A weboldal kezdőoldala egy üzlet kirakatához hasonló. Ha jól van kialakítva, akkor minden látogatót a megfelelő irányba terel, így maximalizálva a konverziót.
A cikk a „Milyen menüpontok kellenek egy weboldalra?” című cikk folytatása.
Milyen a jó főoldal (más néven: kezdőoldal vagy kezdőlap)?
Az értékesítési (landing) oldalak mellett/után egy weboldal főoldala a legbonyolultabb felépítésű. Számtalan jó megoldás létezik, ezért nem is próbálom meg mindet összeszedni. Inkább szeretném a legfontosabb alapelvet átadni.
A legfontosabb szó ez: a weboldal főoldala nem más, mint egy ÚTVÁLASZTÓ!
Az a lényeg, hogy a weboldal fő irányai legyenek bemutatva röviden, és a legfontosabbak felé vigyen tovább link vagy gomb.
Pár példa:
- Csak webáruházat üzemeltet? Meg kell jeleníteni rendezetten a főbb termékkategóriákat, kiemelt termékeket, akciós termékeket, vásárlói véleményeket, főbb meggyőző ikonokat (pl.: 24 órás szállítás, kiemelt garancia, stb.).
- Céges weboldala van? Emelje ki a 3-4 fő szolgáltatását, és terelje azok felé a látogatóit. Persze emellett elfér pár ügyfélvélemény és egy gyors kapcsolatfelvételi lehetőség is.
- Blogol, webáruháza van, és van mondjuk 3 fő szolgáltatása? Akkor a főoldalra (a fejléc/lábléc között részre) kell egy 3 oszlopos megoldás a fő szolgáltatásoknak, alá a webáruház kiemelt termékkategóriái, és alá a legújabb blogbejegyzés.
- Csak blogol? Akkor a főoldalt úgy kell kialakítani, hogy a blogkategóriák legyenek kiemelve. Mindegyik kategóriából jelenjenek meg az utolsó posztok. És ne feledje: a blogból nagyszerű vállalkozást lehet építeni, szóval a tartalomgyártás mellett kezdjen el gondolkozni a monetizáción is!
A példákat nagyon sokáig lehetne sorolni. A lényeg, hogy ami fontos egy weboldalon, az legyen elérhető közvetlenül a főoldalról.
Milyen elemei lehetnek egy főoldalnak?
Képváltogató vagy fejléckép
Szerintem 2023-ban – bár én korábban sem kedveltem igazán – már inkább zavaró, mintsem hasznos. Jobb helyette egy fejléckép szerintem.

Rövid bemutatkozás
Ezt nem feltétlenül legfelülre kell tenni, de ha van nagyobb lélegzetű bemutatkozója, akkor fel lehet tenni a bevezetőt a kezdőlapra.

3-4 szolgáltatás bevezetője
Ez a fő útválasztó, nagyon fontos rész. A 3-4 szolgáltatás helyett lehet 3-4 oszlopos megoldásban a weboldal 3-4 fő irányát is tenni. Pl.: Szolgáltatás, Referenciák, Blog, Kapcsolat.

Termékkategóriák
Ha van webáruháza, akkor mindenképpen szükséges a termékkategóriák megjelenítése.

Kapcsolatfelvételre ösztönző
Egy ilyenre gondolok:

Referenciák
Ha releváns a látogatóinak, akkor érdemes szerepeltetni már a főoldalon néhány elégedett vásárló véleményét. Vagy a vásárlók logóit, ha a célközönség számára az többet elárul a szolgáltatások vagy termékek minőségéről.

Előnyök kiemelése
Mi az, ami kiemeli a versenytársai közül? Saját példa:

Kiemelt termékek
Webáruház esetén hasznos rész lehet.

Azonnali szobakereső
Szállás esetén kiemelten fontos!

Kapcsolat rész
Alap kapcsolati adatokat, illetve egy kisebb űrlapot és térképet érdemes idetenni.

Végszó
A fenti válogatás csak egy gyors merítés a lehetőségek közül. Sokkal több lehetőség van a főoldalon annál, mintsem egy cikkben összeszedjünk mindent. Ha weboldal készítés miatt megkeres, akkor a vállalkozása céljai alapján segítek kialakítani a főoldalát is!