A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, SEO), illetve keresőmarketingaz a tevékenység, melynek célja, hogy egy weboldalt a webes keresőből (mint pl. a Google) megtaláljanak, és a találati listában minél előrébb szerepeljenek.
A Google a keresőoptimalizálás során megkerülhetetlen piaci szereplő. Nem véletlen, hogy számtalan cikkem foglalkozik a keresőóriással:
Google Insights for Search – Archív cikk
Google Insights for Search
2008. augusztus 5-én elindult a Google Insights for Search, ami betekintést nyújt a keresőt használók tömegeinek lelkivilágába, és időben-térben szemlélteti is, amit tud róluk. Az alapja a Google Trends, amely tovább lett fejlesztve, több funkcióval is bővítve lett, így született meg ez a hasznos eszköz, amely a keresőoptimalizálás és a marketing folyamatainál fontos szerepet fog betölteni nagyszerű funkciói révén. Ha egyszerűen csak szórakozni szeretnénk, kíváncsiak vagyunk, hogy az egyes szavakra mennyien keresnek rá, akkor is ajánlott a Google Insights for Search.
Google Analytics használata – archív cikk
Google Analytics
Weboldala hatékony működéséhez nélkülözhetetlen egy jó statisztika, hiszen ez nélkül mit tud elmondani a weboldaláről? Nélküle nem tudja számokkal kifejezni, hogy mennyien látogatják az oldalát, honnan érkeznek a látogatók, mennyi időt töltenek az oldalán, melyek a leglátogatottabb oldalai stb…
Ma már sokféle statisztikai rendszer létezik fizetős és ingyenes kategóriában egyaránt. Ezek közül az ingyenes, immáron magyar nyelven is elérhető Google Analytics (továbbiakban: GA) használatát ajánlom.
Előnyei:
Google Webmaster Tools használata – archív cikk
Már magyar nyelven is elérhető a Google Webmaster Tools, Google Webmester Eszközök (továbbiakban: GWT) néven.
Az eszköz azért hasznos, mert közvetlenül a Google-től kapunk információkat a weboldalunkról.
Minden amit a Google PageRank-ről tudni kell
Mi a PageRank? A PageRank™ a Google egyik legfontosabb újítása, ami a honlapok rangsorolását teszi lehetővé. Minél nagyobb egy honlap Pagerank értéke annál előrébb kerül keresés után a találati listában. A Google egyik alapítójáról, Larry Page-ről elnevezett PageRank-módszer kiindulópontja az, hogy az egyik oldal ról a másikra mutató hivatkozás lényegében …
Google Insights for Search
Ön már letöltötte a Google Insights for Search ingyenes tanulmányomat? Elérhető pdf formátumban is. Használja ki a Google ingyenes, keresőoptimalizálást, piackutatást elősegítő eszközét!
Google képkereső szín szerint, és a kecskenyáj
A Google képkereső szolgáltatása új funkcióval bővült (vagy csak én nem vettem észre eddig), szín szerint is lehet keresni képeket, nem csak méret szerint. Eddig csak színes és fekete-fehér opció közül lehetett választani. Pl.: Narancssárga calculator.
Fűnyírásra kecskenyáj:
Google Analytics riport e-mailben
Sok olvasóm használja a Google Analytics szolgáltatást, ehhez szeretnék egy hasznos tippet adni.
Új weboldal kategória: Mini Authority Site
A tegnapi Google PageRank frissítéssel egy időben felfigyelhettek az alábbi képen található jelenségre: Eltűnt a nemrég kapott authority státusz, és helyette az eddig sitelinkként szereplő oldalak mini linkként szerepelnek a találati listában. A jelenséget találóan nevezte el djarni kollégám Mini Authority Site-ként. Az elnevezés azért frappáns, mert teljesen fedi a …
2 hasznos Gmail tipp
A mai cikkemben leírom, hogyan lehet egy Gmail regisztrációval végtelen számú Google e-mail címhez jutni, valamint, hogyan ellenőrizhető, hogy valaki belép-e a Gmail fiókunkba a mi hozzáférési adatainkkal.
Authority site – kiemelt létfontosságú lapok a Google-ben
Mitől lesz egy oldal kiemelkedő a témájában a többihez képest? Hogyan lesz egy oldal authority – kérdések és válaszok, avagy út a még több célzott látogató felé.
Google bombázás – „Miserable Failure”
A dolog lényege, hogy egy bizonyos kulcsszóval vagy kifejezéssel minél többen linkeljenek egy adott oldalra, és az oldal előre kerül a találati listán. Mégis miben különbözik ez a keresőoptimalizálástól? Abban, hogy az adott kifejezésre NEM egy releváns oldal előrejutását segítik.