gyors munkavégzésemre! Keress bátran! Szerencsére sok hónapnyi tartalékkal rendelkezik a több lábon álló vállalkozásom, illetve a meglévő ügyfélköröm visszaeső megkeresésszám esetén is biztosít számomra elegendő bevételt (új weboldalak, webshopok, karbantartás, vírusirtás [mert sajnos az elhanyagolt weboldalakat sem kímélik], stb.). A tervezett bevételi célomat egyelőre messze túlteljesítettem, szóval a számok tükrében bizakodóan várom a helyzet alakulását. Terveztem áprilisra egy szlovákiai utat, ez most elmarad. Ezen felül a legnagyobb bajom az, hogy nincs se Forma-1, se Darts a TV-ben (mást kb. nem is nézek egyébként, szóval van egy porfogóm). 🙂 Remélem nálad is hasonló a helyzet, és nincs nagy baj.

Egyelőre két apróbb változás történt nálam:

  • A sikeres online vállalkozás építőelemei című könyvem szállítási ideje 15 napra nő, hogy minél kevesebbszer kelljen Postára mennem.
  • Jelenleg nincs lehetőség személyes találkozóra (kivéve, ha előre megbeszéltük ezt, az természetesen meg lesz tartva, rajtam nem múlik). A Skype konzultációkat nem érinti ez a döntés.

Javaslom, hogy te is nyugtasd meg az ügyfeleidet, hiszen ilyen időkben fontos az, hogy tudják: számíthatnak rád, biztos partnerük vagy! Én is részben emiatt írom ezt a levelet.

Hogyan érdemes kezelni ez a helyzetet?

Személyes meggyőződésem, hogy az lenne a legjobb megoldás, ha 3-4 hétre teljesen “leállna” (online-ba kapcsolna – talán ez kifejezőbb) az egész világ. Ebben az esetben szinte 0-ra lehet leszorítani a vírus terjedését, és a zárlat feloldása után már csak egészséges emberek járnák az utcákat. Na persze ezt nem fogjuk meglépni, szóval a döntés a mi kezünkben van, hogy mennyire megyünk az emberek közé. Én közel 9 éve közel 100%-ban itthonról – új magyar nevén: home office – dolgozok, így nem esik nehezemre távol maradni az emberektől.

Véleményem szerint lehetőségként kell tekinteni a helyzetre, és semmiképpen nem szabad leállni a fejlesztésekkel. A most befektetett energia a vírus gazdasági hatásai miatt tisztuló (ami szerintem nem is baj, nem kell mindenkinek vállalkozónak lennie) piacon az iparági átlagnál erősebb visszatérést fog eredményezni. Persze azért kíváncsian várom fejleményeket, kíváncsi leszek, hogy meddig tart a járvány, és hogy a turizmusból és egyéb nagyon érintett iparágakból mennyire fog begyűrűzni máshová ez az egész… Azt már kisadózó csoportokban látom, hogy tömegesen szavaznak arra a témába vágó szavazáson, hogy 0 lesz a várható bevételük, és akkor még bérleti díjról nem beszéltünk. Könyvelős csoportban pedig azt látom, hogy tömeges a kisadózók szüneteltetési kérelme. Pont most, amikor lehetne “tolni”, mert sokan leállnak. És itt nem a turisztikáról, vendéglátásról beszélek, mert ott tényleg nehéz lenne csodát tenni. Szomorú látni, hogy mennyi ember nem rendelkezik pár hónapnyi tartalékkal sem, főleg azoknál döbbenet, akiknek nagy havi fix kiadásai nincsenek is. Miért lettek vállalkozók, miért vállalja a vállalkozással járó kockázatokat, amikor alkalmazottként is élhetne hónapról hónapra? A vállalkozói kedvet biztosan vissza fogja vetni a járvány, szerintem sokan rá fognak jönni, hogy nem kell mindenkinek vállalkozónak lennie.

