Biztosan látott már olyat, hogy egy betöltődik egy weboldal, és számlálók vannak rajta. Nem azokra a számlálókra gondolok, ami nagyon régen volt trendi (bár sok oldalon ma is van sajnos), hogy mennyien látták eddig a weboldalt, hanem ennek a modernebb, „marketingközpontúbb” verziójára.
Pár példa „értelmes” számlálóra (ezeket érdemes lehet szerepeltetni egy weboldalon):
- Ennyi ügyfelünk van,
- ennyi ideje vagyunk a szakmában,
- ennyien ajánlanak minket,
- ennyi pénzt kerestünk az ügyfeleinknek,
- ennyi cikket írtunk,
- vagy bármilyen más, szakmaspecifikus számláló.
Mivel lehet hibázni a számlálók használata során?
I. A leggyakoribb hiba véleményem szerint az, amikor kiírjuk a weboldalra, hogy eddig x látogatónk volt. Egyrészt ehhez a konkurenciának semmi köze, másrészt úgysem mutatnak ezek a számlálók valós adatokat. Sok esetben ha lenyomva tartjuk pár mp-ig az F5 (frissítés) gombot, az ilyen számlálók ugranak több százzal.
II. Mennyi kávét ittunk eddig, és hasonló semmitmondó számlálók: Nem vicc, láttam már olyan weboldalt, ahol kiírták, hogy eddig x kávét ittunk, és y ügyfelünk van. Szerintem felesleges ilyen számlálókkal elvenni a helyet a valóban hasznos tartalom elől.
III. Hosszan számláló számlálók: egy német weboldalon futottam bele az alábbi videón látott számlálóba, ahol több, mint 4 percig pörgött a számláló. Ön megvárná a végét?
Ezek a „pörgő” számlálók úgy néznek ki jól, ha gyorsan, pár másodperc alatt „felpörögnek” a kívánt értékig. Ezen felül inkább kelt visszatetszést, mint szép vizuális megoldás benyomását.
IV. Még lassabb számlálók, és/vagy hibás számlálók. Erre is hoztam egy példát, amely egy hibás számlálót tartalmaz:
Ugye mennyire nem néz ki jól?
A hasonlók elkerülése végett érdemes jól átgondolni, és tesztelni a weboldalon elhelyezett számlálókat!