Régi weboldal megújítása: 20 pontos teszt, hogy aktuális-e!

Összeszedtem 18 könnyen megválaszoltható kérdést. A gyorsteszt eredményeképpen el tudja dönteni, hogy a régi weboldala megújítása aktuális feladat-e.

Írtam korábban arról, hogy meddig él egy áltagos weboldal, majd arról is szükség esetén egy weboldal kinézetcserének mik a legfőbb lépései.

Az alábbi szempontok szerint nézze át (és adja össze a szempontok mögötti pontszámokat) a weboldalát, majd a cikk végén lévő „eredmény” résznél tekintse meg a weboldala által elért pontszám szerinti javaslatomat.

Milyen egy jó weboldal 2023-ban?

Javaslom, hogy az alábbiak szerint nézze át a weboldalát. Szigorúan pontozzon, hiszen csak így fog kapni egy valós képet a weboldala teljesítményéről.

Weboldal teszt

Gyors weboldal (2 pont)

Manapság kiemelt fontosságú a gyors weboldal, hiszen a Google rangsorolásának egyik alapja a weboldal sebessége. A Google PageSpeed Insights eszközzel meg tudja vizsgálni a weboldala sebességét. Érdemes 75-85 pontot minimum elérni. Ha ez hibádzik, akkor gyorsítani kell a weboldalt. ha érdekli a téma jobban: írtam már a WordPress weboldal gyorsítás témaköréről.

Tökéletes mobilnézet, vagy mobilverzió (2 pont)

A Mobilbarát teszt segítségével egyszerűen választ kaphat arra a kérdésre, hogy a weboldala mobilnézete a Google szemében mobilbarát-e. Ezen felül meg kell vizsgálni, hogy a weboldalát mobiltelefonon megnyitva is minden rendben van-e.

Vírusmentes weboldal (2 pont)

Amennyiben a weboldalán vírusfertőzés, spamek, oda nem illő tartalmak vannak, vagy éppen a weboldala spammel, érdemes haladéktalanul javítani. Még azelőtt, hogy a Google esetleg tiltaná a weboldalt.

HTTPS kapcsolat (2 pont)

2023-ban már alapvető, hogy a weboldala http:// helyett https://-el kezdődik. Ha mégsem, akkor sürgősen javítani kell (egyébként nem is nagy dolog a megvalósítás).

Modern weboldal megjelenés (2 pont)

Weboldal design: a kor követelményeinek megfelelő? A színek az iparágának és célközönségének megfelelően lennek összeállítva? És úgy általában: jó ránézni a weboldalára, kellemes élmény, vagy egy elavult weboldal látszatát kelti? Ne feledje: még a tartalom előtt erről alkot véleményt egy látogató.

Ha a weboldala legalább 3-4 éves, akkor jó eséllyel már nem az éppen aktuális trendeknek megfelelően néz ki.

Egységes megjelenés (2 pont)

A tartalmak egységes formázása (címsorok, betűtípusok, színek, tartalmak) is nagyon fontos. Nagyon könnyen el lehet rontani egy designos weboldalt az össze-vissza megformázott tartalommal.

Tartalmak minősége (2 pont)

Fontos, hogy a weboldalra felkerülő szöveges tartalmak jól strukturáltak, átláthatóak, részletesek, hasznosak és érhetőek legyenek a célközönségnek.

Technikai háttér (2 pont)

Ha nem foglalkozik a WordPress weboldal karbantartásával, akkor potenciális veszélynek teszi ki a weboldalát. Ha a szerver elavult, az is hordozhat magában sérülékenységet.

SEO eszköz pontszám (2 pont)

RankMath, Yoast SEO, All in One SEO Pack, stb. Bármelyik SEO bővítményt is használja, érdemes használni a beépített elemzőt, és tartalmanként (oldalak, cikkek, termékek, stb.) egyedi kulcsszóra optimalizálni.

Weboldal analitika megléte és használata (2 pont)

Ha nem használja a Google Analytics és Google Search Console eszközöket, levonás jár érte. Ha vannak ilyen integrációk, de a kapott adatokat nem elemzi, akkor szintén.

Csökkenő konverziós arány (2 pont)

1000 látogatóból mennyi vásárol a weboldalán, évekre lebontva? Ha az arány csökken, érdemes megállítani ezt a tendenciát.

Visszafordulási arány növekedése (2 pont)

Ha azt tapasztalja a Google Analytics statisztikái alapján, hogy a látogatók egyre nagyobb arányban fordulnak vissza, akkor bizony ez is probléma a weboldalával. A Google-nél rangsorolási szempont az is, hogy mennyien mennek vissza a weboldalról a keresőbe. Ha az arány magas, az azt mutatja, hogy az adott kulcsszóra, kifejezésre nem elég releváns a weboldal.

Landing oldalak használata (2 pont)

Már van legalább 1, jól felépített landing oldala? Forgalmat is terel rá? Ha mindkét kérdésre igennel tud válaszolni, akkor jár a 2 pont.

Blog (2 pont)

Az egyik klasszikus, amely hatalmas forgalmat tud generálni. Ha nem ír rendszeresen, kulcsszókutatás alapján felépített blogot, akkor nem jár a teljes pontszám.

Logó + képek minősége (2 pont)

Kiemelten fontos, hogy a weboldalon megjelenített képek jogaival rendelkezzen. Ezen felül fontos, hogy megfelelően legyenek elnevezve, legyenek átméretezve és optimalizálva.

Jó domain név, megbízható tárhelyszolgáltató (2 pont)

A domain neve könnyen megjegyezhető, mégis egyedi? Le vannak foglalva olyan domain nevek, amelyek a domain nevéhez hasonlók, vagy éppen a konkurensek vadásszák azokat? A használt tárhely megfelelő? Stabil a szolgáltatás, probléma esetén a tárhelyszolgáltató könnyen elérhető és gyorsan reagál?

Jogi megfelelőség (2 pont)

Rendelkezik impresszummal, adatvédelmi tájékoztatóval, általános szerződési feltételekkel? Ezeket a dokumentumokat olyan személy írta, aki anyagi felelősséget is vállal a bennük foglaltakért?

Webáruház, tagsági rendszer (2 pont)

Az iparágában vannak olyan szereplők, akik webáruházat üzemeltetnek, vagy éppen egy zárt, előfizetéses oktatás rendszerük is van? Ha igen, de ön mégis elmarad ezekben tőlük, vonja le a 2 pontot az eredményéből.

Karbantartás (2 pont)

A technikai háttérnél már volt erről szó. Mégis azért külön pont ez a kategória, mert fontos, hogy legyen valaki, aki egy folyamatos weboldal karbantartás szolgáltatás keretén belül rendelkezésre áll. Ha ilyen személy nincs a látókörében, akkor ki van szolgáltatva a technikai hibákból eredő veszteségeknek.

Ért ahhoz, amit csinál? (2 pont)

Kissé provokatívnak tűnik a kérdés, de nem ez a célom. Arra próbálok itt utalni, hogy a weboldalt ösztönösen, vagy egy specifikus, személyre szabott webes oktatás alapján végzi?

Eredmény

A fenti szempontok alapján pontozza a weboldalát. Az eredményt az alábbiak szerint érdemes értékelni:

Segítek a javításban!

Szeretne egy jobban működő weboldalt?

Keressen meg az elérhetőségeimen, segítek, hogy egy jól működő, naprakész, ügyfélszerző, marketing szempontból is tökéletes weboldala legyen!

Ha úgy egyszerűbb, hívjon vagy írjon:
Tel.: +36 70 623 8822 | E-mail: info@szucsadam.hu.

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!