Remélem ez mindenki számára tanulság lesz, és a következő hasonló járványt (mert kétségem sincs afelől, hogy lesz még az életünkben) vagy egyéb rendkívüli eseményt már felkészültebben fogják várni.

Most lehet azokat a dolgokat behozni, amire soha nincs idő! “Nincs időm blogolni, nincs időm terméket feltölteni, módosítani az értékesítési szövegeket, stb.” Hányszor hallom ezeket az ügyfeleimtől. Itt az idő! Ahogy Barazsy Ákos mondta: “Egész évben mindig mindenki “el van havazva” – Te miket fogsz bepótolni a “nyugodtabb időszakban?””

Meg kell vizsgálni a lehetőségeket. Úgy kell gondolkozni, ahogy egy vállalkozó teszi! Mi a megoldás a helyzetre? Amikor bejelentették a rendezvények 100 fős korlátozását, a párom felé fordultam, és ezt mondtam: mibe, hogy 1 napon belül a mozik szoftverei átállnak a 99 fős foglalási maximumra? Egyébként nem tartom felelős hozzáállásnak ezt, de 12 órán belül jött is erről hír. Mert a vállalkozók így gondolkoznak. Az élet nem áll meg. (na jó, most azért a mozik bezárnak végül)

Ha eddig nem tetted volna és/vagy felkészületlenül ért a járvány: miután a veszély elhárult, érdemes elgondolkozni azon, hogy hasonló helyzet esetén hogyan tudnád jobb helyzetből várni a szituáció végét. Milyen vész-forgatókönyved van, hogyan lehet a bevételt fenntartani, hogyan képezz min. 9-12 hónapnyi tartalékot mind a vállalkozásokban, mind a magánéletben…

Ezen felül persze ne feledkezzünk meg az emberi oldalról sem! Az idősebb rokonok, szomszédok védelméről, az elesettebbek megsegítéséről! Remek példákat láttam, kezdve onnan, hogy Árpa Attila bevásárol az időseknek, van aki laptopokat gyűjt az otthon maradó és rászoruló diákoknak, van aki a szoftverét adja x ideig és/vagy y célközönségnek díjmentesen, a mobilszolgáltatók ingyen mobilnetet adnak, stb. Számtalan pozitív példa van a vállalkozók és magánszemélyek körében is segítségnyújtásnak.

Az idősekre vigyázzunk!

Most a mi felelősségünk, hogy az idősebb generáció tagjaira vigyázzunk. Akkor is, ha ők éppen bóklászni akarnak, figyelmen kívül hagyva azt a tényt, hogy ők a legveszélyeztetettebb korosztály, illetve pont miattuk vezetünk be olyan intézkedéseket, amelyek miatt tömegek fognak munkanélkülivé válni, buknak be vállalkozások, csődölnek be családok. Érdemes lenne ezt megértetni velük.

Ha alkalmazottad van…

Nekem nincs. De azért véleményem van a kérdésről. Azt a nézetet osztom, amely szerint érdemes megtartani (de legalább megpróbálni) a jó alkalmazottat. Hiszen most, ha a bajban nem vagy lojális hozzájuk, akkor hogyan várod ezt el tőlük a későbbiekben?

Ahogy Felföldi József írta:

“Mi akik vállalkozóként munkahelyeket teremtünk, felelősséggel tartozunk a dolgozóinként. Emberi sorsokért. Álmokért. Most, amikor mindennél nagyobb szükség van az összefogásra, nem tehetjük meg, hogy magára hagyjuk azokat, akik eddig értünk, velünk és nekünk dolgoztak.”Felföldi József

Mit csinálnék kevesebb megkeresés esetén? [TIPPEK!]

