WP Mail Logging a weboldalról küldött levelek mentéséhez

Lehet űrlapon keresztül üzenni a weboldaláról? Esetleg rendeléseket is le lehet adni? Minden tranzakciós levele rendben kiküldésre kerül? Nem tudja a választ?

Milyen e-maileket küld egy weboldal?

Szinte minden WordPress weboldal rendelkezik azzal a képességgel, hogy e-maileket tudjon küldeni. A teljesség igénye nélkül, az alábbi esetekben küld e-mailt egy weboldal:

  • Kapcsolati űrlap kitöltésekor.
  • Regisztrációkor.
  • Vásárláskor.
  • Hírlevél feliratkozáskor.
  • Rendelés leadásakor.
  • Elfelejtett jelszó funkció használatakor.
  • Biztonsági bővítmények monitorozó funkcióinak aktiválásakor.
  • Ismétlődő fizetés esetén az esedékesség/figyelmeztetések esetén.
  • Stb.

Hogyan küld egy weboldal e-maileket?

PHP levélküldés
Alapesetben a szerver PHP levélküldés funkciójával kerülnek kiküldésre a levelek. Ez nem a legjobb megoldás, mert ha megspammelik a weboldalt, akkor a tárhelyszolgáltató letilthatja a levélküldési szolgáltatást. Ezen felül nem is a legstabilabb levélküldési megoldás.

Belső SMTP alapú levélküldés
Ebben az esetben a tárhely SMTP adatai be vannak állítva a WordPress-ben, és ezen adatokkal kapcsolódik a szerverhez kérés esetén a weboldal, és SMTP-n keresztül küldi ki a fenti leveleket.

Külső SMTP szolgáltatóval
SMTP szolgáltatást nem muszáj a tárhelyen biztosított megoldással működtetni. Vannak külső szolgáltatók (pl.: Postmark, Fluent SMTP bővítménnyel összekötve), amelyek a saját szerverükön keresztül küldik ki a weboldalról indított leveleket. Ennek a megoldásnak az előnye az, hogy a sikertelen levélküldések naplózva vannak, és később ismét meg lehet próbálni a küldést.

Miért érdemes menteni a weboldalról indított leveleket?

A megbízhatóság ellenőrzése, hiba esetén beavatkozási lehetőség, illetve az ügyfélvesztés elkerülése érdekében.

A tárhelyeken előfordulhat, hogy a szolgáltató megváltoztatja a levélküldési beállításokat és/vagy valamilyen átmeneti hiba lép fel. Ebben az esetben alapesetben utólag nem visszakereshetőek a hiba fennállása alatt küldött e-mailek, így azok tartalma nem ismerhető meg.

Ha van egy üzemkiesés, a weboldal tulajdonosa sokszor csak hetekkel azután kezd gyanakodni (vagy addig fel sem tűnik a napi rohanásban), hogy miért nem küld levelet a weboldala. Ekkor ellenőrzi, és látja, hogy nem is működik a funkció. Pl. nem lehet az űrlapon ajánlatot kérni, vagy nem lehet rendelést leadni.

Az ilyen esetekre szuper megoldás, ha van mentés azokról az e-mailekről, amelyek kiküldését a weboldal kezdeményezi, vagy valaki a weboldalt használva.

Erre kell telepíteni a WP Mail Logging bővítményt, amely telepítés és aktiválás után egyből dolgozni kezd, és a WordPress admin felületén:

Ahogy látható, ebben is van ismételt küldés funkció, így ha pl. jelszóemlékeztető nem ment ki, akkor ezeket újra (igaz kicsi késéssel) ki lehet egy-egy gombnyomással küldeni az eredeti címzetteknek.

Letöltés

Alternatív megoldások, Contact Form 7 űrlaphoz:

Ha önnek fontosak az ügyfelei által küldött e-mailek, illetve a tranzakciós és funkcionális levelek célbaérkezése, akkor érdemes foglalkoznia ezzel a kérdéssel.

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!