A weboldal kezdőoldala egy üzlet kirakatához hasonló. Ha jól van kialakítva, akkor minden látogatót a megfelelő irányba terel, így maximalizálva a konverziót.
A cikk a „Milyen menüpontok kellenek egy weboldalra?” című cikk folytatása.
Milyen a jó főoldal (más néven: kezdőoldal vagy kezdőlap)?
Az értékesítési (landing) oldalak mellett/után egy weboldal főoldala a legbonyolultabb felépítésű. Számtalan jó megoldás létezik, ezért nem is próbálom meg mindet összeszedni. Inkább szeretném a legfontosabb alapelvet átadni.
A legfontosabb szó ez: a weboldal főoldala nem más, mint egy ÚTVÁLASZTÓ!
Az a lényeg, hogy a weboldal fő irányai legyenek bemutatva röviden, és a legfontosabbak felé vigyen tovább link vagy gomb.
Pár példa:
- Csak webáruházat üzemeltet? Meg kell jeleníteni rendezetten a főbb termékkategóriákat, kiemelt termékeket, akciós termékeket, vásárlói véleményeket, főbb meggyőző ikonokat (pl.: 24 órás szállítás, kiemelt garancia, stb.).
- Céges weboldala van? Emelje ki a 3-4 fő szolgáltatását, és terelje azok felé a látogatóit. Persze emellett elfér pár ügyfélvélemény és egy gyors kapcsolatfelvételi lehetőség is.
- Blogol, webáruháza van, és van mondjuk 3 fő szolgáltatása? Akkor a főoldalra (a fejléc/lábléc között részre) kell egy 3 oszlopos megoldás a fő szolgáltatásoknak, alá a webáruház kiemelt termékkategóriái, és alá a legújabb blogbejegyzés.
- Csak blogol? Akkor a főoldalt úgy kell kialakítani, hogy a blogkategóriák legyenek kiemelve. Mindegyik kategóriából jelenjenek meg az utolsó posztok. És ne feledje: a blogból nagyszerű vállalkozást lehet építeni, szóval a tartalomgyártás mellett kezdjen el gondolkozni a monetizáción is!
A példákat nagyon sokáig lehetne sorolni. A lényeg, hogy ami fontos egy weboldalon, az legyen elérhető közvetlenül a főoldalról.
Milyen elemei lehetnek egy főoldalnak?
Képváltogató vagy fejléckép
Szerintem 2023-ban – bár én korábban sem kedveltem igazán – már inkább zavaró, mintsem hasznos. Jobb helyette egy fejléckép szerintem.
A fejlécképen érdemes egy kiemelt címsornak (fő előnynek), és egy alcímnek (az előny folytatásának) szerepelnie. Alatta lehet egy gomb a kapcsolat, szolgáltatások vagy bemutatkozás oldalra. Hogy melyik legyen, az attól függ, hogy mi a címsor és az alcím.
![Fejléckép minta](https://olcsoweboldal.hu/wp-content/uploads/2023/07/fejleckep-minta.png)
Rövid bemutatkozás
Fontos bizalomépítő eszköz. Ezt nem feltétlenül legfelülre kell tenni, de ha van nagyobb lélegzetű bemutatkozója, akkor fel lehet tenni a bevezetőt a kezdőlapra.
![Bemutatkozás minta](https://olcsoweboldal.hu/wp-content/uploads/2023/07/bemutatkozas-minta.png)
Ez azért fontos, mert a látogató szimpátiáját el kell nyerni, és egy személyes bemutatkozás ebben tud hatékonyan segíteni.
3-4 szolgáltatás leírásának bevezetője
Ez a fő útválasztó, nagyon fontos rész, hiszen látványosan meg lehet mutatni, hogy kinek és miben tud segíteni a szolgáltatásaival. Ha nincs, csak egy szolgáltatás, akkor a többi helyre be lehet a weboldal 3-4 fő irányát is tenni. Pl.: Szolgáltatás, Referenciák, Blog, Kapcsolat.
