Hogyan válasszon WordPress fejlesztőt?

Megrendelőként elvárás, hogy átlássa a weboldal ajánlatkérés teljes folyamatát, értse a kivitelezők közti különbséget, és ki tudja szűrni a hozzá nem értőket.

Ha még soha nem járta végig a weboldal készítés folyamatát, hadd segítsek néhány hasznos infóval és tippel!

I. Igény keletkezése

Először is szülessen meg a gondolat a fejében, hogy vállalkozása fellendítésére készíttet egy weboldalt. Mivel ezt a cikket olvassa, ezen a lépésen valószínűleg már túl is van.

II. Szakember(ek) megkeresése

Keressen fel több szakembert (akár a weboldalukon keresztül, akár telefonon), és döntse el, kiktől fog árajánlatot kérni.

III. Ajánlatkérés

Eldöntötte mire kér árajánlatot? Írja le a már körvonalazódott elképzeléseit. Mit szeretne? Weboldalt, webáruházat, tagsági rendszerrel működő weboldalt?

Fontos, hogy ne csak a kinézettel és a tartalommal legyenek konkrét elvárásai, hanem a honlaphoz fűződő célok is legyenek tisztázva.

Mi a weboldal célja? Eladás, foglalás, árajánlatkérés, hírlevélre való feliratkozás, vagy csak szimpla kapcsolatfelvétel? Nem mindegy!

Ezeket küldje el a webes árajánlatkérés mellé. Ha még nincs elképzelése, nézze meg a következő pontot!

IV. Egyeztetés

Természetes, hogy megrendelőként csak egy célja van, de az oda vezető utat nem ismeri. Ekkor jön képbe a szakember, aki kérdésekkel segít a leghatékonyabb megoldás kiválasztásában. És itt nem arra gondolok, hogy megkérdezi a szakember, hogy milyen és mennyi menüpont legyen – ez nem segítség, legalábbis akkor nem, ha profitábilis weboldalt akar létrehozni.

Van egy saját fejlesztésű kérdéssorom, amelynek az első felén (a 2. fele csak a munka közben kerül elő) végigmegyek a leendő ügyféllel való első (általában díjmentes) konzultáción, és a kapott válaszokból pontosan tudni fogom, hogyan tudok segíteni, és mennyibe fog kerülni a weboldal elkészítése. Természetesen utólagos rejtett költségek nélkül – nálam ilyenek nincsenek.

Tulajdonképpen a konzultáció alatt dől el, hogy milyen weboldalt szeretne az ügyfél. Ekkor rengeteg hasznos tanácsot adok, bemutatom a lehetőségeket, és eldöntjük mi a a legmegfelelőbb választás önnek.

Aki nem kérdez, csak a feladatra kíváncsi, az jó eséllyel nem fog olyan produktumot letenni az asztalra, ami hozza az elvárt számokat.

V. Kiválasztás

Ha több helyről is kér árajánlatot, akkor nagyon nagy szórást fog tapasztalni az alábbiakban:

  • Az ajánlatban szereplő árban.
  • Az ajánlatot adó referenciáiban.
  • Az ajánlatadás gyorsaságában.
  • A megoldás mikéntjében.
  • Mennyire sablonos az ajánlat a konkrét igény helyett.
  • Stb.

Melyik ajánlatot válassza? Sokat spórolhat, ha odafigyel az alábbiakra.

A megfelelő WordPress webfejlesztő szakember 20+ ismérve

Különösen akkor javaslom az alábbiak olvasását, ha azon gondolkozik, hogy jó ötlet egy „szomszéd Pistikére”, vagy esetleg saját gyermekére bízni a weboldal elkészítését, vagy megújítását. Volt már akitől azt hallottam, hogy „Majd a fiam megcsinálja, mert felvételizni akar. Gyakorlásnak jó lesz neki.” Neki talán jó lesz, de vajon aki életében nem csinált weboldalt, az szakmailag milyen minőségű munkát fog végezni?

