Milyen a jó blog oldal? (példákkal)

Egy weboldal kialakítása során fontos szempont, hogy a szakmai hitelesség és szakértő státusz „felépüljön” a látogatók szemében. Erre szolgál a blog.

A cikk a „Milyen menüpontok kellenek egy weboldalra?” című cikk folytatása.

Nem akarok blogolni!

Nem muszáj, de ebben az esetben egészen biztos, hogy hosszú távon jelentős anyagi árat fizet ezért. A blogot egyébként hívhatjuk szakmai cikkeknek, híreknek, újdonságoknak is. A lényeg, hogy a látogatóknak hasznos tartalom kerüljön fel rá.

Nem tudja miről írjon? Két nagyon hasznos cikkem a témában:

Miért hasznos a blog?

Véleményem szerint a blog az egyik legfontosabb konverziónövelő lépés. A Google is, a látogatók is szeretik a folyamatosan frissülő tartalmat, rendszeres időközönként megjelenő cikkeket, olvasmányos szövegeket. Ha a látogató látja, hogy a témája szakértője, akkor nagyobb eséllyel fogja megkeresni munkával, mint egy olyat, aki csak kiírja, hogy mit és mennyiért vállal. Fontos, hogy vállalja az arcát, remek bizalomnövelő eszköz, ha kiteszi a fényképét pl. az oldalsávra. Ennek fontosságáról írtam a Bemutatkozás oldalakról szóló cikkemben is. Lehet úgy is, hogy a kapcsolati adatok mellett legyen az arckép, ne alatta, ízlésesebb úgy.

A keresőoptimalizált felépítésű blog

A blognál számtalan SEO szempont szerepet játszik. Ezen felül sok olyan lehetőség van, amely az oldalon töltött időt növeli. Ilyen pl. a hasonló cikkek szekció (érdemes beállítani), belső linkekkel egy cikkből több másikba is át lehet irányítani a látogatót, de akár képgalériákkal, YouTube videókkal is lehet illusztrálni szakmai munkásságát. Miért javaslom YouTube-ra feltöltött videók használatát?

Illetve arról se feledkezzen meg, hogy minden cikkbe lehet egy vagy több fix helyre egy ajánlatot tenni, amellyel minden olvasó találkozik. Természetesen a blognak és a statikus tartalmaknak oda-vissza összeköttetésben kell lenniük. Pl.: az oldalsávra is fel lehet tenni az utolsó cikkek listáját (érdemes min. 5 db-ot megjeleníteni) és/vagy a kategórialistát és/vagy címkefelhőt.

Minden cikk legyen besorolva legalább 1 kategóriába, és legyen ellátva min. 3-5 címkével (nem kell túlzásba sem esni, ne legyen túl sok).

Van a WordPress-ben egy ún. “Archívum” widget is. Ez egy olyan listát tesz ki az oldalsávra, amelyben szerepelnek azok a hónapok, amelyekben közzé lettek téve cikkek. Ötletesnek tűnhet a használata, ugyanis látják, hogy milyen régóta blogol. Mégsem javaslom. Miért? Azért, mert senki nem fogja végigkattintgatni a hónapokat egyesével, előbb kattintanak az emberek egy kategóriára vagy címkére, mert egy bizonyos témakör köré rendezett tartalom ígérete vonzóbb, mint egy adott hónap összes cikke.

A blogírásban hiszek, mert működik!

Alapvetően a blogírásban hiszek, és írom ezt közel 2000 szakmai cikk megírásával a hátam mögött. A tartalommarketing működik. Olyan cikkeket érdemes publikálni, amelyre van érdeklődés, és azt úgy érdemes megírni, hogy valóban hasznos legyen az olvasónak, és olyan problémára adjon választ, amire a Google-ben keresnek. A blogból kifolyólag hosszútávon könnyen elérhető cél az, hogy a témakörében megkerülhetetlen weboldal legyen a sajátja. Pl.: a WordPress videók, és a jelen weboldal számtalan és szerteágazó témákban írt cikke miatt számtalan WordPress-hez tartozó kereséssel jönnek a Google-ből az oldalaimra, amely látogatottság nagy részét a hatalmas mennyiségű és megfelelő minőségű tartalomnak köszönhetek.

