Webáruház funkció törlése, inaktiválása élő weboldalról

Adódhat olyan élethelyzet, amikor egy WordPress webáruház megszűnik (akár átmenetileg), de a mellette lévő weboldal továbbra is megmarad. Mit kell ilyenkor tenni?

Az egyik ügyfelem úgy döntött, hogy a webshopját ideiglenesen (nem a KATA változások miatt) bezárja, de a weboldalát megtartja. Ezt kérdezte ennek kapcsán:

„Hogyan tudom a webshopot leállítani, de a webshop fiókba bejelentkezést megtartani? Utóbbi a letölthető termékek elérhetősége miatt fontos.”

Teendők webáruház felfüggesztés, törlés esetén

NEM fontossági sorrendben az alábbiakat kell megtenni akkor, ha a webáruházat nem kívánja a továbbiakban működtetni:

  • A menüsorról törölni kell Webáruház, Pénztár és Kosár oldalakat. A Fiókom oldalt érintetlenül kell hagyni.
    • Utána ezeket az oldalakat vázlat állapotúra kell állítani. Ha 100%, hogy nem lesz később újranyitva a webáruház, akkor törölni is lehet ezeket.
  • Ha volt grafikus kosár ikon a menüsoron, azt is el kell távolítani.
  • A közzétett termékeket vázlat állapotúra kell tenni, ha nem szeretnéd, hogy 1) elérhetőek legyenek rendelés nélkül és 2) az előzőből kifolyólag ne értsék, hogy miért nem tudnak kosárba rakni. Utóbbi kivédhető azzal is, ha a kosárba rakás funkció kerül eltüntetésre.
    • A vázlat állapotú termékek jó része indexelve lehet a Google által. Emiatt érdemes lenne hasonló tartalomra irányítani a megszűnő URL-eket. De ha nincs hasonló, akkor majd megszokja a Google, hogy nincs már shop, akkor marad a 404-es eredmény.
    • Az előző kérdés a termékkategóriáknál is érdekes.
  • Ha a termék vagy termékkategória URL-ekre hivatkozva volt valahonnan (pl.: blog, termékbemutató cikk), akkor a hibás linkeket is javítani vagy törölni kell.
  • Az egész végén tesztelni kell gyorsan, hogy az elvárt módon működik-e a fiókom oldal. Pl.: a letöltések elérhetőek-e, nehogy emiatt gond legyen a már megvásárolt termékek letölthetőségével. Egyébként letölthető termék állapotában vázlatra állítása nem befolyásolja a korábbi vásárlók általi letölthetőséget.
  • Törölni kell az esetleges Kosár, Termékkategóriák és Termékkereső widgeteket.

Ezen felül a webáruházzal kapcsolatos szerződéseket is át kell nézni, és szükség esetén felmondani. Ilyenek lehetnek pl.:

  • Bankkártyás fizetés esetén (pl.: SimplePay) Transgate bővítmény.
  • Ha a kiszállításban fulfillment szolgáltató (pl.: Webshippy) segít, érdemes a szerződést átgondolni, megszüntetni.
  • Ha volt Számlázz.hu (vagy másik) számlázó bekötve a rendszerbe, akkor az ottani előfizetés (pl.: Számla Agent) is lemondható.
  • Ha marketinggépezet is volt a shop mögött, amit pl. egy SAPI előfizetés szolgált ki: erre sem lesz szükség.
  • Ha voltak prémium, előfizetéses bővítmények használva, azokat sem kell tovább fizetni.
  • Stb.: minden, ami kizárólag a webshophoz kapcsolódik.

Ezek azok, amelyeket mindenképpen át kell gondolni, vagy meg kell tenni egy webáruház leállításánál.

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!