Milyen a jó „bemutatkozás”, vagy „csapatunk” oldal? (példákkal)

Minden weboldal kötelező eleme a „Bemutatkozás”, vagy több fős cég esetén a „Csapatunk” oldal. De mikor lesz hatékony ez a menüpont? Megmutatom.

A cikk a „Milyen menüpontok kellenek egy weboldalra?” című cikk folytatása.

Miért kell bemutatkozás/rólunk, vagy csapat menüpont egy weboldalra?

A weboldal készítés során hajlamosak vagyunk megfeledkezni erről a nagyon egyszerűen létrehozható, és kiemelt fontosságú menüpontról. Bizalmat épít, ha a látogatók egy termék vásárlása, vagy szolgáltatás megrendelése előtt megtudhatnak pár dolgot a weboldal mögött álló vállalkozásról.

Sajnos nagyon sok vállalkozás megpróbálja ezt a pontot megúszni. De nem érdemes. Egyszer kell jól megcsinálni, és „nem kér enni”. Maximum évente frissíteni kell a szakmai életutat, illetve pár évente cserélni kell a fényképe(ke)t. Ha még nincs bemutatkozás oldala, írja fel, hogy minél előbb pótolja ezt a hiányosságot!

Tudni kell, hogy az emberek sokszor nem üzletet, hanem barátságot kötnek. Ha van egy jól felépített bemutatkozás oldal, akkor sokkal könnyebb elnyerni a látogatók bizalmát, mint egy enélkül „lelketlen” weboldallal.

Milyen kérdésekre kell választ adni a bemutatkozás oldalon?

A következőknek mindenképpen helyet kell kapniuk egy bemutatkozás menüpontban:

Fontos megjegyezni, hogy vannak olyan szolgáltatások (pl.: ügyvéd, orvos), ahol érdemes inkább a hagyományos (szakmai önéletrajz, publikációk, iskolai végzettségek, fénykép) formát megtartani, mert az ad kell komolyságot a cégnek.

Bemutatkozás
Lehet pár mondatos összefoglaló, de lehet részletesebb, szövegesen kifejtett szakmai életút.

Hitvallás, értékrend
Melyek (és miért) azok a fő értékek, amelyeket szem előtt tart a munka során?

Végzettségek, publikációk
Akkor, ha releváns, vagy ha érdekes (én pl. szívesen feltüntetem, hogy van magánnyomozói végzettségem is).

Szakmai múlt, évekre lebontva
A lényege, hogy látszódjon a fejlődés, illetve az, hogy melyik évben milyen főbb mérföldkövek történtek a szakmai életút során.

Fénykép
Nem mindenki szeretné az arcát adni a vállalkozásához, megértem. De el kell fogadni, hogy sokkal szimpatikusabbá válik egy cég, ha „van arca”. Érdemes fotós által készített képet használni, de el is lehet ettől térni (lehet vicces és megdöbbentő képet is használni).

Hobbik
Azért szeretem kiírni a hobbijaimat (pl.: darts, sakk, kerékpározás) a bemutatkozás alá, mert remek kapcsolódási pont egy-egy ügyféllel, ha a munkán kívül is van közös téma.

Érdekességek
Akár ide tartozhat egy érdekesebb, de nem a szakmába vágó végzettség is.

Több fős cég esetén, a csapatunk menüpont:

Nagyobb cégnél más szempontokat kell figyelembe venni, már a méret miatt is érdemes „komolyabbra” venni a Bemutatkozás/Csapatunk oldalt.

Rövid összefoglaló a cégről
Főbb értékrendi pontok meghatározása.

„Hogyan dolgozunk” rész
Itt ki lehet fejteni, hogy milyen munkamódszerrel dolgozik a cég.

Fotós által készített kép
Minden csapattagról jó minőségű fénykép. Alatta legyen feltüntetve a cégnél elfoglalt pozíció megnevezése. Minta erre:

2. fénykép
Extra elem: amikor minden csapattagnak 2 fényképe van. Egy komoly, amit mindenki lát, és egy oldottabb hangulatú, amit csak akkor látnak, ha az illető fényképe fölé viszik az egeret.

Munkatársak elérhetősége
Szükség esetén a munkatársak telefonszáma, e-mail címe, közösségi média felületének linkje (jellemzően: LinkedIN).

Link a részletesebb bemutatkozásokra
Az egyes csapattagoknak legyen külön aloldala is, ahol már a fentiek alapján mindenki be tud mutatkozni.

Díjak, elismerések
Akkor, ha relevánsak, és valós eredményt tükröznek.

Tanúsítványok
Ha van: Bisnode vagy egyéb, fontos tanúsítvány.

Karrier oldal bevezetője
Érdemes leírni, hogy miért érdemes a cégnél dolgozni, illetve a karrierlehetőség bemutató aloldalát meg kell linkelni. Ha van ilyen.

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!