Mutatok egy elrettentő példát – többek között az a baj a „rokonokkal” és azokkal, akik nem értenek a rendszerhez, hogy a legalapvetőbb problémákat sem tudják megoldani:
(a srác védelmében meg kell jegyeznem, hogy kicsi eséllyel volt az ő munkája a hiba oka – ezen felül a „keresztapukától” ott kellett volna rögtön elbúcsúzni, amikor megvádolta az oldal tönkretételével)

Kicsit részrehajló lesz az alábbi lista, de saját példán keresztül tudom megmutatni azt, hogy miért én vagyok a megfelelő választás, ha megbízható, komoly tapasztalattal rendelkező webes szakembert keres. Minden leendő weboldal tulajdonos érdeke, hogy olyan szakember csinálja a weboldalát, aki az alábbi feltételek mindegyikének megfelel. Én ilyen szakértő vagyok – minden pontnak megfelelek.

Elérhetőség, rendelkezésre állás
Olyat válasszon, aki gyorsan, maximum 24-72 órán belül válaszol a megkeresésére. Aki az ajánlatadás szakaszában sem képes gyorsan válaszolni, az ön szerint milyen gyorsan fog reagálni akkor, amikor már fizetett neki?

Érdeklődés – nem sablonos ajánlat
Olyat válasszon, aki kérdez. Feljebb, a IV-es pontban írtam erről. Mivel ön nem szakmabeli, kicsi eséllyel tud mindent úgy leírni, hogy a kivitelezőnek ne legyen minimum 5-20 kérdése.

Proaktivitás
Olyat válasszon, akinek vannak ötletei, és nem csak helyesel az ön felvetéseire.

Igényeknek megfelelő ajánlat adása
Olyat válasszon, aki arra ad ajánlatot, amire kér, és nem mást akar eladni. Észre fogja venni, ha ilyet kap. Szóval: az ajánlatban az ön igényeit akarják kielégíteni?

Értékesítésvezérelt szemlélet
Olyat válasszon, aki ért az értékesítéshez és a marketinghez is. Ha magát nem tudja eladni valaki, akkor az ön weboldala sem fog pénzt termelni. Nekem a hobbim is az értékesítés, és önfejlesztés. Itt egy látványos kép, hogy mennyire szeretek olyan könyveket olvasni, amelyek építenek engem, és az értékesítési tudásomat is bővíthetik. Ezen felül a A sikeres online vállalkozás építőelemei című könyvemből is meggyőződhet arról, hogy imádom az értékesítést.

Blogolás – tudásmegosztás fontossága
Olyat válasszon, akinek vannak szakmai cikkei. Nekem van több, mint 1900 (!), amellyel az ország élvonalát erősítem. Könnyű leírni egy szolgáltatást bemutató aloldalon, hogy ért valaki valamihez, de sok éven keresztül blogolni, cikkeket írni a témában már csak keveseknek megy.

Élő referenciák fontossága
Olyat válasszon, akinek vannak referenciái, és számtalan pozitív ügyfélvéleménnyel rendelkezik. A referenciáimat és ajánlásaimat a linkre kattintva lehet megnézni és elolvasni.

Reális és megvalósítható célok ígérete
Olyat válasszon, aki nem ígér pl. Google-első helyet, de igyekszik azt elérni. Első pozíciót nem ígérhet senki, mert nem lehet megvenni az első helyet.

Nem dolgozik túl magas áron
Olyat válasszon, aki nem kér 300 000 Ft-nál többet egy bemutatkozó honlapért, és félmillió forintot egy WordPress webáruházért. Csak kevés weboldal ér ennyit.

