Milyen menüpontok kellenek egy weboldalra?

Akik új weboldal készítése, vagy régi megújítása miatt keresnek, fel szokták tenni kérdésként, hogy mit javaslok, milyen menüpontok legyenek az leendő oldalán?

A válaszomat aszerint bontom meg, hogy milyen típusú weboldalról beszélünk.

Céges/bemutatkozó weboldalak lehetséges menüpontjai

Természetesen nem kötelező minden weboldalon minden menüpontot használni. Nem is férne fel ennyi menüpont egy weboldal felső menüsorába. Legalábbis egy sorba. Több sorban pedig eléggé kaotikus egy menüsor. Inkább ötletadónak szánom az alábbiakat – ebből érdemes 6-8 menüpontot választani a weboldalra.

Ezen felül jogi jellegű menüpontok, amelyek meglétével érdemes foglalkozni:

  • Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF).
  • Adatvédelmi tájékoztató.
  • Impresszum.

Ha felmerül önben ez a kérdés, kattintson: Nincs adatvédelmi tájékoztató mintád?

A menüpontokon túl

Természetesen egy weboldal nem csak a menüpontok tartalmaiból áll, hanem egyéb részekből is. Többek között:

  • Felső sáv
  • Logó
  • Menüsor
  • Mobilos fejléc
  • Lábléc
  • Footer rész
  • Egyéb kiegészítő (pl.: kérdésed van, vagy feliratkozás rész) rész
  • Oldalsáv

Ezekről is írok hamarosan egy részletesebb cikket.

Webáruházak ajánlott menüpontjai

Azokat sorolom alább, amelyek a bemutatkozó weboldalnál felsoroltakon túl jellemzőek webáruház készítés esetén.

  • Az „Ajánlások” helyett lehet „Vevői vélemények” néven is a visszajelzések oldala – bár ezt az egyes termékeknél aktivált „vásárlói vélemények” rész tudja helyettesíteni.
  • Termékek oldal – itt listázódnak a termékkategóriák, és ezeken belül a termék adatlapok.
  • Termék adatlapok – minden terméknek van egy ilyen. Terméknév, termékkép, leírás, ár, kosárba rakás funkció (mennyiséggel) a jellemző tartalma.
  • Kosár oldal, ahol a fizetés előtt még át tudja nézni a vásárló, hogy mit fog megvenni.
  • Pénztár oldal, ahol a rendelés véglegesítése (illetve bankkártyás fizetés esetén innen megy a bank oldalára a megrendelő) történik.
  • Fiókom oldal. Itt tudja a vásárló megnézni a korábbi rendeléseit, illetve elérheti a letöltéseit, vagy módosíthatja a számlázási és szállítási adatait.
  • Regisztráció – itt lehet létrehozni a vásárlás előtt egy fiókot.

A fentiekről írtam összefoglaló cikket „Milyen oldalakból áll egy WordPress webáruház?” címmel.

Plusz (a fentieken felül) jogi jellegű menüpontok:

  • Szállítási információk.
  • Fizetési információk.
  • Elállási/visszaküldési feltételek.
  • Foglalási/lemondási feltételek.

A webáruházak menüpontjairól írtam egy külön cikket: Milyen oldalakból áll egy WordPress webáruház?

Egyéb weboldalak menüpontjai

A legtöbb weboldal vagy céges weboldal, vagy webáruház, ezért további kategóriákat nem hozok létre az egyebeknek.

Vannak weboldalak, amik csak blogok, vannak tagsági rendszerrel ellátott honlapok (itt többek között speciálisan gondolni kell a belépő felület megtervezésére, a tanfolyami felület megjelenésére, elérhetőségére, illetve a lemondási folyamat jogszerűségére, és a megfelelő kommunikáció kialakítására), de ingatlan adásvételt elősegítő weblapot (minimum tartalom: képgaléria, részletes információk, kapcsolatfelvételi lehetőség stb.) is lehet készíteni. És persze amennyi iparág, annyi sajátossága lehet egy weboldalaknak.

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!