Mit tegyen, ha hirtelen szerkesztenie kell egy képet, és nincs/nem ért a Photoshophoz? A megoldás: online képszerkesztő programok. Nagyjából 3 éve írtam már a Sumo Paintről, most néhány további alkalmazást szeretnék ajánlani.
A Google a keresőoptimalizálás során megkerülhetetlen piaci szereplő. Nem véletlen, hogy számtalan cikkem foglalkozik a keresőóriással:
Domain/weboldal vásárlás előtt hogyan lehet egy kicsit „kutatni” utána?
Matt Cutts, a Google webspam elleni csapatának vezetője válaszolt a címben feltett kérdésre: Ugye senki nem szeretne olyan domaint venni, amely korábban (rosszabb esetben: most is) Google-büntetésben van? Mit tegyünk vásárlás előtt? Keressünk rá a Google-ben, így: „site:olcsoweboldal.hu” – idézőjelek nélkül. Ha nincs/kevés a találat, akkor kezdjünk gyanakodni, hogy ennek …
Google Analytics fiók nagytakarítása
Aki sok Google Analytics fiókot kezel, azzal könnyen előfordulhat, hogy egy-egy már megszűnt weboldal statisztikájának az elérhetőségét/láthatóságát törölni szeretné. Vagy a másik verzió, amikor nem mi vagyunk a fiók tulajdonosai, de anno a tulajdonos adott nekünk hozzáférést a statisztikához, de azt nem vette el. Az ilyen „megmaradt” statisztikák bosszantóak tudnak …
Vírusos weboldal – Google felülvizsgálati kérelem kérése
Ugyan általam készített oldalak eddig szerencsére nem fertőződtek meg vírussal, néhány jelenlegi ügyfelemet úgy szereztem, hogy az ő oldalukon egy biztonsági rést kihasználva egy robot megfertőzte a weboldalukat, és a megoldást keresve eljutottak hozzám. Rosszabb esetben honlapjukat a Google már felvette a támadó webhelyeket nyilvántartó listájába, azaz ha pl. valaki rákeresett Google-ben az oldalra, vagy ki sem jön a találatoknál, vagy figyelmeztetés fogadja a kereső személyt, hogy a weboldal meglátogatása veszélyt jelenthet a számítógépére.
Betűtípus csere a weboldalon
Hogyan kell az alap betűtípusoktól megválni, és egyedi betűfajtával ellátni a weboldalunk szövegeit? Mint oly sok dologra, ennek is van a Google-nek (ingyenes) szolgáltatása.
Google keresés, hang alapján
Keresgéltem, akkor vettem észre egy új gombot a Google képkeresőben. Használatához nem kell más, mint egy mikrofonos fülhallgató. Miután megnyomjuk a gombot, mondhatjuk is, hogy mire szeretnénk keresni. Ezután a Google értelmezi a hallottakat, és keres. Kicsit utánanéztem, és kiderült, hogy a funkció csak Google Chrome böngésző alatt érhető el. Mikor …
Google Szimat Béta (Google Nose)
A Google elindította legújabb szolgáltatását, a neve: Google SzimatBÉTA. E szolgáltatás keretében kiléphetünk a keresés eddigi keretei közül, és a találatokat akár meg is tudjuk szagolni! Mit mondanak a fejlesztők? „A Google Kereső hihetetlenül hatékony. Az interneten kereshet szövegeket, az emberi tudás jó része elérhető: képek, könyvek, videók. Azonban rájöttünk, hogy …
Képek veszteségmentes tömörítése (képkicsinyítés és optimalizálás)
A Google rangsorolási tényező: weboldal sebesség című cikkben hivatkoztam már a PageSpeed Insights linkre, ahol tippeket kaphatunk arra vonatkozóan, hogyan legyen gyorsabb a weboldalunk. Képkicsinyítés és optimalizálás videó Ha képeket töltünk fel egy weboldalra, azt érdemes olyan méretben megtenni, ahogy még felhasználóbarát lesz. Mindegy, hogy képgalériába vagy szöveg mellé töltünk fel, …
Keresőoptimalizálás tévhitek: kulcsszavas domain név, automatikus jó helyezés!
A címben említett kijelentést többször tényként hallom viszont. Pedig nem így van. Attól, hogy rendelkezik egy kulcsszavas domain névvel, még nem kerül a weboldala automatikusan a Google élére. A kulcsszavas domain név persze nem hátrány, sőt a Google – ha minimálisan is – a rangsoroláskor figyelembe veszi, ám ez a …
Drasztikus visszaesések a Google találati oldalain
A tegnapi napon a Google frissítette a találati listákat generáló algoritmusát, és ezzel eléggé felborzolta a kedélyeket, ugyanis azóta számos weboldalt a megérdemelt (megszokott) előkelő helyezés helyett hátrébb sorolt. Egyelőre még nem ismert, hogy milyen szempontok alapján rangsorolta újra az oldalakat a Google, illetve nem minden témakört érintett a frissítés, …
Valós idejű Google Analytics
Az internet korában minden egyre gyorsabban történik. Régebben „elég volt”, ha akkor módosítottunk valamit a weboldalunkon, ha új terméket töltöttünk fel. A lelkes Google Analytics felhasználók érzik, hogy ma ez már nem elég. A problémákat és a lehetőségeket folyamatosan keresni kell, és ennek megfelelően kell módosítani a weboldalunkat. Megérkezett a valós idejű Google Analytics!
Változó Google algoritmus: az újabbat előre!
Csütörtökön jelent meg a Google hivatalos blogján a hír, amely szerint változtattak a kereső algoritmusán, így mostantól más szempontok szerint rendezi sorba a találatokat a legnagyobb kereső.
Az újítás lényege, hogy az olyan keresésekre, amelyek időhöz vannak kötve, a legfrissebb találatok előnyt élveznek a régebbiekkel szemben. Egy példa: ha az „olimpia” szóra keres valaki, nagy valószínűséggel a 2012-es olimpiára kíváncsi, és nem a 100 évvel ezelőttire, ezért a jövő éviről szóló hírek előrébb kerülnek a találati listán. Ebben az esetben a Google a „Frissesség algoritmust” használja, így az évszám beírása nélkül is tudja, hogy a 2012-es olimpia után érdeklődünk.