Miért fontos, hogy folyamatosan elérhető legyen a weboldalunk? Hogyan lehet ezt ellenőrizni? Mit vállal egy tárhelyszolgáltató? Válaszolok ezekre a kérdésekre.
Tárhely rendelkezésre állás
Minden tárhelyszolgáltatónál van egy, az alábbihoz hasonló pont (ha nincs, nem is érdemes szóba állni velük) a szerződésében: „A Szolgáltató köteles a Szerződésben megadott szolgáltatások biztosítására éves 99,5%-os rendelkezésre állás mellett.” – Mit is jelent ez? Azt, hogy évi 43,8 órát – majdnem két teljes napot – elérhetetlen lehet a weboldalunk!
Miért probléma ez?
Alapvetően, ha valóban csak ennyiről van szó, akkor nem olyan nagy probléma. Azonban ha ezt jelentősen túllépi a weboldalunk „elérhetetlenségi ideje” az már gond, mert:
- A Google hátrasorolhatja a weboldalt.
- A látogatók egy be nem töltődő weboldalra nem fognak visszatérni később, azaz akik ezzel szembesülnek, azok soha nem fognak vásárolni azon a weboldalon.
Hogyan lehet ellenőrizni a weboldal elérhetőségét?
Nyilván nem úgy, hogy 5-10 percenként beütjük a böngészőbe a weboldal címét. Inkább úgy, hogy ezt megcsináltatjuk egy szoftverrel.
UptimeRobot
Én ezt használom. E-mailben is értesít, ha elérhetetlen a weboldal, majd ismét, ha újra elérhetővé válik.
50 weboldal 5 percenkénti ellenőrzéséhez ingyenes fiók is elegendő. Regisztrálni a https://uptimerobot.com/ címen lehet.
Alternatív megoldások:
Ilyen a felülete:
Hátránya:
- 10 percenkénti ellenőrzés, amelyből kifolyólag nem minden rövidebb leállás szűrhető vele (pl.: a fenti 4 perces leállást nem is mutatja).
Természetesen a fentieken túl több hasonló szolgáltatás is létezik a piacon. Mivel ezt a kettőt próbáltam, ezért kerültek ezek a cikkbe.