RGB és hexadecimális színkódok ide-oda váltása

Pár éve írtam már arról, hogy a weben hexadecimális színkódokkal határozzuk meg a színeket. Most mutatok egy nagyon egyszerű eszközt, amellyel ide-oda lehet váltani a két rendszer között a színkódokat. RGB to HEX Az eszköz eléréséhez a Google-be be kell írni ezt, idézőjelek nélkül: „rgb to hex”. Eredményül elő is …

Elolvasom a cikket

Miért javaslom YouTube-ra feltöltött videók használatát?

Ugyan egyre ritkábban, de időről-időre még felmerül ügyfelek részéről az igény, hogy saját tárhelyre hadd tölthessenek fel videót, ne kelljen külön (pl. YouTube) csatornát létrehozniuk. Akit lehet azért megpróbálok rábeszélni arra, hogy mégis hozzon létre egy YouTube csatornát, és onnan ágyazza be a weboldalra a videóit. Miért? Íme az indoklás: …

Elolvasom a cikket

Előugró feliratkozás opció YouTube csatornára érkezve.

Kevésbé ismert, egyszerű url-változtatással elérhető opciót szeretnék bemutatni. Ha szeretné azt, hogy a YouTube csatornája megnyitásakor felugorjon egy csatornafeliratkozás opció, akkor a következő mintát kell követni: https://www.youtube.com/subscription_center?add_user=olcsoweboldal A félkövér rész helyére a saját csatorna linkjét kell tenni. A fenti linket itt próbálhatja ki: Tekintse meg a YouTube csatornámat! – Ahogy látja …

Elolvasom a cikket

Google Chrome billentyűkombinációk (gyorskódok)

Napjaink legnépszerűbb böngészője a Google Chrome. Ezt a pozíciót annak ellenére érte el, hogy a legtöbb felhasználónak fogalma sincs arról, hogyan lehetne még jobban kihasználni, még gyorsabban kezelni a keresőóriás szoftverét. Fülek és ablakok gyorskódjai Mit csinál? Mi a gyorskódja? Új ablak megnyitása Ctrl + n Új ablak megnyitás, inkognitó …

Elolvasom a cikket

200+ SEO (keresőoptimalizálás) szempont

3 összeállítást szeretnék megosztani, amelyek áttanulmányozása egy eléggé átfogó képet fog arról adni, hogy mennyire összetett, és sok tényezőtől függő dolog a keresőoptimalizálás. Jöjjön az első: Még egy lista, a Search Engine Land jóvoltából: Ennek a 2012-es verziója (csak érdekességképpen) itt érhető el. Még egy lista: backlinko.com/google-ranking-factors

Nofollow linkek használata

A nofollow paraméter használatával megmondhatjuk a keresőknek, hogy a kimenő linkeket – vagy csak közülük egyet – ne kövessenek. Ez akkor lehet jó megoldás, ha fizetett linket helyezünk el a weboldalunkon, vagy olyan oldalra küldjük a látogatóinkat egy linkkel, amelyben nem bízunk meg feltétlenül. Vagy ha egyszerűen csak azt szeretnénk, …

Elolvasom a cikket

160 oldalas Google útmutató a weboldalak minőségi értékeléséről

A Google az algoritmusa fejlesztése során – az újdonságok bevezetés előtt – „élőerős” értékelést is alkalmaz. A manuális értékelők munkája szigorú iránymutatás alapján dolgoznak, és értékelik a feladatuk tárgyát képező találati listákat. Múlt héten hozta a Google a nyilvánosságra, hogy a manuális értékelők milyen szempontok szerint állapítják meg egy-egy weboldalról, …

Elolvasom a cikket

Panda 4.2 algoritmus-frissítés

Gyorshír! 10 napja (07.19.) jelentette be a Google, hogy elindult az új algoritmusfrissítésük, amely egy lassú folyamat során fog végbemenni, akár több hónap is kellhet hozzá. Ebből következően bármikor elérhet a magyar listára, ezért érdemes figyelni a statisztikákat. Előzetes becslések szerint a találatok 2-3%-ának Google-helyezését fogja érinteni. A frissítés célja, …

Elolvasom a cikket

Google Webmestereszközök – Keresési statisztikák

Megjelent a Webmestereszközök alatt, a „Keresési forgalom” alatt egy „Keresési statisztikák” menüpont, amely a korábbi funkció egy felújított változata, amely átláthatóbb formában tálalja az információkat.

Itt megtekinthető egy-egy weboldalra/vagy akár aloldalra vonatkozóan az, hogy mely kulcsszavakra, kifejezésekre érkeztek a látogatók a Google-ből, illetve átlagosan hányadik pozícióban volt az adott aloldal arra a keresésre, és %-osan kifejezve mennyien kattintottak a találati listán való megjelenéskor.

A grafikonokkal, listákkal és a számok elemzésével rengeteg marketing és keresőoptimalizálás kampány során – profitszerzésre – felhasználható információt szerezhetünk.

Könnyen feltérképezhető, hogy mely kulcsszavakra, kifejezésekre érdemes erősíteni a tartalmat, optimalizálni, vagy hirdetni.

Elolvasom a cikket

2015. április 21-től visszasorolja a Google a nem mobilbarát weboldalakat!

Közel két hónapja adtam hírt arról, hogy kiemelt rangsorolási szempontként fogja kezelni a Google azt, hogy egy adott weboldal mobilbarát-e. Ma (2015.04.21.) jött el a nagy nap, a mai napon kezdi el lefuttatni – kb. 7 napig fog futni, amíg világszerte frissülnek a találati listák – a keresőóriás az új algoritmusát, amely …

Elolvasom a cikket