Milyen a jó „Feliratkozás” oldal? (példákkal)

A hírlevél a mai napig az online marketing egyik alappillére. A minél magasabb konverziós arány miatt fontos megfelelően kialakítani a feliratkozó oldalt.

A cikk a „Milyen menüpontok kellenek egy weboldalra?” című cikk folytatása.

Mikor van szükség feliratkozó oldalra?

Ha van [hírlevél] feliratkozás (vagy: webinárra, ajánlatokra, stb.) a weboldalon, akkor az erre szolgáló űrlapot nem csak az oldalsávon, vagy éppen a cikkek alatt lehet megjeleníteni, hanem lehet neki készíteni egy külön aloldalt. Ez lehet landing oldal is (ahol nincs fejléc, lábléc, oldalsáv, menüsor), de lehet egy „hagyományos” aloldal is. A külön aloldal előnye, hogy hirdetésekből is lehet forgalmat terelni rá.

Ha még nincs feliratkozási lehetőség a weboldalán, azonnal be kell integrálni ezt a funkciót! Ha nem így tesz, hosszú távon rengeteg pénztől esik el.

Mi legyen a feliratkozó oldalon?

Nem kell túlgondolni. Igaz, hogy írtam feljebb, hogy lehet landing oldal is, de nem a klasszikus, a „végtelenségig” görgethető verzióra gondoltam.

Egy feliratkozó oldalra elég az alábbiak összessége:

  • Figyelemfelhívó kép (vagy videó).
  • Címsor.
  • Alcím.
  • Rövid leírás, hogy mit kínál, és miért érdemes megadni a kért elérhetőséget.
  • Feliratkozó űrlap, a minimum szükséges adatmezőkkel. Minél hosszabb az űrlap, annál kisebb arányban fogják kitölteni. Ha később szeretne szegmentáltan leveleket küldeni, akkor a jobb hírlevélszoftverekben megoldható az, hogy a köszönőlevélben legyenek linkek, amelyekre kattintva „be tudja sorolni magát” a feliratkozó az őt érdeklő listára. Egyik ügyfelem (gyermekfejlesztéssel foglalkozik) így iratkoztat fel: név + e-mail cím, amit bekér, majd a köszönőlevélben lehet kattintani, hogy hány éves a feliratkozó gyermeke. Ezután csak azokat a leveleket kapja, amik az ő gyermeke fejlesztésében hasznos lehet.
  • Lábléc a jogi jellegű menüknek.

Minta:

Minta feliratkozás oldal - mini landing megoldás
Minta feliratkozás oldal – mini landing megoldás

Tesztelés

Egy feliratkozó oldal nem készül el soha teljesen!

Nagyon fontos, hogy érdemes a feliratkozó aloldal teljesítményét folyamatosan monitorozni, és A/B tesztekkel optimalizálni addig, amíg el nem éri a konverziós rátája a lehetséges maximumot!

Köszönőoldal is kell!

A sikeres feliratkozást követően irányítsa a látogatót egy megfelelően felépített köszönőoldalra, amely több marketinglehetőséget is rejt!

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!