Facebook oldal nevének megváltoztatása

Egyszerűsödött a Facebook oldalak nevének megváltoztatására létrehozott procedúra. Mostantól tényleg néhány kattintás az egész, a Névjegy fülön “Az oldal adatai” részhez kell kattintani: Jött is hamar a visszaigazolás Facebook-on, és e-mailben egyaránt: Az oldalt kedvelők pedig ilyet kapnak, majd 7 napig az ő ismerőseik nem látják azt, hogy az adott oldalt kedvelik. Erre azért van…

Nem tudod miről írj? 54 blogolási ötlet!

Ötleteket keresel, hogy miről blogolj? Jó helyen jársz!

Az alábbiakban a DigitalMarketer összefoglalójának magyar fordítását és annak kiegészítését olvashatjátok!

A cikk 8 fő típusra bontja azokat a célokat és felépítendő imázselemet, amelyet egy jól felépített blogtól várhatunk.

A blog által elérendő célok, és ezekhez cikk-ötletek:

1. Legyél hasznos! A személyes márkád építésének legkönnyebb módja.

  • Lista cikk: Pl.: „8 könyv, amely segít neked abban, hogy…”.
  • Hogyan kell… cikk: Hosszabb rövidebb tutorialok.
  • Esettanulmány: Mit és hogyan csináltál, és mi lett az eredménye? Milyen volt előtte, és utána?
  • Probléma/megoldás cikk: mutass be egy problémát, majd a megoldását is!
  • Kutatási eredmény, iparági felmérés bemutatása. Legyen szó akár saját, akár más, a piacodat érintő eredményről!
  • Gy.I.K. cikk. Időről-időre tegyél közzé a leggyakrabban feléd intézett kérdésekből.
  • Amit meg lehetne kérdezni” cikk. Olyan kérdésekre adott válaszok, amelyeket NEM tettek fel ügyfelek, de fel kellett volna tenniük.
  • Ellenőrző listás cikk. Pl.: 8 dolog, amelyet minden oldal keresőoptimalizálásánál figyelembe kell venned. „csekklisták”
  • Egy-egy altémakört teljesen felölelő cikk. Bő terjedelmű, mély tudást adó tartalom legyen. Minimum 3-6 Word oldalnyi legyen.
  • Definíciós cikk: Egy-egy, az iparágadat meghatározó fogalom, tárgy, vagy dolog bemutatását szolgáló cikkek.
  • Cikk-sorozat: Ha túl hosszú témát dolgozol fel, akkor azt bontsd több részre, és jelenítsd meg egymást követő napokon, vagy pl. minden kedden egy részt.
  • Statisztika-cikk: Akkor a leghatékonyabb, ha saját statisztikai eredményeket publikálsz.

YouTube trükk – ajánlott videók letiltása

Írtam már korábban erről, de most megmutatom egy beágyazási kódon keresztül is, hogy mennyire egyszerű azt elérni, hogy egy weboldalra beágyazott YouTube videó lejátszása után, a videó végén ne legyenek ajánlott videók. Adott a YouTube alap beágyazási kódja, ehhez egyszerűen hozzá kell adni egy ?rel=0 paramétert, és a videó végén nem lesznek ajánlott videók, hasonlóan…

Google Webmestereszközök – Keresési statisztikák

Megjelent a Webmestereszközök alatt, a “Keresési forgalom” alatt egy “Keresési statisztikák” menüpont, amely a korábbi funkció egy felújított változata, amely átláthatóbb formában tálalja az információkat.

Itt megtekinthető egy-egy weboldalra/vagy akár aloldalra vonatkozóan az, hogy mely kulcsszavakra, kifejezésekre érkeztek a látogatók a Google-ből, illetve átlagosan hányadik pozícióban volt az adott aloldal arra a keresésre, és %-osan kifejezve mennyien kattintottak a találati listán való megjelenéskor.

A grafikonokkal, listákkal és a számok elemzésével rengeteg marketing és keresőoptimalizálás kampány során – profitszerzésre – felhasználható információt szerezhetünk.

Könnyen feltérképezhető, hogy mely kulcsszavakra, kifejezésekre érdemes erősíteni a tartalmat, optimalizálni, vagy hirdetni.

2015. április 21-től visszasorolja a Google a nem mobilbarát weboldalakat!

Közel két hónapja adtam hírt arról, hogy kiemelt rangsorolási szempontként fogja kezelni a Google azt, hogy egy adott weboldal mobilbarát-e. Ma (2015.04.21.) jött el a nagy nap, a mai napon kezdi el lefuttatni – kb. 7 napig fog futni, amíg világszerte frissülnek a találati listák – a keresőóriás az új algoritmusát, amely az előzetes várakozások szerint teljes…

WordPress-t használ? Mennyire régit?

Tudvalevő, hogyha WordPress tartalomkezelő rendszert használ a weboldalához, akkor azt időről-időre frissíteni kell, sőt a kinézetet és az alaprendszer tudását bővítő ún. bővítményeket is. Miért fontos a frissítés? Folyamatosan dolgoznak olyan robotok megalkotásán, amely weboldalakat tör fel és fertőz meg. WordPress-nél az egyik legkönnyebb “kiskapu” az elavult WordPress verzió, elavult kinézet és bővítmények használata. Ha…

Webhely-áttekintési kérelem (Google)

Mikor van erre szükség? Akkor, ha egy weboldalt megfertőzött egy vírus, vagy feltörték, és emiatt a Google támadó webhelyként regisztrálta, és tiltólistára tette. Ez azért nagy baj, mert a böngésző sem engedi tovább a látogatót a weboldalra, illetve a Google-ben, a találati listán is megjelenik egy figyelmeztetés arra vonatkozóan, hogy veszélyt jelent a weboldal meglátogatása.…

Képkicsinyítés és optimalizálás videó

Ha képeket töltünk fel egy weboldalra, azt érdemes olyan méretben megtenni, ahogy még felhasználóbarát lesz. Mindegy, hogy képgalériába vagy szöveg mellé töltünk fel, érdemes úgy átméretezni (pl.: IrfanView programmal) a képet, – még feltöltés előtt – hogy 1000 pixelnél ne legyen szélesebb, és 600 pixelnél ne legyen magasabb. Ekkor, a bélyegképre való kattintás után, kinagyításnál –…