Igen, sajnos erre is gondolni kell, mert megeshet, hogy szűkösebb hónapok következnek. Nekem az alábbi vésztervem van, illetve az alábbi ötletekkel tudok szolgálni:

MEGLÉVŐ ÜGYFÉLBÁZIS
A legfontosabb az, hogy a meglévő vevők felé kell kommunikálni, ha eddig nem tetted volna (én rendszeresen küldök infókat az ügyfeleimnek). Marketing-alapvetés, hogy sokkal olcsóbb megtartani egy meglévő vevőt, mint egy újat szerezni. Ilyen gazdasági helyzetben pedig kiemelten fontos a meglévő ügyfélbázis támogatása (oda-vissza).

“PÉNZKERESÉS” LISTA
Erről írtam “A sikeres online vállalkozás építőelemei” című könyvemben részletesebben. Van egy egészen hosszú (150 tételből áll) listám arról, hogy miből tudok pénzt csinálni vagy gyorsan, vagy lassan. De a lényeg, hogy nem ölbe tett kézzel várnám a világvégét, mondván, hogy most vírus van, nincs munka. Ez számomra elfogadhatatlan hozzáállás. Persze a turizmusban, vendéglátásban, egyéb emberi érintkezést igénylő iparágban más a helyzet. Nekik inkább a hosszú távú stratégiai tervezés, a túlélés kigondolása az elsődleges feladat. Érdemes neked is rendelkezned egy ilyen “miből tudok pénzt csinálni” bármikor típusú listával! Remélem van ilyened!

MUNKÁK ÁTCSOPORTOSÍTÁSA
Ha nem lenne elég munkám, akkor megírnék előre akár 1 évnyi szakmai cikket is. Ez minimum 40 munkaórát jelent nálam amelyet érdemes előre a vállalkozásba fektetni, hogy amikor ismét több munka lenne, akkor már ne kelljen ezzel foglalkozni. Ha neked is van tartalommarketing stratégiád, akkor érdemes pihenés helyett ezzel foglalkozni. De ezen felül a könyvelés, marketing, vállalkozásfejlesztés, tervezés, ÁSZF megírása/módosítása, stb. témakörökből is előre lehet venni feladatokat, és a holtidőt el lehet tölteni velük.

ÚJ PLATFORMOK FELÉ NYITNI!
Most kell új lábat (bevételi forrást) növeszteni! Mi történik most, hogy elmaradnak a rendezvények, bezárnak az iskolák? Online felé tolódunk! “Sosem a legerősebb éli túl, hanem aki a legfogékonyabb a változásokra.” (Charles Darwin)

Most kell webáruházat nyitni/fejleszteni a fizikai bolt mellé, most kell online oktatási platformot fejleszteni (minimális költséggel el lehet indulni, gyors megtérülés mellett) a személyes oktatás mellé! A WordPress videók oldalamon 10 éve tanítom a WordPress használatát, és az ilyen helyzetben még jobban örülök annak, hogy több lábon állok.

HOSSZÚ TÁVÚ STRATÉGIA kialakítása
Sok vállalkozásnak az idei első félév, vagy az egész már kuka. De ez nem azt jelenti, hogy fel kellene adni, ideje átállni a hosszabb távú, stratégiai tervek kialakítására!

Véleményem szerint az emberek jó részének most is van pénze. Csupán a dolgozni nem szerető emberek – és az előre nem látóké, akiknek most emiatt nincs pénze – mentsvára ez a mostani vírushelyzet. Jó kibúvó, hogy miért nem dolgozik valaki. Hangsúlyozom, nem a súlyosan érintett gazdasági ágazatok képviselőiről beszélek!

ELŐFOGLALÁSOK bevezetése

Ha olyan szolgáltatásod van, ami foglalható, most lehet érdemes elgondolkozni azon, hogy milyen konstrukcióban tudnák értékesíteni a jövőbeli kapacitásodat úgy, hogy az most vonzó legyen a fizetőképes érdeklődőidnek.

+1: KÖNYVÍRÁS!
Ha esetleg dédelgetett álmod, hogy írj egy könyvet, de soha nincs időd rá, akkor itt a remek alkalom!

