Milyen a jó „Árak” oldal? (példákkal)

Sokszor kérdezik a weboldal készítés szolgáltatást rendelő ügyfeleim, hogy legyenek-e árak kiírva a honlapon, illetve, hogy kell-e egyáltalán ilyen a menüpont.

A cikk a „Milyen menüpontok kellenek egy weboldalra?” című cikk folytatása.

Legyen „Árak” menüpont egy weboldalon?

Persze minden iparág egy kicsit más, illetve az üzleti modell miatt is változhat a kérdésre adott válasz, de általánosságban azt tudom mondani, hogy legalább közelítő árat, vagy a főbb szolgáltatások hozzávetőleges díját érdemes kiírni a weboldalra. Maximum ki kell egészíteni azzal, hogy minden megrendelés más, és a később megismert igények függvényében a tájékoztató árak változhatnak.

Mi legyen az „Árak” menüpont tartalma?

Ha kevés szolgáltatás van, akkor érdemes egy reszponzív (felbontásfüggetlen) táblázatban szerepeltetni az árakat. Ha szerteágazó a szolgáltatások köre, akkor érdemes szétbontani az árakat, főbb csoportonként. Utóbbira mutatok mintát egy fogászat weboldaláról:

Amit itt még változtatnék:
Az árakat kiírnám végig (Ft-tal bezárólag), és egyértelműbben (pl.: 45 000 Ft – hiszen a 45.000 az nekem, mint matekot emelt szinten tanulónak a mai napig 45 Ft-ot jelent, mégha értem is, hogy mire gondolt a szerző) tagolva.

Még pár fontos tipp:

  • Az árlista mindig legyen naprakész! Nincs annál rosszabb, amikor 1) egyáltalán kiírják, hogy mikori az utolsó frissítés; 2) több évvel ezelőtti dátum van feltüntetve. Legyen alapvetés, hogy a weboldalon lévő árak aktuálisak!
  • Az árlista valós árakat tartalmazzon. Találkoztam már olyan iparággal, ahol azért mondanak a szereplők a valósnál magasabb árat, hogy érdeklődőket szerezzenek, majd a értékesítési folyamat során érvényesítik a magasabb árat. Ez nem korrekt.

Mikor nem szükséges „Árak” menüpont?

Ritka az ilyen, de többek között:

  • A külön-külön, a szolgáltatásokat bemutató aloldalakon szerepelnek az árak.
  • Ha függ a megrendelő kilététől és/vagy a megrendelés nagyságától. Ilyen pl. a közjegyzőknél jópár szolgáltatás. Bár annak is van díjszámítási alapja – legalább azt érdemes közölni. Egyéb mértékegység lehet pl. a négyzetméterenkénti ár, óradíj, sikerdíj, stb.
  • Ha TÉNYLEG csak személyes felmérés után tud árajánlatot adni. Ilyenek tipikusan a „szakik” (víz-, villany-, stb. szerelők). De náluk fel lehet tüntetni legalább óradíjat. Minden esetben kell „Referenciák” menüpont is a weboldalra, hogy az érdeklődő láthassa az ár/érték arányt.
  • Ha a weboldal csak „kirakat”, és nem cél az ügyfélszerzés.

Ön használ „Árak” menüpontot?

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!