Milyen gyakran érdemes blogcikket írni és frissíteni?

Gyakran megkapom ezt a kérdést a weboldalt kérő ügyfeleimtől. A pontos válaszhoz meg kell ismerni a szempontrendszert, aminek függvénye a blogírási stratégia.

Hová csatlakozik a blog egy jól felépített online gépezetben?

Ezt a szempontot kell először végiggondolni. Aztán a következőket:

  • Mennyire erős a piaca?
  • Mennyire erős a márkája? Mennyire kell erősíteni az értékesítéshez?
  • Hogyan blogolnak a konkurensei és a tevékenységi körének piacvezetői?
  • Mennyire kívánják az ügyfelek/célcsoport a szakmai cikkeket?

Ezek mind meghatározzák azt, hogy mennyire szükséges blogolni.

Ha erős a verseny az iparágában, illetve ha az több érintési pont után lesznek ügyfelek, akkor érdemes (akár intenzíven) blogolni. A blogolás fontosságáról itt írtam korábban egy átfogó cikket: Szövegírás és online marketing alapok (100+) pontban.

Mennyi ideje van? Ki fogja a céges blogot írni?

A másik fontos szempont az idő kérdése. Mennyi ideje van blogcikkeket írni? Ön fogja írni, vagy van dedikált embere erre a vállalkozásában? Esetleg szövegíró fogja írni a szakmai cikkekbe való tartalmakat?

Tartalomnaptár megtervezése

Az ötlettelenség nem lehet kifogás, ezért Írtam az 54 blogolási ötlet cikkemet. Ennek segítségével mindig lesz ötlete. Ezután már csak azt kell kitalálni (6-12 hónapra előre), hogy milyen témakörökben ír. Ehhez segítséget talál a Szövegírás és online marketing alapok (100+) pontban cikkemben.

A publikálás legyen rendszeres, kiszámítható, megtervezett.

Én hogyan blogolok?

2008 decembere óta blogolok, és jelen cikk a 2039. (!!) megírt cikkem (ebből 690 cikk törölve lett, de erről majd később). Azaz volt időm különféle stratégiákat kipróbálnom a pályafutásom és életem egyes szakaszainak megfelelően. Ennek megfelelő így blogolok/blogoltam:

Indulás
Induláskor heti több cikket is közzétettem, hogy épüljön egy nagy tartalmú szakmai blog. Szerintem az induló szakaszban érdemes pár hónapig heti 2-3 magas minőségű cikket publikálni, és utána vissza kell venni ezt a mennyiséget még azelőtt, mielőtt elfogy a lendület. Ez egy nagyon fontos időszak. Vannak iparági mérések arról, hogy 3-400 cikk fölött kezd a látogatottság drasztikusan megnőni (kb. duplázódik a 300 alatt cikkes állapothoz képest) az addig vezető út egyenleges növekedése helyett. Kicsit sokallom ezt a számot, ám azzal egyet tudok érteni, hogy min. 100-200 jól megírt szakmai cikk kell egy sikeres bloghoz. De persze van ellenpélda is, 32 cikkel is lehet 1 millió egyedi látogató feletti forgalmat generálni.

Később
Később átálltam arra, hogy 7 naponta írok cikkeket (blogonként, ugyanis van 2 blogom). Később ezt ritkítottam 9, majd 10 naponta 1 cikkre (blogonként, ugyanis van 2 blogom).

Most
2024. április eleje óta pedig blogonként 14 naponta tervezek egy-egy új cikket megjeleníteni. Azért lett 7-ttel osztható nap, hogy minden héten egy időben tudjam küldeni az új anyagomat. Ezáltal is kiszámíthatóbbá válok az olvasóim számára. Ezen felül azért ritkítottam meg a posztok számát, mert úgy vélem, hogy a piacom számára minden fontosabb témakörről van már tartalmam. Ezért szerintem nem járna plusz előnnyel az, ha 7-10 napont születne egy új tartalom. Egyébként éves szinten ezzel (10 naponta helyett 14 naponta 1 cikk) 3-4 órát spórolok meg, tehát nem ez áll a háttérben.

