Drasztikus visszaesések a Google találati oldalain

A tegnapi napon a Google frissítette a találati listákat generáló algoritmusát, és ezzel eléggé felborzolta a kedélyeket, ugyanis azóta számos weboldalt a megérdemelt (megszokott) előkelő helyezés helyett hátrébb sorolt.

Egyelőre még nem ismert, hogy milyen szempontok alapján rangsorolta újra az oldalakat a Google, illetve nem minden témakört érintett a frissítés, csak a keresések 3-5%-át. A frissítést a legtöbb nyelven lefuttatták, ám a konkrét százalék attól is függ, hogy egy adott nyelven mennyi a Google minőségi irányelveit megszegő/kevésbé betartó oldalak aránya.

  • Amiről többen beszámoltak az az, hogy a tavaly ősz óta végzett backlink építés (amikor más weboldalakon, linkgyűjteményekben helyezzük el a weboldalunkra mutató linkeket) eredménye teljesen „elszállt”, mintha „időkiesés” történt volna, és visszaállt volna az akkori találati lista. De természetesen olyan honlap tulajdonosok is vannak, akik ezt az állítást cáfolták.
  • Sok keresésre új – tartalmilag a régi oldallal egy mondatban sem említhető – weboldalak kerültek előre. Remélhetőleg – ahogy a múltban ez már többször megtörtént – ezeket a találati listákat a Google ismét frissíteni fogja, és az irányelveinek megfelelően olyan oldalakat fog előtérbe helyezni, amelyek az érdeklődőknek a legtöbb, leghasznosabb, legemészthetőbb információkat adja.

A hivatalos Google Webmester blogon Matt Cutts a következőket írta az „Újabb lépés a kiváló minőségű oldalak díjazására” című cikkben:

„A hagyományos és elfogadott keresőoptimalizálási szempontok (White hat SEO) szerint épített weboldalak könnyen használhatóak, minőségi tartalmat nyújtanak az olvasóknak és gyorsak. Ezek mind jók az olvasóknak és a keresőknek is, és a Google igyekszik ezeket a weboldalakat előtérbe helyezni a találati listáin, szemben a másik oldallal, az ún. Black hat SEO eszközökkel fejlesztett weboldalakkal szemben. A Black hat SEO (feketekalapos optimalizálás) teljes eszköztára arra való, hogy a találati listákon előrejuttasson egy-egy kulcsszóra, kifejezésre egy weboldalt, anélkül, hogy az érdeklődőknek minőségi tartalmat adna. Mivel az ilyen weboldalak ellentétesek a Google minőségi irányelveivel, ezért az ilyen oldalakat fokozottan figyeli, keresi és hátrasorolja az algoritmus. Tehát találati listák átrendezésénél az a cél, hogy a látogatóknak a legnagyobb felhasználói élményt nyújtó oldalakat kínálja az első helyeken a Google egy-egy keresésre.”

Mi a tanulság?
Nem szabad csak a Google-ben elfoglalt helyezésekre építeni egy üzletet, vállalkozást. Lejjebb olvasható egy olyan utazási iroda panasza, akinek a megélhetése került veszélybe azért, mert már nem hozza a megfelelő helyen a Google a megszokott keresésekre:

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

“Drasztikus visszaesések a Google találati oldalain” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Amit eddig fehér seo-nak gondoltunk, az most már lehet, hogy fekete módszer lett.
    A legegszerűbb példa: Régen a fekete alapon írt fekete linkeket megette a Google. Ma már nem.
    Én úgy gondolom, hogy a google egy nagyon jól megírt mesterséges intelligencia program. Előbb utóbb már nem lehet majd átverni.
    Mivel az algoritmust eddig sem ismertük és ezután sem fogjuk, egyetlen út marad, ami biztos: hasznos tartalmakat kell feltenni a honlapra és folyamatosan. Ha a megoldást nálam találják meg a látogatók, akkor nem fognak még egy konkurens weboldalt meglátogatni.
    A google ezt nagyon precízen tudja mérni.
    Ádám!
    Ezért előzöd meg ezzel a honlapoddal is a konkurenciát.
    Ennek a seo módszernek azért van hibája: vagy nagyon munkás, mert sok tartalmat kell írni, vagy nagyon jó szöveget kell tudni írni, hogy elhiggyék, hogy „ez a honlap a megoldás.”
    Amit a google sosem fog tudni mérni, de a látogatók igen: az a tisztesség. Én úgy gondolom, hogy a google erkölcsi ítéletre nem képes és nem is lesz sosem, de matematikailag igenis mérhető az, ha valaki TISZTESSÉGES megoldást kínál valamire és ezt emberek megtalálják.

  2. Pontosan. De azzal nem értek egyet, hogy hátrány, ha sok tartalmat kell írni. Ez szerintem csak azoknak hátrány, akik nem szeretnek dolgozni, illetve nem hajlandók tenni a sikerért. Én inkább ezt előnynek látom, mert én szeretek cikkeket írni, tartalmat készíteni 🙂

Szólj hozzá!