Ön tudja, hogy használ-e a weboldala Cookie-kat?

Két hete írtam arról, hogy kötelező tájékoztatni a látogatókat, hogy a weboldal Cookie-kat használ. Most egy videón megmutatom hogyan lehet ellenőrizni, a weboldala használ-e Cookie-kat.

A cikk nem számít jogi tanácsadásnak, ezért a cikkben leírtak végett semmiféle felelősséget nem vállalok. Felelős jogi tanácsadásért keressen fel egy jogászt!

Facebook oldal nevének megváltoztatása

Egyszerűsödött a Facebook oldalak nevének megváltoztatására létrehozott procedúra. Mostantól tényleg néhány kattintás az egész, a Névjegy fülön “Az oldal adatai” részhez kell kattintani: Jött is hamar a visszaigazolás Facebook-on, és e-mailben egyaránt: Az oldalt kedvelők pedig ilyet kapnak, majd 7 napig az ő ismerőseik nem látják azt, hogy az adott oldalt kedvelik. Erre azért van…

Nem tudod miről írj? 54 blogolási ötlet!

Ötleteket keresel, hogy miről blogolj? Jó helyen jársz!

Az alábbiakban a DigitalMarketer összefoglalójának magyar fordítását és annak kiegészítését olvashatjátok!

A cikk 8 fő típusra bontja azokat a célokat és felépítendő imázselemet, amelyet egy jól felépített blogtól várhatunk.

A blog által elérendő célok, és ezekhez cikk-ötletek:

1. Legyél hasznos! A személyes márkád építésének legkönnyebb módja.

  • Lista cikk: Pl.: „8 könyv, amely segít neked abban, hogy…”.
  • Hogyan kell… cikk: Hosszabb rövidebb tutorialok.
  • Esettanulmány: Mit és hogyan csináltál, és mi lett az eredménye? Milyen volt előtte, és utána?
  • Probléma/megoldás cikk: mutass be egy problémát, majd a megoldását is!
  • Kutatási eredmény, iparági felmérés bemutatása. Legyen szó akár saját, akár más, a piacodat érintő eredményről!
  • Gy.I.K. cikk. Időről-időre tegyél közzé a leggyakrabban feléd intézett kérdésekből.
  • Amit meg lehetne kérdezni” cikk. Olyan kérdésekre adott válaszok, amelyeket NEM tettek fel ügyfelek, de fel kellett volna tenniük.
  • Ellenőrző listás cikk. Pl.: 8 dolog, amelyet minden oldal keresőoptimalizálásánál figyelembe kell venned. „csekklisták”
  • Egy-egy altémakört teljesen felölelő cikk. Bő terjedelmű, mély tudást adó tartalom legyen. Minimum 3-6 Word oldalnyi legyen.
  • Definíciós cikk: Egy-egy, az iparágadat meghatározó fogalom, tárgy, vagy dolog bemutatását szolgáló cikkek.
  • Cikk-sorozat: Ha túl hosszú témát dolgozol fel, akkor azt bontsd több részre, és jelenítsd meg egymást követő napokon, vagy pl. minden kedden egy részt.
  • Statisztika-cikk: Akkor a leghatékonyabb, ha saját statisztikai eredményeket publikálsz.

YouTube trükk – ajánlott videók letiltása

Írtam már korábban erről, de most megmutatom egy beágyazási kódon keresztül is, hogy mennyire egyszerű azt elérni, hogy egy weboldalra beágyazott YouTube videó lejátszása után, a videó végén ne legyenek ajánlott videók. Adott a YouTube alap beágyazási kódja, ehhez egyszerűen hozzá kell adni egy ?rel=0 paramétert, és a videó végén nem lesznek ajánlott videók, hasonlóan…

Google Webmestereszközök – Keresési statisztikák

Megjelent a Webmestereszközök alatt, a “Keresési forgalom” alatt egy “Keresési statisztikák” menüpont, amely a korábbi funkció egy felújított változata, amely átláthatóbb formában tálalja az információkat.

Itt megtekinthető egy-egy weboldalra/vagy akár aloldalra vonatkozóan az, hogy mely kulcsszavakra, kifejezésekre érkeztek a látogatók a Google-ből, illetve átlagosan hányadik pozícióban volt az adott aloldal arra a keresésre, és %-osan kifejezve mennyien kattintottak a találati listán való megjelenéskor.

A grafikonokkal, listákkal és a számok elemzésével rengeteg marketing és keresőoptimalizálás kampány során – profitszerzésre – felhasználható információt szerezhetünk.

Könnyen feltérképezhető, hogy mely kulcsszavakra, kifejezésekre érdemes erősíteni a tartalmat, optimalizálni, vagy hirdetni.

2015. április 21-től visszasorolja a Google a nem mobilbarát weboldalakat!

Közel két hónapja adtam hírt arról, hogy kiemelt rangsorolási szempontként fogja kezelni a Google azt, hogy egy adott weboldal mobilbarát-e. Ma (2015.04.21.) jött el a nagy nap, a mai napon kezdi el lefuttatni – kb. 7 napig fog futni, amíg világszerte frissülnek a találati listák – a keresőóriás az új algoritmusát, amely az előzetes várakozások szerint teljes…

WordPress-t használ? Mennyire régit?

Tudvalevő, hogyha WordPress tartalomkezelő rendszert használ a weboldalához, akkor azt időről-időre frissíteni kell, sőt a kinézetet és az alaprendszer tudását bővítő ún. bővítményeket is. Miért fontos a frissítés? Folyamatosan dolgoznak olyan robotok megalkotásán, amely weboldalakat tör fel és fertőz meg. WordPress-nél az egyik legkönnyebb “kiskapu” az elavult WordPress verzió, elavult kinézet és bővítmények használata. Ha…

Webhely-áttekintési kérelem (Google)

Mikor van erre szükség? Akkor, ha egy weboldalt megfertőzött egy vírus, vagy feltörték, és emiatt a Google támadó webhelyként regisztrálta, és tiltólistára tette. Ez azért nagy baj, mert a böngésző sem engedi tovább a látogatót a weboldalra, illetve a Google-ben, a találati listán is megjelenik egy figyelmeztetés arra vonatkozóan, hogy veszélyt jelent a weboldal meglátogatása.…