Amikor valaki felveszi önnel a kapcsolatot, lead egy rendelést, vagy egyszerűen csak feliratkozik a hírlevelére, érdemes az ehhez használt űrlap helyett egy külön oldalra, egy ún. „Köszönöm” oldalra irányítani a látogatót/érdeklődőt/vásárlót, ahelyett, hogy ugyanazon az aloldalon hagynánk.
Milyen előnye van egy Köszönöm oldalnak és mit tartalmazzon?
- Visszaigazolás arra nézve, hogy megtörtént az általa kezdeményezett művelet. Pl.: leadta a rendelést, megérkezett az e-mail.
- Lehet jelezni, hogy 24-48 órán belül válaszolunk a levelére.
- Meg lehet erősíteni a döntésében, hogy jól döntött, hogy minket választott, mert…
- Lehet adni egy ajándékot, akár egy tanulmányt, akár egy kedvezményes kupont.
- Lehet ajánlani egy-két fontosnak ítélt aloldalunkat, hogy ne lépjen ki egyből a weboldalról.
- Bizalmat lehet építeni, pl. el lehet helyezni rajta a fotónkat is.
- Akár ún. UPSELL ajánlat „tálalására” is alkalmas lehet egy ilyen oldal.
- Lehet jelezni rajta, hogyha nem látja a válaszunkat, akkor nézze meg a spam mappában.
Egy köszönő oldal létrehozása nem nagy munka. Kell külön erre a célra egy máshonnan nem elérhető aloldal. A WordPress alatt, pl. Contact Form 7 kapcsolati űrlapnál technikailag egy egysoros beállítás kérdése a sikeres űrlap-kitöltés utáni átirányítás.
Példa egy köszönőoldalra:
Konverziómérés
Egy „köszönöm” oldal segítségével remekül lehet mérni egy-egy cél konverzióját. Számítása egyszerű: x/y*100%, ahol x a teljesült célok száma (pl. feliratkozottak száma), y a célt elősegítő űrlapot tartalmazó oldal(ak) összlátogatottsága.