Hírlevélküldő szoftver: hogyan válasszunk?

Ha az online marketing részeként hírlevél feliratkozókat gyűjtünk, akkor kell egy jól működő hírlevélszoftver. De hogyan válasszuk ki a megfelelőt?

Hírlevélküldő kiválasztása előtti kérdések

A piacon rengeteg hírlevélküldő van, ezért nem árt néhány kérdést tisztázni, mielőtt pénzt is időt szánunk a beüzemelésre, betanulásra. Ne utólag derüljön ki, hogy valamiért nem megfelelő az a szoftver, amire a választás esett. Az alábbi listát (amit lehetne bővíteni) gondolatébresztőnek szánom, hogy lássa: nem is olyan egyszerű szakember nélkül megfelelő hírlevélküldő szoftvert választani.

Hírlevélszofver választás lépésről lépésre - képszerkesztő: Canva
Hírlevélszofver választás lépésről lépésre – képszerkesztő: Canva

Hírlevélszoftver választás – anyagi jellegű kérdések

Előfizetéses vagy egyszeri díjas szoftvert válasszunk?
Előbbi előnye, hogy általában nem saját tárhelyen van az üzemeltetés – emiatt fontos kérdés, hogy az adatok onnan exportálhatóak-e szükség esetén. A havidíjas konstrukció alkalmanként olcsóbb, de hosszú távon többe kerül, mint az egyszeri magasabb díjú szoftver.

Van ingyenes tesztlehetőség?
A legjobb, ha kockázat nélkül (általában 7-14-30 napig) ki lehet próbálni, hogyan is működnek azok a szoftverek, amelyek esélyesek a választásnál.

Van elérhető és segítőkész ügyfélszolgálat a szoftverhez?
Sarkalatos kérdés. Tudnék mesélni jó kis sztorikat fizetős, tárhelyre telepített szoftver ügyfélszolgálatáról. Ha nincs jó ügyfélszolgálat, akkor az sokba kerülhet a használat során.

Van a tömeges hírlevélküldésnek plusz díja?
Ha igen, akkor ezt is a költségekhez kell számolni.

A szoftverre vonatkozó technikai kérdések

Szerverre telepíthető szofver (pl.: Mautic, Webgalamb) esetén nem lesz gond a használt php verzióval?
Ez azért fontos kérdés, mert ha a weboldalunk nagyon régi php verziót használ, akkor előfordulhat, hogy nem lehet telepíteni a kiválasztott megoldást. Ha pedig a szerveren lévő php verzió kompatibilitási problémák miatt nem emelhető magasabbra, akkor vagy másik hírleveles megoldást kell találni, vagy a weboldal és a php verziójának összeférhetetlenségét kell orvosolni.

Össze kell kötni valamivel a hírlevélszoftvert?
Pl.: WooCommerce webáruházban el kell helyezni „feliratkozás hírlevélre” opciót a pénztár oldalon? A választott megoldásban van erre lehetőség?

Hírlevélküldéssel kapcsolatos kérdések

Milyen mennyiségben történik levélküldés havonta és alkalmanként? A választott szoftver képes ezt kezelni?
Szintén fontos kérdés. Nem mindegy, hogy havi 1-2 alkalommal küldünk 1-200 levelet, vagy több tízezer feliratkozónak szánunk heti 4-5 levelet.

Egy vagy több hírlevél listára lesz szükségünk?
Vannak megoldások, ahol egy lista van ingyen, utána fizetős. Ha több listát (vagy csoportot) lehet létrehozni, akkor sokkal több lehetőségünk lesz a pénzkeresésre. Lehet külön egy-egy weboldalra, ügyfélkörre, szolgáltatásra listákat létrehozni, és kommunikálni. Néha egyszerűbben, mintha csak szegmensek vagy szűrők létrehozásával operálnánk.

Létre lehet hozni szegmenseket a feliratkozókra nézve?
Ha igen, akkor személyre szabottabban lehet kommunikálni a követőkkel.

Milyen könnyű létrehozni egy levelet?
Ha könnyű használni a szerkesztőfelületet, esetleg vannak előre elkészített, majd egyénileg beállítható sablonok, az szuper megoldás.

Mennyire könnyű létrehozni feliratkozó űrlapot?
És milyen lehetőségek vannak itt? Bármennyi és bármilyen mező hozzáadható egy listához? Ezt az űrlapot könnyű beágyazni a weboldalba?

Milyen mérési lehetőségek vannak?
Mérhető, hogy mennyi feliratkozó van, mennyi levél megy ki, mennyien (és kik) nyitják meg, kik kattintanak a levelekben található linkekre? Létre lehet hozni kampányokat?

Mely funkciók azok, amelyekre mindenképpen szükség van?
Érdemes előre összeírni, hogy kéznél legyen választáskor.

Egyéb kérdések

Használunk már másik hírlevél szoftvert?
Ha igen, onnan mennyi és milyen adatot kell átmásolni az új szoftverbe? Az új szoftverben van importálási lehetőség?

Melyik hírlevélküldőt javaslom?

A fenti kérdésektől függően sok lehetőség van.

A teljesség igénye nélkül: MailChimp, Webgalamb, MiniCRM, Salesautopilot, Mautic, MailerLite, ActiveCampaign, Listamester, stb.

Csak az igények és a pénztárca szab határt a lehetőségeknek. Szerintem érdemes többet megnézni, kipróbálni, utánaolvasni, és annak alapján választani. Azt gondolom, hogy kezdő hírlevelezőknek bőven elég egy ingyenes MailChimp, amiről át lehet térni fizetős megoldásra, ha az már „ki lett nőve”.

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!