A fentieket a weboldal készítés hibákat bemutató sorozatomba is tehettem volna, hiszen a weboldal készítés során elkövethető hibákat nem csak tevőlegesen, hanem passzívan is el lehet követni. Kifejtem egyből a címben említett – ajánlatadáskor időről-időre előkerülő – két népszerű „kifogás” megcáfolásával.
Honlap készítés hibák
Csak azok a weboldalak tudnak eladni, amelyeket a látogatók megtalálnak, végigolvasnak, az oldal áttekinthető és könnyű eligazodást biztosít. Jelen összeállítást azért készítettem, mert weboldal készítőként rengeteg hibát látok az oldalakon, és szeretném ezt megosztani mindenkivel, hogy mások ne kövessék el azokat a szarvashibákat, amelyek csökkentik a weboldalak eladási hatékonyságát, keresőbeli helyezését, használhatóságát. A weboldal készítés hibák teljes tartalomjegyzéke:
Domain névvel, tárhellyel kapcsolatban elkövethető webes hibák
Technikai felépítéssel kapcsolatos webfejlesztői hibák
Felhasználói élményt csökkentő weblap hibák
Megjelenített tartalmakkal kapcsolatos hibák a weboldalakon
Keresőoptimalizálással kapcsolatos főbb hibák a honlapokon
Online marketing hibák, értékesítést nehezítő weboldal hibák
Weboldal biztonságával kapcsolatos hibák
Webáruház üzemeltetés során elkövethető hibák gyűjteménye
Ha tetszik a cikksorozat, kérem mondja el a véleményét róla, és küldje tovább a barátainak, ismerőseinek és partnereinek. Ha nem tetszett, küldje el a konkurenseinek!
178. weboldal készítés hiba: SEO eszközök felmagasztalása
Több, mint 9 hónapja nem írtam a weboldal készítés hibák sorozatomba. Múlt héten az egyik ügyfelem írt, hogy különféle SEO eszközökön tesztelte a weboldalát, és az hiányosságokat észlelt. Ezt azért teszem közzé, mert egy sokszor visszatérő SEO tévhitet szeretnék a segítségével eloszlatni. A levél így szólt:
177. hiba – nem megfelelő SEO címsor és leírás
A weboldalon kitöltött META címsor és META leírás értékek megjelennek a Google találati listáján (kivéve, ha a Google úgy gondolja, hogy tud relevánsabb címsort és/vagy leírást). De ezekkel kapcsolatban is lehet hibázni, ezért nem árt tudni, hogyan is kell kitölteni ezeket a részeket a weboldalon. Hol jelenik meg a SEO …
175. hiba – számlálóhibák
Biztosan látott már olyat, hogy egy betöltődik egy weboldal, és számlálók vannak rajta. Nem azokra a számlálókra gondolok, ami nagyon régen volt trendi (bár sok oldalon ma is van sajnos), hogy mennyien látták eddig a weboldalt, hanem ennek a modernebb, „marketingközpontúbb” verziójára. Pár példa „értelmes” számlálóra (ezeket érdemes lehet szerepeltetni …
173. hiba – „nem illendő” fájlelnevezés, munkaurl-ek érintetlenül hagyása
„Nem illendő” fájlelnevezés: Facebook hirdetés útján jött szembe egy tanfolyamot ajánló weboldal, amelynek – „szakmai ártalomként” – megnéztem a forráskódját. A megfelelő fájlelnevezésről már itt írtam, ám akkor nem említettem, hogy nem érdemes olyan nevet adni a feltöltött fájloknak, amelyek megbontránkoztathatják a közönséget. Most szólok, hogy erre is érdemes figyelni. …
170. weboldal készítés hiba: forráskódrészlet hibás implementálása
December óta nem írtam „újabb” weboldal készítés hibáról. Ennek egyik oka, hogy gyűjtögetem az ötleteket, és mindig van fontosabb, aktuálisabb, hasznosabbnak vélt téma is. Illetve sokszor ezek nagyon rövid cikkek, és próbálok elmenni a minőségibb, tartalmasabb cikkek felé, de most egy olyan hiba jött szembe, amelyről úgy érzem érdemes beszélni. …
169. hiba: Regisztrációhoz kötött vásárlás webshopban
Miért hiba a regisztrációhoz kötött vásárlás? Kevesebben fognak vásárolni: nem mindenki hajlandó megadni annyi adatot egy termék miatt, mint amennyit „szokás” egy regisztráció alkalmával. Minél egyedibb a termék, annál alacsonyabb a lemorzsolódás a regisztráció miatt. De kérdés: megéri akár egy vevőt is veszíteni a kötelező regisztráció miatt? (Első alkalommal) lassabbá …
168. hiba: Fekete Péntek (Black Friday) amatőr módon
A Fekete Péntek (hálaadást követő péntek, azaz november utolsó péntekje) kifejezés szinte mindenkire hat valahogyan. Van aki vásárolni indul, van aki akciót tervez, ugyanis azt mindenki tudja/sejti, hogy akár az év legnagyobb bevételét hozó napja lehet egy ügyes kampánnyal. Vagy akár százezreket spórolhat az, aki ügyesen menedzseli az idejét a „nagy …
166. hiba: kitalálható letöltési url használata
1-2 hónappal ezelőtt futottam bele Facebookon egy marketinges hirdetésébe. A hirdetésre kattintva előjött egy feliratkozó űrlap, ahol – mivel érdekelt a letölthető anyag – regisztráltam egy 10 perces e-mail címmel. Jött is a letöltési url, amely ehhez hasonlóan nézett ki: kitalaltdomain.hu/letoltes/001-ere.pdf – mondjuk azért, mert a letölthető tanulmány címének első …
165. weboldal hiba: az olvasók igényeinek figyelmen kívül hagyása
Az alábbi esettanulmány segítségével szeretném megmutatni, hogy hiba lehet egy weboldal üzemeltetése során, ha kitalálunk egy általunk jónak vélt megoldást, de azt adott esetben nem „teszteltetjük le” az olvasókkal, ügyfelekkel, és csak később derül ki, hogy nem az olvasók igényeivel összhangban sincs az általunk kidolgozott megoldás. Az esettanulmányban nem derült …
164. weboldal hiba: nem szabályos formátum követelése adatbevitelkor
A cím egy kicsit értelmezhetetlen lehet, de sajnos nem találtam jobb kifejezést. Máris megmagyarázom mire gondolok, de előbb egy példa: az alábbi BMI kalkulátor úgy lett megalkotva, hogy csak „71.5” formátumban fogadja el a nem egész számként megadott testsúlyt, a magyar helyesírás által is előírt, és az elterjedt „71,5” formátum …
162. hiba – igénytelen automata válasz üzenet
Ha van a weboldalán – remélem van! – kapcsolati űrlap, és a kitöltőknek megy a kitöltés után egy automatikus válasz e-mail – remélem igen! – ne kövesse el az alábbi hibákat: Nézzük meg, milyen 13 hibát találtam a fenti levélben? Gmail-es e-mail cím. Nem professzionális. A teljes tárgy ez, csak …