Az adminisztrátori e-mail cím ellenőrzése funkció a WordPress-ben

A WordPress 5.3-as verziója óta, tehát lassan 3 éve a WordPress része az a funkció, amely 6 havonta ellenőrizteti az adminisztrátori célú e-mail cím aktualitását a bejelentkezett adminisztrátor felhasználókkal.

Adminisztációs célú e-mail cím a WordPress-ben

A „Beállítások” => „Általános” => „Adminisztrációs e-mail cím” résznél található a beállítások között. Az itt megadott e-mail címről fog kommunikálni a weboldal, amikor szükség van erre. Pl. ha engedélyezve van a regisztráció, akkor erre az e-mail címre fog menni értesítő egy új regisztráció esetén.

De ha új hozzászólás érkezik egy bejegyzéshez, akkor is erre az e-mail címre megy értesítő, ha moderációs sorba kerül.

Ha a weboldallal kapcsolatban karbantartással kapcsolatos esemény történik, akkor is az adminisztrációs e-mail címre megy értesítő erről.

Az adminisztrációs célú e-mail cím nem kell, hogy megegyezzen az admin felhasználó e-mail címével (amire csak akkor megy értesítő, ha hozzászólnak egy hozzászólásához), és alapesetben nem jelenik meg sehol a weboldalon.

A fentiekből látható, hogy egy sor fontos dolog miatt szükséges és fontos, hogy naprakész legyen az adminisztrációs e-mail cím.

Az adminisztrátori e-mail cím ellenőrzése

A fentiek miatt került be a WordPress-be egy új képernyő, amit 6 havonta (+ a következő bejelentkezés időpontja, lásd lejjebb) láthatnak a weboldalakra belépő adminisztrátorok. Így néz ki:

Ahogy látszik is, 4 lehetősége van annak, aki ezt látja:

Adminisztrátori e-mail-cím ellenőrzése

  1. Miért olyan fontos ez? Erre a linkre kattintva a WordPress-org leírására érkezünk, ahol a fent is írtak szerint elmagyarázzák, hogy miért fontos az adminisztrációs célú e-mail cím naprakészen tartása.
  2. Frissítés: A Beállítások => Általános menüpontra visz át a képernyő. Az admininisztrációs célú e-mail cím módosítása után ismét meg fog jelenni az adminisztrátoroknak az adminisztációs e-mail cím ellenőrzése képernyő.
  3. Az e-mail rendben van: Ezt választva simán belépünk az admin felületre.
  4. Emlékeztessen később: Erre kattintva 3 nap múlva ismét előjön ez a képernyő bejelentkezéskor.

Az adminisztrációs e-mail cím ellenőrzésének kikapcsolása.

Nem javaslom. De ha mégis megtenné, az alábbi filterrel (a functions.php-ban lehet elhelyezni) lehet megtenni:

Ritkább vagy gyakoribb adminisztrációs e-mail cím ellenőrzés beállítása

Ahogy fentebb írtam, alapértelmezetten 6 havonta ellenőrzi a rendszer az e-mail címet. Ezt ritkítani nem javallott, sűríteni érdemes lehet.

Az alábbi kóddal (a functions.php-ban lehet elhelyezni) lehet szabályozni, hogy mennyi időnként történjen meg az ellenőrzés:

Itt a 2. sorban kell beállítani, hogy mennyi időnként, és milyen mértékegységben számolva fusson le az ellenőrzés. Pl.: 1 HÓNAP, vagy 3 HÉT. A fenti példakódban 1 percre van állítva.

Az alábbi mértékegységek vannak a WordPress-ben:

  • MINUTE_IN_SECONDS
  • HOUR_IN_SECONDS
  • DAY_IN_SECONDS
  • WEEK_IN_SECONDS
  • MONTH_IN_SECONDS
  • YEAR_IN_SECONDS

Hol és hogyan tárolódik az adminisztációs célú e-mail cím ellenőrzésének időpontja?

A beállításnak megfelelően a „wp_options” adatbázis táblában, az „admin_email_lifespan” értéknél tárolt következő ellenőrzési dátum ki fog tolódni annyi idővel (az aktuális ellenőrzés lefolytatásától számítva, és nem az ellenőrzés „eredeti” aktualitásától számítva!), amennyit a fenti módon megadtunk:

Az „option_value” alatt vagy 0 van (ha le van tiltva a funkció), vagy egy ún. UNIX időbélyeg, amelyet pl. itt lehet átváltani emberi szemmel is értelmezhető formátumra: https://www.epochconverter.com/

Letöltés:

Források:

Hasznos tipp

Mivel ismert, hogy hol tárolódik és milyen formában a következő ellenőrzés aktuális időpontja, ebből adódik, hogy ugyanitt bármilyen későbbi dátumot manuálisan meg lehet adni, természetesen UNIX időbélyeg formátumban.

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!