Fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Lépten-nyomon hallani olyan esetekről, hogy a Gazdasági Versenyhivatal megbüntet egy-egy nagyobb céget, mert valamilyen módon megtévesztette a vásárlóit és/vagy szabályt szegett. Régebben hónapokig árultak úgy több boltban is a belvárosban, ahol a kirakaton ezer méterről is jól látható “VÉGKIÁRUSÍTÁS” felirat díszelgett. Olyan esetekről ne is beszéljünk, amikor a kínált áron nem elérhető egy termék, mert az…

167. hiba: 21 termék “TOP20 termék” címkével való ellátása

Ez egy rövid poszt lesz, mert a hiba egyértelmű! A webshop tulajdonosok sokszor kreatívak. Néha olyannyira, hogy a webáruházban “TOP20” címkével 21 terméket látnak el. Miért hiba? Nevetségessé teszi a vállalkozást. Főleg, hogy nem számolással, hanem kiírással is látható a hiba, pl.: “1-20 termék, ennyiből: 21.” Amatőr dolog, amit egy kis odafigyeléssel el lehet kerülni.…

166. hiba: kitalálható letöltési url használata

1-2 hónappal ezelőtt futottam bele Facebookon egy marketinges hirdetésébe. A hirdetésre kattintva előjött egy feliratkozó űrlap, ahol – mivel érdekelt a letölthető anyag – regisztráltam egy 10 perces e-mail címmel. Jött is a letöltési url, amely ehhez hasonlóan nézett ki: kitalaltdomain.hu/letoltes/001-ere.pdf – mondjuk azért, mert a letölthető tanulmány címének első szava ez volt: “Eredeti”. A…

Ár meghatározása Gauss görbével

Egy termék, szolgáltatás árának meghatározására sok módszer van, amelyek akár más-más módon közelítik meg a kérdést. Most egy profitmaximalizáló megoldást fogok mutatni, amelyet akkor érdemes/lehet használni, ha van egy olyan nagyobb közösség/tömeg/ügyfélbázis, akik felé tudunk kommunikálni az alábbiak szerint. Tegyük fel, hogy termékbevezetés előtt állunk, és nem tudjuk, hogy mennyi legyen az új termék ára. Mit lehet ilyenkor…

165. weboldal hiba: az olvasók igényeinek figyelmen kívül hagyása

Az alábbi esettanulmány segítségével szeretném megmutatni, hogy hiba lehet egy weboldal üzemeltetése során, ha kitalálunk egy általunk jónak vélt megoldást, de azt adott esetben nem “teszteltetjük le” az olvasókkal, ügyfelekkel, és csak később derül ki, hogy nem az olvasók igényeivel összhangban sincs az általunk kidolgozott megoldás. Az esettanulmányban nem derült fény ilyen hibára, de előfordulhatott…

Digitális Média Tények Könyve 2016

Idén is megjelent (immáron 9. alkalommal) a Neo Interactive gondozásában a Tények Könyve, amely nem más, mint: Hazai és nemzetközi adatok, statisztikák, elemzések a digitális médiapiacról több mint 50 oldalon. Ide kattintva érhető el. A kis- és középvállalatok által is hasznosítható információk a kiadványból: Leglátogatottabb magyar weboldalak. Felhasználói információk (pl.: operációs rendszerek {győztes: WIN7}, böngészők {győztes: Google…

A magyar piac 10 legnagyobb e-kereskedelemi cége

Két hete sem volt, hogy arról írtam, hogy 2016 a webáruházak éve lehet, ahhoz egy kis adalék: Az online kiskereskedelmen belüli TOP10 e-kereskedő értékesítésből származó összbevétele 92 milliárd forint volt tavaly! Ez forintban a teljes online kiskereskedelmi szektor 34%-a, és a vásárlások számát tekintve az összes vásárlás 21%-a (4,7 millió vásárlás). Íme a 2015-ös TOP10-es lista: Mi…

A sikeres WordPress weboldalak 4 titka

Egy sikeres weboldalnak 4 titka van: Keresőoptimalizálás, tartalomfejlesztés: “Sajnos” enélkül ma már nagyon kevés weboldal ér el komoly sikereket. Azért mondom, hogy sajnos, mert nagyon kevés ember kezd el megfelelő tartalmakat fejleszteni a weboldalára, így szinte mindenki előtt nyitva áll a lehetőség, hogy a saját oldala a témájában kiemelkedővé – megkerülhetetlenné – váljon, azaz rengeteg…

2016 a webáruházak éve lehet!

A KSH összesítette az előző évi adatokat, és meglepő eredmények születtek az e-kereskedelem területén. Tudta, hogy a saját weboldallal rendelkező vállalkozások csupán 25%-ánál lehet online terméket vásárolni, vagy szolgáltatást megrendelni? Elszomorító arány, és ironikus módon azt jelenti: nincs elég webáruház, hogy még nagyobb ütemben fejlődjön az online értékesítés volumene. A félreértések elkerülése végett: nem arról…