Mennyi idő blogolni, tartalmat gyártani?

Mondjuk egy 35 perccel számolva cikkenként összesen 49,5 teljes napnyi időt töltöttem szövegírással. Soknak tűnik, de 15,44 évre (5636 nap) visszaosztva heti kevesebb mint 1,48 óra. Mivel én szeretek írni, és sokat írtam, ezért valószínűleg az átlagnál gyorsabban írok cikkeket. De az biztos, hogy heti 2-5 óra ráfordítással pár év alatt csodát lehet tenni, és egy nagyon jól működő és látogatott blogot fel lehet építeni. Több tartalommal nagyobb forgalmat lehet hasítani a Google keresésekből. Ezt kell figyelembe venni, ezért érdemes blogolni.

Új cikk írása, vagy régi aktualizálása?

Mindkettő fontos. A fent írt időráfordításban nálam nincs benne az, hogy régi cikkeket rendszeresen aktualizálok, vagy kiegészítek új információkkal. Ez egyrészt az elavulás megelőzése miatt fontos, másrészt a cikkeimet szeretem minél jobban megírni, és az újabb tapasztalatokkal ki szoktam egészíteni a régi cikkeket. Harmadrészt a Google is figyelembe veszi azt, hogy egy tartalom van-e rendszeresen frissítve.

Feljebb írtam, hogy töröltem 690 cikkemet, amellyett, hogy írok rendszeresen újat, illetve aktualizálok is régieket. Azért döntöttem így, mert ezek a cikkek nagyon gyenge minőségűek és/vagy elavultak voltak. Természetes, hogy pályakezdőként nem ment olyan minőségű tartalmakat írni, hogy hosszú távon is megállja a helyét. Ezeket el kell engedni, és nem szabad csak az „egó” miatt megtartani.

Tipp:
Érdemes olyan tartalmakat is készíteni, amelyek ún. örökzöld tartalmak. Ezek olyan, általaban hosszabb tartalmak, amelyek időtávtól függetlenül aktuálisak maradnak, vagy kevés munkával aktuálisan tarthatóak.

A minőség vs. mennyiség kérdése

Szerintem fontosabb a minőséget szem előtt tartani és nem a mennyiséget. A „Megéri hosszabb cikkeket írni?” című cikkben írtam erről, hogy miért. Nem szabad a „megúszásra” játszani. Meg kell írni minden cikket teljes erőbedobással.

A minőség kérdéséről a „Hasznos, megbízható, emberközpontú tartalom készítése” című cikkben írtam részletesen.

Milyen gyakran érdemes blogcikket írni?

Visszajutunk az alapkérdéshez. Véleményem szerint nincs egzakt válasz, csak egy jó szempontrendszer, amint feljebb felvázoltam. A fentieket végiggondolva kell meghozni azt a döntést, hogy milyen gyakran érdemes szakmai cikkeket publikálni egy weboldalon.

Fontos szem előtt tartani a célokat, a szakértelem szintjét, és a lehetőségeket is a döntésnél.

Adott esetben érdemes lehet a követőket is megkérdezni arról, hogy milyen gyakran olvasnának szívesen tartalmakat a blogján. De nem szabad olyan gyakran cikket írni, ami nem fenntartható, illetve ami kiégéshez vezet. Ha nyögvenyelőssé válik a cikkírás, az úgyis meg fog látszani a minőségen. A minőség pedig fontos!

Végsősoron azt gondolom, hogy érdemes azt követni, amit én is csináltam: kezdetben sokat blogoltam, és évek alatt fokozatosan ritkítottam a publikált tartalmaim számát. És ezzel fordítottan arányosan növeltem a cikkeim minőségét.

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!