Weboldal elemzésnél meg szoktam vizsgálni, hogy milyen minőségű és hosszúságú tartalmak vannak a weboldalon. Utóbbi vizsgálatára 3 módszert is mutatok.
Miért fontos tudni, hogy milyen hosszú egy bejegyzés?
Azért, mert a Google értékeli a minőségi, egyedi, részletes és jól felépített tartalmat. Ha egy bejegyzés vagy oldal min. 500-2000 szó, akkor nagyobb eséllyel fogja jobb helyen hozni a kereső a találatok között.
Szavak számának megtekintése, bővítmény nélkül
A WordPress weboldalak szerkesztőjében, a Gutenberg blokkszerkesztőben a kerek infó gombbal előhívható szerkesztés közben a szavak számáról szóló tájékoztató. Itt:

Itt egyébként az alábbiakat lehet kiolvasni:
- Szavak száma a tartalomban
- Karakterek száma
- Olvasási idő (a WordPress 6.1 óta jelenik itt meg)
- Címsorok száma és hierarchiája
- Bekezdések száma
- Felhasznált blokkok száma
Szavak száma oszlop a bejegyzéslistában
A fenti megoldással az a baj, hogy csak egyesével lehet megnézni, hogy egy-egy tartalom milyen hosszú. Erre kínál megoldást az alábbi 2 bővítmény:
- Sortable Word Count Reloaded | WordPress.org link
- Display Total Word Count of Posts in WordPress Admin Column (WP Beginner)
Használat közben így alakítják át a Bejegyzések oldalt a WordPress admin felületén:
Sortable Word Count Reloaded:

És a sima bővítmény, ami csak a számokat mutatja, de nem rendezhető sorrendbe:

Az összes bejegyzés listázása, szavak száma szerint:
Az innen letölthető SQL lekérdezés (előtte készítsen mentést az adatbázisról!) pontosan ezt tudja:

A fentiek után máris neki lehet állni a közzétett tartalmak hosszának és minőségének növeléséhez.