Nem dolgozik túl alacsony áron
Olyat válasszon, aki nem túl olcsó: 20-30 000 Ft-ért nem lehet olyan szolgáltatást nyújtani, mint amilyet tőlem kap. Egyszerűen egy vállalkozást fenntartani állandó költség, amelyet nem lehet kitermelni pár tízezer forintból. Számoljon csak utána: mennyi weboldalt kellene ilyen áron elkészíteni, hogy megéljen belőle egy fejlesztő?

Szakmai munkásság – maradandó alkotása
Olyat válasszon, aki kiemelkedőt alkotott a szakmában. A legrészletesebb magyar nyelvű WordPress oktatóanyag létrehozása a nevemhez fűződik: https://wordpress.video.hu Ezen felül írtam egy szakmai könyvet is, A sikeres online vállalkozás építőelemei címmel.

Garancia
Olyat válasszon, aki garanciát ad a munkájának minőségére.

Nem csak technikai szakember
Olyat válasszon, aki segít a weboldala szövegeinek megírásában. Én ehhez mindig egy 9 oldalas leírást adok, hogy könnyebben átlássa az ügyfél, hogy a weboldalra milyen szempontok szerint kell szöveget írni.

Csontvázak” megmutatása
Olyat válasszon, aki felfedi szakmája legnagyobb hibáit. Ld. 137 weboldal hiba (katt!) tanulmányom. Ha tőlem olyat kér, ami szakmai okokból nem javasolt, akkor szólok, ahelyett, hogy szó nélkül megcsinálnám (ami egyébként Ptk.-beli kötelessége is egy szakembernek).

Számlaadás képessége és igénye
Olyat válasszon, aki mindig ad számlát. Nálam mindig kap számlát, nincs feketemunka, adócsalás, kiskapuk keresése. Szerződéskötés előtt érdemes a partnercéget ellenőrizni a nyilvántartás(ok)ban.

Határidők betartása
Olyat válasszon, aki betartja a határidőket. Vállalkozóként az időmből élek, kiemelten figyelek erre. Kötbér fizetésének terhe mellett vállalom a vállalt határidő betartását.

Megfelelő szakmai múlt
Olyat válasszon, aki kellő szakmai tapasztalattal rendelkezik. Nálam ez 17 év, 510+ weboldal, 1100+ ügyfél.

„Szaki”
Olyat válasszon, aki jórészt érthetően beszél, és nem szakzsargont használ. A szakszavakat kérésre elmagyarázza.

Kalauz az ügyintézésben
Olyat válasszon, aki segít a papírmunkában, pl.: domain regisztrációkor, tárhely bérléskor. Én segítek ebben is!

Hosszútávú együttműködésre nyitottság
Olyat válasszon, aki vállal WordPress karbantartást, és nem hagyja magára, ha szüksége lenne segítségre.

Ingyenes e-mail cím létrehozás
Olyat válasszon, aki nem kér plusz pénzt, ha e-mail címet kell a domainből képezni. Sok helyen ez a szolgáltatás része, de sajnos még mindig van olyan, aki ezért is pénzt kér.

Keresőoptimalizáláshoz is értő
Olyat válasszon, aki ad anyagot keresőoptimalizálásról. Adok ilyet is a munka során.

Tud magyarázni – tanító is?
Olyat válasszon, aki tanít is. Az ilyen emberek ismerik a legjobban a problémákat, kételyeket, illetve azt, hogyan lehet ezeket megválaszolni és eloszlatni. Jómagam ~12,5 éve oktatom is a weboldal készítés mikéntjét. Higgye el, nincs buta kérdés! A lényeg, hogy elégedett legyen! Egy fajta rossz kérdés van: amit nem tesznek fel!

Jogi ismeretek
Olyat válasszon, aki képben van a weboldallal kapcsolatos jogi alapokkal is. Ez nem azt jelenti, hogy megírja az ÁSZF-et, vagy Adatvédelmi tájékoztatót, de tud támpontokat adni a kötelező jogi elemekről. Miért nem ad egy jó szakember legalább sablon jogi tartalmakat? A „Nincs adatvédelmi tájékoztató mintád?” című cikkben leírtam részletesen a választ.