Ha mégsem lenne elég munkád:

Töltődj fel, pihenj, aludj, tanulj (pl.: WordPress videókon keresztül), olvass könyvet, beszélgess a szeretteiddel, kapcsolódj ki, nézz sorozatot, sakkozz online, stb.! De fel a fejjel, ahogy a Minneren írták: egy sikeres vállalkozás éppen most építi fel magát!

Főbb szolgáltatásaim – segíthetek valamiben?

Készítettem egy rövid listát, arról, hogy mivel foglalkozok, amelynél a szolgáltatásaim és egyéb szolgáltatásaim menük alatt található részletesebb is.

  1. WordPress weboldal, webáruház és blog készítése, fejlesztése.
  2. Egyéni konzultáció, oktatás: Telefonos vagy online konzultáció.
  3. Karbantartás szolgáltatás, eseti segítségnyújtás: Biztonsági frissítés és mentés, vírusirtás, eseti fejlesztés.
  4. Keresőoptimalizálás, online marketing: Ha cél, hogy a weboldal több érdekelődőt és pénzt termeljen!
  5. A sikeres online vállalkozás építőelemei (könyv): Ezzel a címmel jelent meg a weboldal tulajdonosokat és vállalkozókat segítő könyvem. Részletek, tartalom, rendelés: https://olcsoweboldal.hu/konyv/
  6. WordPress videók: A https://wordpress.video.hu/ címen teljesen az alapoktól megtanítom a – programozói tudást nem igénylő – WordPress weboldal készítés mikéntjét.

Egy kis humor:

A legrosszabb helyzetben is jól jön egy kis humor. Most azért nincs világvége, de azért javaslom megtekinteni Kovács András Péter pár perces szösszenetét a témában. [UPDATE, 2020. március 23.: törölték a videót]

Ui.:

  1. És persze hagyjunk a másiknak is WC papírt a boltban akkor is, ha megtehetjük, hogy felvásároljuk az egész készletet!
  2. Illetve hiteles forrásokból érdemes tájékozódni, nem mindenfajta “noname” forrásból.
  3. És olvassunk már körültekintően. Ha azt jelentik be, hogy a taxisok kapnak kisadózóként adókedvezményt, akkor NEM, a fodrászoknak nem jár. (kisadózós FB csoportban volt ilyen kérdés)

Segíthetek valamiben?

Keress bátran: Hívj, vagy írj!

Üdvözlettel:

Szűcs Ádám – WordPress webfejlesztés és oktatás
E-mail: info@szucsadam.hu
Tel: +36 70 623 8822
Web: https://wordpress.video.hu & https://olcsoweboldal.hu

Budapest, 2019. március 17. [plusz később pár kiegészítés]

Borítókép:
www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/images/2019-coronavirus.png

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

“Hogyan hat ránk a koronavírus? Keress bátran továbbra is!” bejegyzéshez 1 hozzászólás

  1. Az ügyfeleim visszajelzését pedig itt is köszönöm!

    “Az általad összeállított anyag jó.”
    Miklós

    “Jó kis levél volt, alaposan összefoglaltad a témát.”
    Vera

    “Nagyon jól összeszedted ezeket a gondolatokat! Inspiráló és megerősíti a saját elképzeléseinket!”
    Tímea és József

    “Gratulálok nagyon jó és igaz gondolatokat fogalmaztál meg benne.
    László

Szólj hozzá!

*

code

A honlap cookie-kat használ. Részletek

A hatályos jogszabályok alapján kötelező tájékoztatni a látogatókat, hogy a weboldal ún. cookie-kat használ és tárol a számítógépén. Ha ezt nem szeretné, akkor a böngészője megfelelő beállításait használva tiltsa le a cookie-k tárolását, vagy zárja be a weboldalt. Mik azok a cookie-k? Hogyan tudja tiltani a tárolásukat? Hogyan kezelem a személyes adatokat? Mindenre választ ad a részletes adatvédelmi és cookie tájékoztatóm.

Bezárás