Digitális Média Tények Könyve 2014

A Tények Könyvét a Neo Interaktív Kft. 2008 óta minden évben kiadja, átfogó képet nyújtva a magyar és nemzetközi digitális médiapiac elmúlt egy évéről és kutatási adatokra támaszkodva, edukatív formában összefoglalva a magyar digitális piac fejlődését leginkább meghatározó trendeket.

A 2014-es Tények könyve (pdf) itt érhető el:
http://neo-interactive.hu/dmtk/2014/tenyek_konyve_2014.pdf

Érdemes belelapozni, rengeteg hasznos információt, statisztikát, grafikont tartalmaz.

Elolvasták már a levelét? Gmail-tipp!

Gondolt már arra, milyen jó lenne, ha nyomon tudná követni, hogy az e-mailje címzettje olvasta-e már a levelét? Ha Gmailt használni, mostantól ez nem lehet gond!

Gondolhatja: Korábban azt írtam: Gmailes e-mail cím használata nem kelti komoly vállalkozás látszatát. Természetesen saját e-mail címmel is hozzáférhető a Gmail felülete, ehhez nem szükséges a tényleges @gmail.com végződést használni.

Százalékszámítás

Lépten-nyomon %-osan megadott árakkal, kedvezményekkel találkozunk, és érkezett egy hozzászólás tegnap, amely alapján azt gondolom, hogy sokan lehetnek úgy, hogy nem értik a százalékszámítás alapelveit. Hogyan számítunk százalékot? Mi a százalékszámítás „trükkje”? Néhány nagyon egyszerű példával szeretném szemléltetni az alapokat. Ne ijedjen meg, NEM LESZ SZÓ százalékértékről, százaléklábról, és egyéb „bonyolult” matematikai fogalmakról! Mennyi egy…

Hogyan dolgozzunk? Órabérben, vagy fix áron?

Milyen alapelveket kell figyelembe venni és betartani órabéres és fix árképzés esetén? Melyik a jó választás? Melyek az egyes árképzési típusok előnyei és hátrányai a megrendelő és szolgáltató részéről? Alapelvek: Minden vállalkozónak van egy minimum havi bevétel, amely alatt nem teljesíthet, mert akkor veszteséges lesz. Az előző pont alapján megállapított minimum havi bevétel megszerzésére nem…

Mennyit kérjen a munkájáért egy kezdő vállalkozó? Avagy miért kerül X Ft-ba egy weboldal?

A címben szereplő második kérdésre a rövid válasz: Mert átvitt értelemben “3 éhes szájat” kell etetnie az ügyfeleknek:

  • A majdani fizetéséért dolgozó vállalkozóét.
  • A fizetendő adókért a markát tartó államét.
  • A működési költségekkel rendelkező, és a beruházásokkal fejlődő vállalkozásét.

Persze ennél jóval összetettebb a kérdés.

Frank Bettger – Üzletkötés a gyakorlatban

Kinek ajánlom a könyvet? Kezdő és már tapasztaltabb értékesítőknek egyaránt. Ügyféllel foglalkozó szakembereknek, szolgáltatóknak. Infó: Fogyasztói ár: 1 950 Ft. (messze-messze többet ér) Kiadó: Bagolyvár Terjedelem: 208 oldal Kapható: Libri Tartalom: “Frank Bettger, aki huszonkilenc évesen még súlyos anyagi gondokkal küszködő, sikertelen ember volt, néhány év leforgása alatt Amerika egyik legeredményesebb biztosítási üzletkötőjévé vált. Mi…

Árképzés hiba (sok matekkal)

Minap írtam egy termék forgalmazójának:
„Érdeklődni szeretnék (egyelőre abszolút elméleti szinten), ha vennék többet a “TERMÉK”-ből, mennyi kedvezményt tudnál adni? Van erre valami kidolgozott rendszer, hogy x darabtól ennyi %, stb.?”

Jött is a válasz 1,5 órán belül:

  • „1. kedvezmény kategória: 6-10 db vásárlása esetén: 15%
  • 2. kedvezmény kategória: 11-25 db vásárlása esetén: 20%
  • 3. kedvezmény kategória: 26-50 db vásárlása esetén: 25%
  • 4. kedvezmény kategória: 51-100 db vásárlása esetén: 30%
  • 5. kedvezmény kategória: 101-200 db vásárlása esetén: 35%
  • 6. kedvezmény kategória: 201- db vásárlása esetén: 40%”

Így soha ne adjunk kedvezményt! Egy kis matekkal megmagyarázom miért.

Interjú Gattyán Györggyel, a 3. leggazdagabb magyarral

Gattyán György Hogyan lehet valaki a világ 50 leglátogatottabb weboldala egyikének a tulajdonosa úgy, hogy saját bevallása szerint nem is ért a számítógéphez? Mi kell ahhoz, hogy egy több száz millió dolláros weboldal csoportot hozzunk létre? Hogyan lesz valakiből egy kőműves apa gyermekeként az ország 3. leggazdagabb embere? Mi köze a biztosítási ügynöki múltnak a…

Rozványi Dávid: Titkos hadműveletek pénztárcánk ellen

Úgy gondoltam, ha már “Weboldal készítés és marketing blog” blognak hívom ezt a felületet, akkor beleerősítek egy kicsit a marketing témakörbe is. Jöjjön hát egy könyvajánló! Itt ragadom meg az alkalmat, hogy megkérdezzem: Legyen több könyvbemutató itt a blogon? Szóljon hozzá lent! Van egy pár érdekes, hasznos, üzleti könyvem, amelyeket úgy gondolom minden vállalkozónak el kellene…