Megmutatom lejjebb két kedvenc funkciómat a Facebook-on, amellyel akarva-akaratlanul „elárul” a konkurensünk olyan információkat, amelyeket nem biztos, hogy elmondana nekünk, ha találkoznánk vele.
I. Csoportok aktivitása
Ha a konkurensnek van zárt Facebook csoportja, amelyhez csak ügyfelek tudnak csatlakozni, ez egy aranybánya. Havi 1x le kell jegyezni, hogy mennyi tagja van, mennyi csatlakozott 30 nap alatt, és mennyi bejegyzés született. Ebből részben lehet következtetni a konkurens forgalmára is. Persze érdemes figyelembe venni, hogy nem minden ügyfele fog csatlakozni zárt csoporthoz, illetve a tagok aktivitása/mennyisége kampányoktól is függhet. De a lényeg, hogy az infót helyén kezelve plusz infókat lehet nyerni a pályatársakról.
II. Konkurensek hirdetése
Ha a konkurens hirdet Facebook-on, akkor a Facebook oldal adatlapján, az „Adatok és hirdetések” résznél meg lehet nézni, hogy aktuálisan milyen hirdetéseket futtat. Azt természetesen nem láthatjuk, hogy milyen célközönséggel, mekkora keretösszeggel és hatékonysággal futnak a hirdetések, de azt igen, hogy milyen hirdetések futnak.
Egy példa, a Milka hirdetései:
Ha egy hirdetés sokáig fut, feltételezhető, hogy hatékony, és ezekből lehet inspirálódni. Vagy éppen, ha nem hirdet a konkurens, az jelentheti azt is, hogy
a) nem tartja elég hatékonynak a Facebook hirdetéseket,
b) nincs szabad kapacitása,
c) máshol hirdet.
Érdemes időről-időre ellenőrizni a fenti két lehetőséget! Az információ hatalom!