A WooCommerce webáruház tulajdonosok gyakran kérik, hogy a tranzakciós e-maileket (pl.: rendelés leadás, sikeres fizetés, és feldolgozás után) módosítsuk.
A bővítménymentes megoldás az, hogy a WooCommerce e-mail szerkesztéséhez bemásoljuk a kinézet megfelelő almappájába a szerkeszteni kívánt e-mailek sablonját (forráskódját), és átkódoljuk. Érthető okokból ez nem felhasználóbarát megoldás.
YayMail Pro – WooCommerce Email Customizer
Ezzel az 59$-os bővítménnyel könnyen megoldható az, hogy az egyes levéltípusok szinte minden paraméterét egyedivé tegyük. Telepítés és aktiválás után a WooCommerce => Beállítások => E-mailek alatt megjelenik a „Customize with YayMail” (testreszabás YayMail-el) gomb:

A gombra kattintva egy szuper szerkesztőfelület töltődik be.

Főbb e-mail módosítási funkciók:
A „fogd és vidd” módszerrel működő szerkesztő többek között az alábbiakat tudja:
- Blokkok (az alapértelmezettek is törölhetőek) törlése.
- Új blokkok hozzáadása. Pl.: logó, címsor, kép, gomb, szöveg, videó, közösségi média ikonok, HTML, stb.
- Teszt e-mail küldése.
- E-mail típusok egymástól független szerkesztése. Tehát lehet teljesen más egy feldolgozás alatt álló rendelésről szóló e-mail megjelenése, mint az, ami mondjuk a webáruház tulajdonosának megy.
- Betűméret, szín, háttérszín, margó beállítási lehetőségek.
- Élő előnézet, teszt e-mail küldés funkció.
- 12 tranzakciós e-mail típust lehet vele módosítani.
- A módosítástörténet funkcióval vissza lehet nézni egy-egy e-mail korábbi verzióit.
A bővítmény teljesen kompatibilis a legújabb WooCommerce verzióval!
Mikor érdemes használni ilyen egyedi megoldást?
Ha online üzletének fontos a brandépítés, illetve a gyárilag elég gyengére sikerült e-mail sablonok nem megfelelőek, akkor érdemes időt és energiát fordítani a vásárló felé küldött üzenetek egyedire állításával.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy minimum a céges színeket és logót illik beállítani az e-mailekben.
A haladóbb felhasználók pedig berakják a közösségi média ikonokat is, illetve egy kupont a visszatérő, következő vásárlás ösztönzése miatt.
Pár tipp a használathoz:
- Legyen személyre szabott az üdvözlés.
- Ne legyen túl zsúfolt az e-mail.
- Egységes legyen a betűtípus.
- Ha történik egyéb (pl.: hírlevél) kommunikáció a vásárlók, látogatók felé, akkor érdemes ezek megjelenését egységesíteni.
Ingyenes alternatívák
- Yaymail Free – el lehet ezzel is indulni, és szükség esetén kell váltani a fizetősére.
- A Kadence WooCommerce Email Designer hasonló funkcionalitással bír.
Akár néhány perc alatt teljesen új arculatot adhat a rendelési értesítéseknek, ami erősíti a bizalmat és növelheti a vásárlói elégedettséget.