Széleskörű szoftverismeret
Olyat válasszon, aki a szoftverek széles körét ismeri. Ez azért fontos, mert sikeres online jelenléthez nem elég a WordPress-t ismerni és használni. Többek között még az alábbiakra lesz szükség: bővítmények, megfelelő kinézet, bankkártyás fizetés integráció, hírlevél szoftver, számlázás automatizálás, előfizetéses rendszer, közösségi média integráció, stb.

Szerződéses munka
Olyat válasszon, aki az együttműködést hajlandó írásos szerződés keretei között rögzíteni. Annyira természetes dolog nálam, hogy a listából is majdnem kimaradt.

Példamutatás
Olyat válasszon, aki ilyen anyagot készít önnek, hogy átlássa a főbb buktatókat. Kapott mástól már ilyet?

Weboldal készítés kisokos

Avagy: mi egy weboldal elkészítésének optimális haladási sorrendje? Ha velem dolgozik, nálam nagyjából így néz ki a folyamat:

  • Igényfelmérés, konzultáció.
  • Árajánlat elfogadása (e-mailben, telefonon, személyesen, stb.).
  • Számlázási adatainak elküldése, majd számlázás.
  • Minimum (ha az ajánlott partnertől bérel tárhelyet) a munkadíj felének rendezése.
  • Még nem rendelkezik domain névvel és tárhellyel? Segítek regisztrálni! Ha már rendelkezik ezekkel, akkor csak a hozzáférési adatokra lesz szükségem.
  • Munka megkezdése.
  • A weboldal felépítése: a kinézet, a menüpontok, funkciók, és a tartalom kialakítása a megbeszélt specifikáció, illetve a sok éves szakmai tapasztalat alapján.
  • Adok hozzáférést a fejlesztés alatt álló weboldalhoz, így nyomon tudja követni, hogyan haladok, illetve lehetőség van folyamatos egyeztetésre is.
  • Átadás előtt: a weboldal átnézése, erre is van egy listám, hogy ne maradjon ki semmi. Ha ön is megfelelőnek találja a végeredményt, véglegesítés.
  • 2. részlet rendezése.
  • Weboldal átadás, az admin felület használatának bemutatása.
  • 30 napos ingyenes segítségnyújtás: nincs magára hagyva, ha elakad – utólag is elérhető vagyok.
  • Ha igényli, karbantartás szolgáltatásom igénybevételével folyamatosan felügyelem weboldalát, a díjmentes 30 napos segítségnyújtás időszakán túli kérdéseire is gyorsan válaszolok.

Egyéb webes szolgáltatásaim:

Természetesen nem csak a weboldal elkészítésével, hanem adott esetben bármilyen utólagos igény megvalósításában tudok segíteni. Legyen szó online marketingről, karbantartásról, keresőoptimalizálásról, oktatásról, bármiről.

Szűcs Ádám
Weboldal készítés, WordPress oktatás, online marketing
E-mail cím: info@szucsadam.hu
Telefonszám: +36 70 623 8822

Azonnali ajánlatkérés:

    Küldjön e-mailt az alábbi űrlap segítségével! Kérem adja meg az adatait az ajánlatkéréshez.

    Szolgáltatás kiválasztása:

    A munka/feladat leírása, egyéb üzenet:

    Ellenőrző kérdés: (robot kitöltések ellen)

    Adatkezelési hozzájárulás (kötelező):
    Az űrlap elküldésével hozzájárulok az adataim kezeléséhez.

    Adatvédelmi tájékoztató

    Ha probléma adódna az űrlap elküldésekor, kérem hívjon a +36 70 623 8822-es számon vagy írjon az info@szucsadam.hu címre. Köszönöm!

    Cikkértesítő

    Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

    Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

    Szólj hozzá!