![3 fő szolgáltatás bemutatása - minta](https://olcsoweboldal.hu/wp-content/uploads/2023/07/3-fo-szolgaltatas-minta.png)
Termékkategóriák
Ha van webáruháza, akkor mindenképpen szükséges a termékkategóriák megjelenítése.
![Termékkategória minta](https://olcsoweboldal.hu/wp-content/uploads/2023/07/termekkategoriak-minta.png)
Kapcsolatfelvételre ösztönző
Egy ilyenre gondolok:
![Kapcsolatfelvételre ösztönző sor](https://olcsoweboldal.hu/wp-content/uploads/2023/07/kapcsolat-osztonzo.png)
Referenciák, rólunk mondták blokk (vagy: partnerek)
Fontos bizalomépítő eszköz. Ha releváns a látogatóinak, akkor érdemes szerepeltetni már a főoldalon néhány elégedett vásárló véleményét. Vagy a vásárlók logóit, ha a célközönség számára az többet elárul a szolgáltatások vagy termékek minőségéről.
![Referencia rész - minta](https://olcsoweboldal.hu/wp-content/uploads/2023/07/referenciak-minta.png)
Médiamegjelenések:
Ha vannak médiamegjelenések, azokból is lehet egy logógyűjtményt szerepeltetni a weboldalon, „itt találkozhattál velünk” névvel.
Partnerek:
Ha az üzletkötési folyamatban releváns a jelenlegi partnerek listája és/vagy fizetnek ezért a partnerek, akkor lehet egy ilyen blokk is a főoldalon.
Előnyök kiemelése
Fontos bizalomépítő eszköz. Mi az, ami kiemeli a versenytársai közül? Saját példa:
![Előnyök kiemelése](https://olcsoweboldal.hu/wp-content/uploads/2023/07/elonyok-minta.png)
Kiemelt termékek
Webáruház esetén hasznos rész lehet.
![Kiemelt termékek](https://olcsoweboldal.hu/wp-content/uploads/2023/07/legujabb-termekek-minta.png)
Azonnali szobakereső
Szállás esetén kiemelten fontos!
![Szobakereső minta](https://olcsoweboldal.hu/wp-content/uploads/2023/07/szobakereso-minta.png)
Kapcsolat rész
Alap kapcsolati adatokat, illetve egy kisebb űrlapot és térképet érdemes betenni az oldal vége felé közeledve.
![Kapcsolat minta](https://olcsoweboldal.hu/wp-content/uploads/2023/07/kapcsolat-resz-minta.png)
Ide be lehet tenni a közösségi média linkeket is, ha fontosnak találja. Ha nincs nagy aktivitás ezeken a felületeken, akkor nem biztos, hogy itt szükség van ezek megjelenítésére.
Lábléc
Ide fel lehet tenni 3-4 oszlopot, ami minden oldal alján megjelenik. Pl.:
- Logó + szlogen + kapcsolati adatok.
- Hírlevél feliratkozás. Ha van egy jó ajánlata (csali), akkor akár feljebb, egy külön sorban (két oszloppal) is szerepelhet a feliratkozás. Egyik oszlopban a „mit kap” a feliratkozó, ha feliratkozik, a másikban pedig maga az űrlap. Vagy egyik oszlopban kép, és a másikban a szöveg + űrlap.
- Menüpontok.
- Jogi információk.
Videók és szakmai cikkek
Fontos bizalomépítő eszköz. A főoldalon helyet kaphat 3-3 YouTube videó a vonatkozó csatorna bevezetőjeként, illetve az utolsó 3 cikk, mint a „legújabb szakmai cikkek”,
Végszó
A fenti válogatás csak egy gyors merítés a lehetőségek közül. Sokkal több lehetőség van a főoldalon annál, mintsem egy cikkben összeszedjünk mindent. Ha weboldal készítés miatt megkeres, akkor a vállalkozása céljai alapján segítek kialakítani a főoldalát is!