Nem kell weboldal! Van már Facebook oldalam/elég munkám!

A fentieket a weboldal készítés hibákat bemutató sorozatomba is tehettem volna, hiszen a weboldal készítés során elkövethető hibákat nem csak tevőlegesen, hanem passzívan is el lehet követni. Kifejtem egyből a címben említett – ajánlatadáskor időről-időre előkerülő – két népszerű „kifogás” megcáfolásával.

Van már Facebook oldalam!

A „céges” Facebook oldalak kapcsán a legnagyobb aggályom, hogy nem saját kézben vannak. Gondoljunk csak az iwiw-re. Valaha az ország legnagyobb közösségi portálja volt, és mi lett a sorsa? Arról nem is beszélve, hogy az oldalak tartalmainak elérése az utóbbi években töredékére csökkent. Azaz hiába van akár több ezer követője, gyakorlatilag jó, ha pár száz ember látja a megosztásait. Egy csoportnál jobbak lehet a számok, de itt is igaz, hogy azért mert most esetleg van, ingyenes, és működik, ezen három szempontból egyikre sincs ráhatása a Facebook oldalak és csoportok „tulajdonosainak”.

A nem saját kézben lévő bevételszerző (már ha keres pénzt Facebook oldalon keresztül érkező megrendelőkből) lehetőségek sebezhetővé tesznek egy vállalkozást. Persze ezzel nem azt mondom, hogy ne legyen Facebook oldala, csak legyen egy „plusz lába”, egy saját weboldal. Vagy inkább a weboldal mellett legyen egy „plusz láb” a Facebook oldal, ahonnan egy „komolyabb” marketinggépezetbe tereli a látogatókat a szolgáltatások és referenciák bemutatásától kezdve a szakértői státuszt építő blogon keresztül a kapcsolatfelvételi lehetőségig bezárólag. Egy ilyen megoldásra nincs hatással a Facebook, azaz akkor is megmarad, ha a Facebook egyszer bezárja a kapuit (kicsi az esély rá, de már a fentiek miatt is érdemes új értékesítési csatornákat nyitni) vagy fizetőssé teszi a most használt szolgáltatásokat.

És akkor még nem is említettem a sorozatos botrányokat, amelyek a Facebook-ot övezik (pl. az ún. „Cambridge Analytica-botrány”, amelyért 5 milliárd dolláros bírságot is kaphat). Ki tudja, hová vezet ez.

Arról nem is beszélve, hogy én is a sokak által osztott véleményen vagyok, amely szerint nem komoly vállalkozás az, amely csak egy Facebook oldalon keresztül érhető el.

Most elég munkám van!

Ez sajnos változhat. A jelenlegi állapotra nincs garancia. Ha így lenne, jól fog jönni egy, a mostani forrástól eltérő pénztermelő gépezet. Nem elég akkor gondolni új bevételszerzési lehetőségekre, amikor már gond van. Érdemes több lábon állni!

Addig kell fejleszteni, amíg van keret rá. Ha van elég munka, akkor van anyagi lehetőség egy weboldal felépítésére. A meglévő munkákat pedig referenciaként lehet szerepeltetni a többi meggyőzést segítő elem mellett.

A saját weboldal idevágó előnyei, csak érintőlegesen:

  • Még több munka érkezhet, ezáltal kapacitást lehet még jobban feltölteni és/vagy bővíteni. Ha erre nincs igény, akkor a többlet ajánlatkérések függvényében az árat lehetne emelni, hogy kevesebb munkával érkezzen a mostanihoz hasonló árbevétel.
  • A szakértői státuszt a mostani megrendelői kör is egyértelműbben láthatja egy jól felépített, marketingszempontok alapján megtervezett weboldal alapján.
  • Komolyabbá tesz egy vállalkozást, ha vállalja magát az interneten a cégjegyzék és e-beszámolókon túl is.

Remélem tudtam segíteni, hogy miért téves megközelítés a „már van Facebook oldalam”, illetve a „most van elég munkám”!

Segíthetek a weboldala elkészítésében?

Vegye fel velem a kapcsolatot az elérhetőségeim valamelyikén!

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!