Törvényileg kötelező adatok a weboldalon 2015.

A 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről alapján mely adatokat kell megadni kötelezően a weboldalakon? Hiányuk miatt 15 000 Ft-tól 500 millió forintig terjedő fogyasztóvédelmi bírság is járhat! A szolgáltató hivatalos neve. A szolgáltató vállalkozás székhelye, telephelye – magánszemély esetén hivatalos lakcíme. Kapcsolattartásra szolgáló e-mail cím. A…

160 oldalas Google útmutató a weboldalak minőségi értékeléséről

A Google az algoritmusa fejlesztése során – az újdonságok bevezetés előtt – “élőerős” értékelést is alkalmaz. A manuális értékelők munkája szigorú iránymutatás alapján dolgoznak, és értékelik a feladatuk tárgyát képező találati listákat. Múlt héten hozta a Google a nyilvánosságra, hogy a manuális értékelők milyen szempontok szerint állapítják meg egy-egy weboldalról, hogy az minőségi tartalmat szolgáltat-e…

Adatkezelési nyilvántartási szám igénylése

Aki vállalkozása során személyes adatokat kezel, annak szükségeltetik egy ún. “adatkezelési nyilvántartási szám”. Ezt a 2011. évi CXII. az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvény írja elő, és a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (NAIH) lehet igényelni. Adatkezelési nyilvántartási szám igénylésének folyamata: A http://www.naih.hu/bejelentkezes.html linkre kell kattintani. Le kell tölteni a “”NAIH_AVATÁR” BEJELENTKEZÉS KITÖLTŐ KERETPROGRAM LETÖLTÉSE”…

Ritkán használt Facebook funkciók 8-9. Automata videólejátszás tiltása, adatlap blokkolása a Google-ben

(1) Facebook automata videólejátszás tiltása Nemrég egy idegesítő újdonság került be a Facebook funkció közé: Az idővonalunkon lefelé görgetve minden videó automatikusan elindul. Hogyan tiltsuk le ezt a funkciót? Nyissuk a meg a https://www.facebook.com/settings?tab=videos linket, és a “Videók automatikus lejátszása” funkciót állítsuk át erre: “Kikapcsolva”. Meg is vagyunk! (2) Facebook adatlap blokkolása a Google-ben Ha azt…

Ön tudja, hogy használ-e a weboldala Cookie-kat?

Két hete írtam arról, hogy kötelező tájékoztatni a látogatókat, hogy a weboldal Cookie-kat használ. Most egy videón megmutatom hogyan lehet ellenőrizni, a weboldala használ-e Cookie-kat.

A cikk nem számít jogi tanácsadásnak, ezért a cikkben leírtak végett semmiféle felelősséget nem vállalok. Felelős jogi tanácsadásért keressen fel egy jogászt!

Facebook oldal nevének megváltoztatása

Egyszerűsödött a Facebook oldalak nevének megváltoztatására létrehozott procedúra. Mostantól tényleg néhány kattintás az egész, a Névjegy fülön “Az oldal adatai” részhez kell kattintani: Jött is hamar a visszaigazolás Facebook-on, és e-mailben egyaránt: Az oldalt kedvelők pedig ilyet kapnak, majd 7 napig az ő ismerőseik nem látják azt, hogy az adott oldalt kedvelik. Erre azért van…

Nem tudod miről írj? 54 blogolási ötlet!

Ötleteket keresel, hogy miről blogolj? Jó helyen jársz!

Az alábbiakban a DigitalMarketer összefoglalójának magyar fordítását és annak kiegészítését olvashatjátok!

A cikk 8 fő típusra bontja azokat a célokat és felépítendő imázselemet, amelyet egy jól felépített blogtól várhatunk.

A blog által elérendő célok, és ezekhez cikk-ötletek:

1. Legyél hasznos! A személyes márkád építésének legkönnyebb módja.

  • Lista cikk: Pl.: „8 könyv, amely segít neked abban, hogy…”.
  • Hogyan kell… cikk: Hosszabb rövidebb tutorialok.
  • Esettanulmány: Mit és hogyan csináltál, és mi lett az eredménye? Milyen volt előtte, és utána?
  • Probléma/megoldás cikk: mutass be egy problémát, majd a megoldását is!
  • Kutatási eredmény, iparági felmérés bemutatása. Legyen szó akár saját, akár más, a piacodat érintő eredményről!
  • Gy.I.K. cikk. Időről-időre tegyél közzé a leggyakrabban feléd intézett kérdésekből.
  • Amit meg lehetne kérdezni” cikk. Olyan kérdésekre adott válaszok, amelyeket NEM tettek fel ügyfelek, de fel kellett volna tenniük.
  • Ellenőrző listás cikk. Pl.: 8 dolog, amelyet minden oldal keresőoptimalizálásánál figyelembe kell venned. „csekklisták”
  • Egy-egy altémakört teljesen felölelő cikk. Bő terjedelmű, mély tudást adó tartalom legyen. Minimum 3-6 Word oldalnyi legyen.
  • Definíciós cikk: Egy-egy, az iparágadat meghatározó fogalom, tárgy, vagy dolog bemutatását szolgáló cikkek.
  • Cikk-sorozat: Ha túl hosszú témát dolgozol fel, akkor azt bontsd több részre, és jelenítsd meg egymást követő napokon, vagy pl. minden kedden egy részt.
  • Statisztika-cikk: Akkor a leghatékonyabb, ha saját statisztikai eredményeket publikálsz.

YouTube trükk – ajánlott videók letiltása

Írtam már korábban erről, de most megmutatom egy beágyazási kódon keresztül is, hogy mennyire egyszerű azt elérni, hogy egy weboldalra beágyazott YouTube videó lejátszása után, a videó végén ne legyenek ajánlott videók. Adott a YouTube alap beágyazási kódja, ehhez egyszerűen hozzá kell adni egy ?rel=0 paramétert, és a videó végén nem lesznek ajánlott videók, hasonlóan…

Google Webmestereszközök – Keresési statisztikák

Megjelent a Webmestereszközök alatt, a “Keresési forgalom” alatt egy “Keresési statisztikák” menüpont, amely a korábbi funkció egy felújított változata, amely átláthatóbb formában tálalja az információkat.

Itt megtekinthető egy-egy weboldalra/vagy akár aloldalra vonatkozóan az, hogy mely kulcsszavakra, kifejezésekre érkeztek a látogatók a Google-ből, illetve átlagosan hányadik pozícióban volt az adott aloldal arra a keresésre, és %-osan kifejezve mennyien kattintottak a találati listán való megjelenéskor.

A grafikonokkal, listákkal és a számok elemzésével rengeteg marketing és keresőoptimalizálás kampány során – profitszerzésre – felhasználható információt szerezhetünk.

Könnyen feltérképezhető, hogy mely kulcsszavakra, kifejezésekre érdemes erősíteni a tartalmat, optimalizálni, vagy hirdetni.