Konverziónövelés: Szép megfogalmazása annak, hogy hosszú távon több bevételt hozzon a weboldal. Hiába látogatják sokan/többen a weboldaladat, ha az nem éri el a célját, azaz nem konvertál. Mi lehet cél? Pl.: Hírlevélre való feliratkozás, hozzászólás, valaminek a letöltése, kapcsolatfelvétel, rendelés, stb. Minden, ami ehhez közelebb visz, az növeli a konverziót.

Legyen hozzászólási lehetőség a blognál?

Örök dilemma, de pár általános jó tanács:

  • Ha nem fog válaszolni a hozzászólásokra, akkor ne legyen.
  • Ha megosztó témában blogol (pl.: politika), akkor csak jóváhagyás után jelenjenek meg a hozzászólások.

Az fontos, hogy a hozzászólási lehetőség ne legyen regisztrációhoz kötött, mert akkor sokkal kevesebb hozzászólás lesz.

Hogyan nézzen ki a blog?

A weboldal főoldalán egyből ki lehet listázni a legutolsó cikkeket. Minta egy ilyen megoldásra:

Emellett egy külön blog menüpontban is szépen ki lehet listázni a cikkeket (mindegyiknél legyen egy kiemelt kép, címsor, leírás, és „tovább olvasom” gomb. Minta:

Gyakori kérdések a bloggal kapcsolatban

Egy blog aldoldal legyen, vagy lapozva lehessen elérni a régebbi cikkeket?
Több aloldalra legyen bontva a blog, amely aloldalak számozással legyenek jelölve.

Milyen gyakran érdemes publikálni?
Szerintem legalább 1-2 hete érdemes egy hasznos, szakmai cikket kirakni a blogba.

Érdemes kulcsszókutatás nélkül blogolni?
Nem. Hogy SEO szempontból is legyen haszna a cikkeknek, érdemes a blogolás előtt egy alapos kulcsszókutatást végezni.

Ki írja a blogcikkeket?
Szerintem célszerű a weboldal tulajdonosának, a „szakinak” (legyen szó szellemi, vagy fizikai munka képviselőjéről) írni, mert ő ért a legjobban ahhoz, amiről szakmai cikk születik. Ki lehet persze szervezni cikkíróknak is a tartalomgyártást, de ebben az esetben is meg kell ejteni egy a szakmai szemmel történő jóváhagyást.

Mennyi kategóriában blogoljak?
Függ a tartalom mennyiségétől, a blog életkorától is. Amikor elkezd blogolni, akkor elég 1-5 kategória is. Ahogy egyre jobban „lefedi” szakmai cikkekel az iparágát, úgy tud bővölni azon témák (kategóriák) száma, amelyekben rendszeresen publikál.

Legyen bevezető szövege a kategóriák gyűjtőoldalának?
Igen. Egy jó példa erre a „Honlap készítés hibák” nevű cikk-kategóriám. Itt látható, hogy egy hosszú bevezető után kezdődik a kategóriába sorolt cikkek listázása.

Milyen sorrendben jelenjenek meg a cikkek a blog oldalon?
Megjelenési időrendben visszafelé.

Legyen kiemelt kép/fejléckép a cikkeknél?
A népszerűbb WordPress kinézetekben van erre lehetőség. Főként design kérdés. Én személy szerint nem szeretem, így nem használom ezt a megoldást. Jobban tetszik, ha egy cikkre kattintva egyből a hasznos tartalmat látom.

Ha bármilyen kérdése van a blogokkal kapcsolatban, tegye fel bátran egy hozzászólásban!

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!