2020 utolsó negyedévben megújult a Google Analytics regisztrációs felülete. Ezen segítek kiigazodni: megmutatom lépésről lépésre az új regisztrációs folyamatot.
Mi az a Google Analytics?
A Google ingyenes statisztikai szolgáltatása, amely segítségével szinte minden részletre kiterjedően lehet elemezni egy weboldal látogatottságát:
- Mennyien látogatták a weboldalt?
- Mely napszakban tették?
- Mely országokból?
- Mennyi időt töltöttek a weboldalon?
- Milyen %-ban és összegben konvertáltak?
- Melyek a legnépszerűbb tartalmak?
- Melyik tartalomból milyen %-ban lesz az az oldal, ahol bezárják a weboldalt?
- Milyen forrásból vagy kampányból jönnek a látogatók?
- Hogyan mozognak az oldalon belül a látogatók?
- Mennyien és honnan vannak éppen a weboldalon?
- A fenti adatok két külön időszakra (előző időszak, előző év, egyéni dátumtartomány szerint) is összehasonlíthatóak.
- Stb.: A fentiek csak a jéghegy csúcsát jelentik.
Szóval látszik, hogy egy hasznos eszközről van szó, azaz érdemes foglalkozni az integrációjával.
Miért kell új regisztráció? Megszűnik az Universal Analytics!
2023.07.01-ig dolgozott fel adatot a Google Analytics Universal verziója. Ezen adatok 2024. június 30-ig voltak elérhetőek a Google Analytics felületén.
Tehát aki 2023. júliusáig nem állt át, annak még majdnem 1 évig lehettek mérési adatai az Analytics fiókban. Aki már ekkor bekötötte a GA4-et, annak több adat áll rendelkezésére 2024 második felétől, amikor minden régi adat törlésre kerül az Analytics felületéről.
Na ezért kellett (és kell most is, ha még nem tette meg) regisztálni a GA4 felületen.
Google Analytics mérési azonosító igénylése
- Első lépésként be kell jelentkezni egy Google fiókkal a https://analytics.google.com/analytics/web/ link alatt.
- Meg kell adni a fiók beállításait.
- El kell fogadni a feltételeket.
- Meg kell adni a weboldal címet, országot.
- És egy ún. „tulajdonként” fel kell vinni egy domain nevet.
- A folyamat végén kapunk egy ún. „mérési azonosítót”, amely a régi Universal Analytics formátumához (UA-xxxxxxxx-yy) képest más formátumú (G-xxxxxxxxxx) egy kicsit.
Videón a folyamat (nincs rajta hang):
Ha még a régi felületet látszódik az Analytics-ben, ott így kell követőkódot (régen így hívtuk) kérni:
Mérési azonosító oldalba helyezése
Két lehetőség van:
- Forráskódba kell tenni.
- Bővítménnyel (pl.: GA Google Analytics) kell az oldalba tenni (WordPress esetén).
A forráskódban végeredményében egy kb. ilyen kód fog látszódni:
És innentől mér is a szolgáltatás, nézhetőek is az adatok.
Mivel tud többet a Google Analytics 4?
Főképp a GDPR volt az oka, hogy megújult az Analytics felülete. De azért ennél több történt a háttérben.
- Először is: működik. Míg a régi verzió már nem.
- A korábbi kattintás/munkamenetalapú statisztikát felváltja az eseményalapú (pl.: oldalmegtekintés, kattintás, görgetés, olvasás) statisztika.
- Új, letisztultabb felülettel segíti a marketinget.
- Megújult jelentések vannak az új felületen.