Változó Google algoritmus: az újabbat előre!

Csütörtökön jelent meg a Google hivatalos blogján a hír, amely szerint változtattak a kereső algoritmusán, így mostantól más szempontok szerint rendezi sorba a találatokat a legnagyobb kereső.

Az újítás lényege, hogy az olyan keresésekre, amelyek időhöz vannak kötve, a legfrissebb találatok előnyt élveznek a régebbiekkel szemben. Egy példa: ha az „olimpia” szóra keres valaki, nagy valószínűséggel a 2012-es olimpiára kíváncsi, és nem a 100 évvel ezelőttire, ezért a jövő éviről szóló hírek előrébb kerülnek a találati listán. Ebben az esetben a Google a „Frissesség algoritmust” használja, így az évszám beírása nélkül is tudja, hogy a 2012-es olimpia után érdeklődünk.

De mi a legfrissebb?
Nem kis munka előzte meg, hogy a Google felismerje, hogy az olimpiáról 4 évente, egy sorozatról hetente, egy kiemelt eseményről akár percről-percre friss hírek jelennek meg, de a tervek szerint már tökéletesen működni fog az új algoritmus, amely a kereséses 35%-ánál fogja megváltoztatni a találati listát. A Google befejezte a „Caffeine” web indexelő rendszer fejlesztését, amely lehetővé teszi, hogy a weben keletkező rengeteg adatot még gyorsabban és még pontosabban indexelje.

Az új rendszer a találatok 3 szintjére hat, és különbözteti meg őket egymástól:

  1. Friss hírek, legfelkapottabb témák: itt nagyon fontos, hogy az újdonságokat, fejleményeket egyből megtalálja a kereső személy, ne csak percek múlva.
  2. Rendszeresen ismétlődő események: ilyen már a fent említett olimpia is, vagy éppen éves konferenciák, elnökválasztás.
  3. Gyakran változó információk: ilyen pl. a „legjobb kamera” kifejezésre való keresés. Erre a legrelevánsabb találat mindig más és más, de mégsem rendszeresen frissülő téma, és nem is felkapott téma.
Ugyanakkor nem minden keresésre hat az új algoritmus, pl. ha a palacsinta receptjére keres valaki, ott nem szükséges a találati lista megváltoztatása, hiszen palacsintát jövőre is ugyanúgy kell majd csinálni, mint ahogy 5 évvel ezelőtt is kellett.
Tehát különböző keresésekre, különböző keresésekre különböző módon hat a „Frissesség algoritmus”. Az algoritmus változtatásának célja a még jobb találatok biztosítása, hiszen a Google csak akkor őrizheti meg piacvezető szerepét, ha fejleszt, és a felhasználói élményt még tovább fokozza.

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

“Változó Google algoritmus: az újabbat előre!” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Egyszerűen hihetetlen, hogy a Google milyen matematikai apparátust fektet a keresésbe! Ha nekem kellene megcsinálnom egy ilyen algoritmust, ami milliószor lassabb lenne, mint a google-é.
    De ez még mind semmi! Minderre a google-nek óriási tárkapacitást is fenn kell tartania. És ezt akkor is bírja, ha naponta több százezer, vagy éppen millió új honlap keletkezik.
    Újból le a kalappal a Google előtt…
    És Neked is köszönöm Ádám, hogy figyelsz. Nekem elég rád figyelnem.

Szólj hozzá!