Ingyenes betűtípus ötletek a Google Fonts felhasználásával

A múltkori színséma generátoros ajánló után jöjjön egy hasonló, a betűtípus generátor. A Brandmark betűtípus generátorral tényleges weboldalba implementálás nélkül meg tudjuk nézni, hogy egy weboldalon hogyan mutatnánk együtt egymástól eltérő betűtípusok. Persze túl sok betűtípus együttes használata nem ajánlott, de ezt tudták az oldal készítői is, hiszen az eszköz segítségével max. 3-at választhatunk. Egyébként…

Színséma generátorok és minták

Ha egy cégnek nincs pontos arculati kézikönyve (ha van, egyszerű a képlet: követni kell az abban foglaltakat), akkor hasznunkra lehetnek az online színséma generátorok. Ezek vagy x színhez adnak passzoló árnyalatokat, vagy komplett színsémákat is adhatnak, amelyeket felhasználva egy szép megjelenésű, színekben harmonizáló weboldalt készíthetünk. Milyen színű legyen a weboldal? Nem szeretnék erről részletesen írni, mert…

Hogyan néz ki a weboldalunk a legnépszerűbb böngészőkben?

A Microsoft weboldalán van egy remek eszköz (a BrowserStack fejlesztése), amellyel meg lehet nézni, hogy a weboldalunk hogyan néz ki az egyes böngészőkön. Az eszköz ide kattintva érhető el: Böngésző képernyőképek Az eszköz ez után generál képernyőképeket, amelyek az alábbi böngészőkön megjelenő weboldal-megjelenést mutatják be: edge 15.0 IE 11.0 Chrome 50.0 Firefox 45.0 Safari 9.1…

Az ügyfelek adatainak védelme – nem a GDPR alapján

A munkám során többször előfordul, hogy 3. (vagy 4., stb.) személyt kell bevonni egy-egy ügymenetbe. Vagy éppen nem “kell”, hanem egyszerre csak megjelenik egy addig ismeretlen fél a folyamatban. Két példa, hogy érthető legyen, mire is gondolok: Az ügyfél oldaláról változás történik a személyi állományban: vagy mást jelölnek ki webes kapcsolattartónak és/vagy a régi kapcsolattartó…

WordPress 4.9.6 előzetes – beépített GDPR fejlesztések

A 2018. május 25-én életbe lépő GDPR-nek (Általános adatvédelmi szabályzat) megfelelően a WordPress fejlesztői készülnek egy alverzióval, ami kifejezetten az életbe lépő rendelet miatt jelenik meg. A megjelenés 2018. május 17-én (egy héttel a rendelet hatálybalépése előtt) várható. Milyen funkciói lesznek a WordPress 4.9.6-os verziónak? Videón is összefoglalom az újdonságokat: Ha nincs lehetőség videónézésre, szövegesen…

Google Keresőoptimalizálási (SEO) útmutató kezdőknek (2017. december)

2009 és 2011 után ismét kiadta a Google a Keresőoptimalizálási (SEO) útmutató kezdőknek című dokumentációját. Igaz a hír tavaly decemberi, de sajnos azóta elkallódott valahogy a cikk-ötlet, azért is írok csak most róla. Keresőoptimalizálási (SEO) útmutató kezdőknek – főbb témakörök Hogyan kerül egy weboldal a Google-be? Megbízzon-e egy SEO szakértőt? Hogyan tiltsuk ki a Google-t…

Gmail alapok 3. – Szűrők létrehozása

Az előző két cikkben megmutattam a legjobb Gmail postaláda-nézetet, illetve megmutattam, hogy mik azok a címkék és hogyan kell őket használni. A trilógia utolsó része a szűrők létrehozásáról és használatáról szól. Mik azok a Gmail szűrők? A szűrő egy olyan funkció, amellyel a levelek közötti keresésen túl egyből csoportosítani is lehet a találatokat, sőt, akár a…

Gmail alapok 2. – A címkék kezelése

Miután múltkor megismerkedtünk a leghatékonyabb Gmail postaládatípussal, most jöjjön a következő időnyerő Gmail tipp. A Gmailben lehetőség van ún. címkék létrehozására, majd ezek segítségével szűrők használatára. A címkék olyan, csoportosításra alkalmas kis jelölők, amelyekkel egyszerűen el tudjuk látni a beérkező leveleinket. Mire jók a címkék? Segít csoportosítani a leveleinket, pl.: témakör, project, feladó, teendő szerint.…

Gmail alapok 1. – A leghatékonyabb postaládatípus

Aki sokat levelezik, az tudja, hogy milyen áttekinthetetlenné tud válni a bejövő levelek mappája. Én tényleg sokat levelezek. Az utóbbi 6,75 évben összesen 121 400 e-mailt küldtem vagy fogadtam, így van tapasztalatom a “káoszból átlátható levezést szeretnék” témakörben. Postaládatípus kiválasztása Alapesetben úgy néz ki a postaládánk, hogy a beérkező levelek időrendben visszafelé vannak benne. Ez…

Elem eltüntetése a weboldalról gyorsan (nem elegáns megoldás)

Ha egy weboldal megjelenéséből valamit eltüntetnénk, a hagyományos módszer az lenne, hogy kikeressük az adott elemet a forráskódban, és a forráskódból törüljük az elem megjelenítését. Sokszor erre nincs idő, vagy hosszadalmas lenne – bár van gyorsabb módszer – ezért a legegyszerűbb megoldásra van szükségünk. A “display: none;” CSS elem A programozók “rémálma”, de ezzel most…